Eczeem, echt heel naar! Tips?

ik had in het begin erg last van eczeem.... tegen het jeuken gebruikt ik menthol poeder.... toen ik 14 weken zwanger was ben ik 1 keer onder de zonnebank gegaan en een week later was ik eczeemvrij...

ik kon geen zalf krijgen ivm met een veel te grote oppervlakte... had het vanaf mijn heupen naar boven...........
Als je het alleen op je handen hebt, kan zo nu en dan smeren met die hormoonzalf niet zoveel kwaad. als de oppervlak te groot word wel...

succes
 
Hoi!

Dank je hvlily voor je tips.. ik zal vanaf nu is proberen geen zeep meer te gebruiken, alleen deo natuurlijk hihi.. anders ga ik wel stinken!!! Inderdaad zo neutraal mogelijk met alles, pure vaseline zalf/uierzalf.. tja toch vreemd.. de uitslag word erger en erger.. maargoed bedankt voor de tips.. ik hoop dat het beter mag gaan. Ik heb toch stiekem de tube antibiotica/hormoonzalf open gemaakt.. ik hield het niet langer uit!
Ik ga er dan maar vanuit dat het niet heel veel kwaad kan als je het heeeeeeeeeeel dun op smeerd.
 
Misschien een rare tip maar kleine kindjes zetten we in een zemelen bad, heb je daar al eens aangedacht?
Idd van Dove zou het best wel eens kunnen verergeren! Is mijn ervaring vanuit mijn werk (thuiszorg) in de zorg.
Vaak is niets gebruiken nog de beste optie (tijdens douchen)!
Er is via de apotheek zonder recept koelzalf FNA te verkrijgen. Dit is een vette zalf die koelend werkt bij onder andere exceem, ik hoor er van de clienten die het gebruiken positieve verhalen over!
Voor zover ik kan nazien en weet mag je die gewoon gebruiken tijdens de zwangerschap en het is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek!
Wie weet is het wat voor je.

Sucses ermee

gr louise
 
ik krijg eczeem als ik oa last heb van stress. Het zit dan boven mijn ogen. Ziet er echt nasty uit..

De huisarts schreef ook hormoon zalf voor maar heb dit nooit gebruikt.

Twee keer langs een goede homeopaat en het was weg :). Eigenlijk nooit meer last van gehad
 
eucerin helpt heel goed. ik heb het al mijn hele leven, mijn handen lagen altijd open, totdat ik eucerin ging gebruiken. wanneer ik zwanger ben wordt mijn eczeem juist minder.
oja en dermalex helpt ook erg goed.
 
Weet je wat het is met hormoonzalf. Je bestrijdt een symptoon en haalt de oorzaak niet weg.

Zou zelf echt geen hormoonzalf smeren al helemaal niet nu ik zwanger ben.
 
Terug
Bovenaan