eczeem, koeienmelkallergie??

Hoi moeders,

Yordi  heeft al vanaf dat ie 3,5 maand was eczeem.
We hebben er ook zalf voor gekregen van de dokter.( cetemacrogol)
Meestal worden de plekken wel minder rood, maar helemaal weg trekken doet het niet.
Nu ga ik ook met yordi ook naar een chiropracter. Dit omdat hij erg onrustig slaapt en in het begin een erge voorkeurshouding heeft gehad.
Nu vroeg zij mij vragen oer het eczeem. Vanaf wanneer dat hij het kreeg en of hij nog steeds dezelfde voeding kreeg en hoeveel poepluiers hij had en of hij veel windjes liet.
Wij gebruiken nog steeds de voeding van kruidvat( alleen nu opvolgmelk) hij heeft 1x per dag een poepluier maar laat wel heel veel scheetjes.
Nu dacht zij dat het koeienmelkallergie was. En volgens haar moet ik gewoon eens 2 weken proberen andere voeding tegen geven tegen koeienmelkallergie, en kijken of daar het eczeem beter van wordt.
De huisarts wist toen niet zeker of het koeienmelkallergie was, want hij zegt dat kun je niet testen voordat ze 4 jaar oud zijn, want dan zijn de uitslagen niet betrouwbaar, En die zei gewoon heel simpel dat je dan met melk eens dingen moest gaan proberen, aar ja om nou steeds van melk te gaan wisselen was ook niet verstandig.
Pffff kerel wat heb ik er dan aan!!!!

Nu heb ik dus een pak opgehaald en we willen eigenlijk gewoon eens kijken wat het eczeem doet, als we veranderen van voeding.
Zijn er meer moeders die hier ervaring mee hebben??

Liefs marielle

Hallo
Mijn zoon milton had daar ook last van en nog steeds een beetje maar dat kwam echt niet door de voedingaf en toe heeft hij er nog last van en dan smeer ik het gewoon in met calmurid/hydrocortisan en dan trekt het wel weer weg maar het gebeurt niet meer zoveel gelukkig. Met een koemelkallergie moeten ze meer symptomen hebben dan alleen dat.Ik mocht ook pas met groentehapje beginnen toen hij 6 maanden was en dan drie dagen achter elkaar hetzelfde geven m te kijken of het een reactie geeft maar nee hoor dat ging gelukkig allemaal goedja het ene kind heeft gewoon een  gevoeliger huid  helaas. Ik vond het ook zo zielig toen hij nog zo klein was maar ja het is niet anders.  ik zou zeggen succes ermee en ik hoor het nog wel. Ik gebruik voor milton om mee te wassen wasgel van dermacare en bodylotion van dermacare dat raadde mijn huisarts aan en dat gaat prima. De wasgel is ook speciaal voor de kindjes ik gebruik het nou ook voor shanice en dat gaat ook prima groetjes lisette  

Hallo,
Mijn kindje heeft dan geen eczeem maar ik merkte wel dat hij niet goed in zijn vel zat. Hij dronk ook bijna niet meer.
Ik ben naar het CB geweest en naar de huisarts en daar moest ik maar even van afwachten. Wat ik zelf trouwens erg belachelijk vond want hij kwam maar 90gram in 2 weken bij (normaal boven de 150gr per week).
Ik heb zelf aangegeven dat ik dacht dat het misschien wel koemelkallergie was, maar dat kon niet zeiden ze.
Van een kennis hoorde ik dat zij met haar kindje ongeveer het zelfde heeft meegemaakt. En na 1.5jaar zijn ze toch tot de conclusie gekomen dat het toch koemelkallergie is.
Ik ben daarom uit mezelf maar pepti gaan gebruiken en zag na 1 week al ontzettende verbetering. Nu 4 weken later is het nog duidelijker te zien dat hij zich veel beter voelt.
Ik ben trouwens ook naar een dietiste en natuurgeneeskundig therapeut geweest. Zij kan met een biotensor 'kijken' of er overgevoeligheden of allergieen bij een kindje zijn. Het bleek dat mijn kindje dus echt wel allergisch is voor koemelk.
Als je een test hebt gedaan krijg je ook de voeding vergoed, omdat deze veeeeel duurder is dan normale voeding.
Als je nog vragen hebt ofzo, laat maar weten.
Maar ik ben blij dat ik niet naar het CB en huisarts heb geluisterd maar mijn eigen gevoel heb gevolgd, want anders dan zat ik hier nog steeds met een kind die zich niet prettig voelt. Soms duurt het inderdaad jaren voordat ze erachter zijn dat het koemelk is, maar dat komt door al dat geprobeer van bijv. de huisarts met andere middelen.
Je kunt bijv eczeem wel bestrijden, maar als je de oorzaak niet weet, heeft het vaak weinig zin hè.

