Eczeem, echt heel naar! Tips?

Hoi allemaal..

Mijn handen zijn altijd al gevoelig geweest voore eczeem, maar het is nu echt bar en boos! Sinds ik zwanger ben en geen hormoon zalf meer gebruik, word het erger en erger. Nu krijg ik ineens overal over mijn polsen en binnenkant armen, rode pukkeltjes die enorm jeuken!! Tussen mijn vingers is een plek al helemaal open. Het word telkens erger. Al bij huisarts geweest en heb een lichte hydrocorison/fucidin zalf voor geschreven gekregen, maar de tube ligt nog keurig in de kast, want ik wil dit hormoontroep beslist niet gebruiken!! Maar als het maar even kon zou ik de tube meteen openen, ik ben er de hele dag mee bezig. En ik vraag me af of het echt wel eczeem is, zou het niet iets van een schimmel kunnen zijn, net als wat je tussen je tenen hebt? Omdat het zo mega jeukt vooral s'nachts/s'morgens!!! Scheenbenen jeuken ook na het douchen, en op hiel en boven enkel zitten nu ook groepjes met rode stippels. En jeuken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Wie o wie heeft een tip, of gebruikt wel hormoon zalf tijdens de zwangerschap? Zou het echt geen kwaad kunnen? Ik vind het maar niks.

Alvast bedankt!!
Liefs mammma
 
heb helaas geen tips voor je, maar ken het. ik had daar vroeger ook veel last van (zeker tussen de vingers). Gelukkig is dat nu allemaal voorbij, maar sinds ik zwanger ben heb ik ook ineens veel meer last van eczeem, maar nu op mijn oogleden. Ik heb hiervoor cremo hydrocortisoni voor gekregen. hielp een beetje maar ook niet echt. Smeer nu als een gek vaselinecreme erop om het niet te laten uitdrogen. maar het ziet er af en toe gewoon niet uit.

Succes ermee!
 
heb er zelf geen last van maar lijkt me idd niet prettig wat je nu meemaakt. wat betreft het zalfje zou ik zeggen dat het geen kwaad kan anders had de huisarts het toch niet voorgeschreven en als dat vooral de jeuk kalmeert zou ik het toch wel overwegen om te gebruiken hoor. sterkte ermee
 
Ik vraag me af door wat die eczeem wordt veroorzaakt. Het is altijd beter om de oorzaak aan te pakken. Ik heb zelf nooit eczeem gehad, maar toevallig laatst ook rond me vinger waar mijn ring zit. Die heb ik afgedaan en ben er nu vanaf. Is het gebruikelijk dat je rode bobbeltjes heb bij eczeem? Ik ken iemand die heeft ook een aandoening aan der huid met rode plekken die verschikkelijk jeuken of heb je echt schilfertjes? Ik heb zelf ook geregeld last van schimmelinfecties onder me borsten en buik hals en nek, maar dat is van het zweten en dat jeukt verder niet. Ik zou ook toch overwegen om die zalf te smeren... de dokter zou het toch anders niet geven of misschien langs een homeopaat... voor een natuurlijk middeltje.

oooooh beterschap

groetjesss Sanne
 
Dermalex repair
Zalf van VSM speciaal tegen eczeem
Vitamine E, moet je wel lang slikken om resultaat te zien!

Je kunt het allemaal zo bij de drogist halen! Of het afdoende is weet ik niet, maar het verlicht iig wel!

Mijn moeder heeft jarenlang dezelfde klachten gehad. Nat eczeem op handen en voeten. Zij is door jarenlang elke dag vitamine E te slikken eraf gekomen. Geen klachten meer nu. Het is geen middel dat direct helpt, maar op lange termijn zien je resultaat! Dus proberen kun je altijd! Zij zag na een paar maand al verbetering en na een jaar was het helemaal over!
 
hoi

ik heb ook eczeem ik heb lichen planus en heb net als jij altijd me handen kapot en me voeten en benen met de regelmaat ook en heb vorige week een allergiesereactie gehad was op me armen borst hals en gezicht helemaal bont en heb gewoon baby creme gehaald endat er op gedaan en ook op me eczeem plekken en de jeuk wordt er door wel minder.
miss werkt het wel.
 
Hoi hoi!

Bedankt voor alle tips tot nu toe.
Om de oorzaak te achterhalen dat vind ik dus heel lastig, ik ben de hele dag met niets anders bezig dan te denken, zou dit het zijn, zou dat dan de oorzaak zijn??? Ik dacht zelf aan, Dove? Die ik gebruik met douchen? Misschien het wasmiddel, allergie? Meer zweten nu ik zwanger ben? Ik houdt ook mee vocht vast in mn vingers/benen.. kan dat een oorzaak zijn? De kou/centrale verwarming? Ik werk in de zorg, en draag al weken tijdens het wassen van mensen, eerst katoenen handschoenen en daar plastic handschoenen overheen.. katoen om het zweet op te vangen. Ik moet wel.. anders doet het vreselijk pijn!!! Tja ik blijf het heel lastig vinden met dat zalfje, ik wil dat het kindje hier absoluut geen hinder van ondervind. Nu is het zo dat de H.A. zei dat deze zalf op zo'n klein oppervlak gesmeerd word, dat het wel in het bloed terecht komt, maar het middel al word afgebroken in het bloed voordat het bij de placenta terecht komt? Ze twijfelde nog zo, toen ze dit vertelde.. opzich kan het geen kwaad. Ik wil dus absoluut geen risico lopen, ik heb alles over voor dat ukkie in mn buik...............!

Liefs mammma
 
Wat bij mij helpt als ik erg last heb van eczeem is mentholpoeder van Uni Cura om te verkoelen, de jeuk wordt daarmee in elk geval tijdelijk 'verdoofd'. Verder vooral niet te lang en te heet douchen. Ik gebruik nooit zeep of douchegel omdat dat de huid erg kan uitdrogen, dus liever alleen met water wassen, of anders met een olie (haalde ik altijd bij de apotheek). Als je dan onder de douche vandaag komt hoef je je bijna niet meer af te drogen (scheelt ook schuren met je handdoek). Verder de huid heel goed vet houden inderdaad, liefst met een zo neutraal mogelijk middeltje (ook weer apotheek?), maar misschien helpt babyolie of zwitsal mama wel?
Succes meid, ik zeg altijd: ik heb nog liever pijn dan jeuk! Ik hoop dan ook voor je dat het snel overgaat!
 
Terug
Bovenaan