Groetjes

Ik heb zelf last van eczeem maar geen koemelkallergie (gelukkig!!!! ben gek op melk en roomijsjes)
ter prefentie had ik naast mijn mijn borstvoeding hypoallergeen van nutrilon
dat is wel de voeding die ik je kan adviseren als het daar van beter gaat?
men zegt dat  als je het naderhand gebruikt het minder effectief is als er al allergie is geconstateerd maar dit is onzin, neem de oorzaak weg en het zal beter gaan( dit is namelijk ook het middel als iemand op latere leeftijd hiermee te kampen krijgt!)

Finnbar lijkt de huid van mijn man te hebben (god zij dank! kruisje slaande!)

Finnbar vind het alleen niet te drinken/eten zonde voor dat dure pak (15,99)

Hallo DYMPH
Ik wil even reageren je hebt toch geen ervaring met eczeem dus hoe kan jij nou weten of er een oorzaak moet wezen .Dat je ervaring heb met koemelkallergie ja maar dat is dus geen eczeem dat wou ik even kwijt mijn zoon is nou bijna 3 jaar oud dus ik zal het zeker wel weten en dat komt echt niet door koemelkallergie gelukkig je hoort ook van mampo dus a.u.b. reageer niet zo of je een deskundige ben op dat gebied iedereen zijn ervaring en ik hoop echt voor degene die deze topic heeft aangemaakt dat alles goed komt en geen koemelkallergie is.O ja de eczeem dat mijn zoon heeft is niet zo heftig en in de winter is het meer dan in de zomer want dan kleed je ze warmer aan en dan kan het meer gaan broeien en soms heeft hij een heel tijd geen last van en ze kunnen eroverheen groeien veel succes groetjes lisette

Hoi iedereen,

In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
We hebben werkelijk waar nog steeds geen idee van hoe en wat.
Ik weet wel dat als het juist warm weer is, dat dan zijn eczeem ontzettend erg is.
Het is nu zelfs zo kapot dat er korsten en alles op zitten.
Vind het zo sneu voor me mannetje.
Ga straks naar de winkel en heb gelezen dat een bad met zemelen ook nog wel eens kan helpen. Helaas zijn dit indd allemaal middelen om de boel te verzachten( wat nu ook wel nodig is) maar helaas weten we nog steeds de oorzaak dan niet.
Met warm weer en als hij ziek is of tandjes krijgt is het eczeem het ergst.
Normaal gesproken is het allemaal redelijk onder controle en zie je er ook bijna niks van.
Is het ook zo dat het met koeienmelkallergie altijd aanwezig is??
Hij slaapt ook altijd onrustig, doet maar hazeslaapjes en drinkt heel slecht zijn flessen. Toen hij een paar weken was, was dit eigenlijk al zo en dat is alleen maar erger geworden. Eten van een lepel wil hij wel, als ik er maar pap van maak of fruit of groente hap geef dat eet hij zo op, maar flessen drinken is altijd een strijd.

Nog meer moeders met tips of adviezen??
Alles is welkom.

Liefs marielle

Mijn dochtertje van 5,5 maand heeft ook erg last van eczeem. Koemelkallergie kan een oorzaak zijn, maar het hoeft niet, volgens mij moeten ze dan idd meerdere klachten hebben en vaak hoor je ook dat ze erg veel huilen.
Kindjes met eczeem hebben wel een verhoogde kans op koemelkallergie en astma en hooikoorts.
Mijn andere dochter heeft astma, mijn man en ik allebei hooikoorts, en mij man heel licht eczeem, dus het was te verwachten dat Brenda ook "iets" zou krijgen.
Ze heeft 7 wkn BV gehad en daarna FV, maar wel meteen de hypo-allergene (ook gewoon van Kruidvat trouwens !) We wachten ook netjes tot 6 mnd met bijvoeden.
Ze gaat 2 x per week in bad met een flinke scheut Balneum extra vettende babybadolie, en daarnaast smeren we haar 2 a 3 x daags in met vaseline-lanette creme. Echt heel erg vet maar na een paar minuten is het helemaal al ingetrokken en voelt het alweer droog !
Ik was haar kleding ook aparts met Neutral wasmiddel.
Mijn arts vond haar nog te jong voor andere smeersels dus ik moest het afwachten. Gelukkig is het nu in een iets mindere fase.

Succes met alles !

Bianca

Ik weet er wel degelijk vanaf. Ik heb al mijn hele leven eczeem en loop al jaren bij dokters!
En het kan wel zijn dat eczeem een oorzaak heeft zoals bijv. koemelkallergie.
En nee, dat hoeft zeker niet. Want het kan bijv. ook erfelijk zijn.
Maar waar het mij om gaat is dat je heel vaak lang blijft sukkelen omdat huisarts ook niet altijd weet wat te doen.
Als de moeder zelf denkt dat het kindje koemelkallergie heeft, zou ik er zelf toch achteraan en kijken naar andere mogelijkheden dan de huisarts die alleen zalf geeft!!
Maar dat is mijn mening.

Terug
Bovenaan