eczeem, koeienmelkallergie??

Trouwens, de strijd met flessen kan ook een teken zijn van koemelkallergie.
Kinderen hebben een soort oerinstict. Die gaan dus flessen weigeren, omdat ze niet tegen de melk kunnen. Ze krijgen dus een natuurlijk afkeer.
Ik wil niet zeggen dat altijd als kinderen flessen weigeren daaraan ligt maar het KAN er wel mee te maken hebben.
En ik wil me echt niet als deskundige hier voor doen hoor. Maar iemand vraagt advies en iedereen vertelt wat hij/zij weet. En werkzaam in het ziekenhuis weet ik dat het echt geen zin heeft om gevolgen van dingen te bestrijden als je de oorzaak niet aanpakt. Maar iets kan een oorzaak zijn maar ook een gevolg van iets, en dat moet eerst duidelijk zijn! En sorry als dat verkeerd is overgekomen.

Hallo mampo
Het is inderdaad een hormoonzalf maar die heb ik ook niet gelijk gekregen toen hij nog zo klein was hij is nou bijna 3 jaar en de hoeveelheid eczeem is niet zodanig dat ik het altijd smeer het is wanneer hij een plekje weer op komst heeft dat en momenteel heeft hij geen eczeem dus ik hoop dat hij eroverheen groeit maar in het begin waren wij ook erg geschrokken heel ze achterhoofd zat onder maar ja hij had al zo een bos haar dat je het niet 123 zie dus moesten we ook echt uitkammen dat kroeskopje van hem ik weet niet of je de foto van hem en zijn zusje heb zien staan met zo een bos was hij geboren .Ze adviseren inderdaad om het niet teveel gebruiken dehet is een combinatie van calmurid en hydrocortison calmurid is weer verzorgend ik krijg het altijd op recept. Hij was trouwens ook 3 maanden dat we het ontdekte maar ik kom er net achter dat hij het wel vanaf   3 maanden gelijk kreeg want mijn dochter heeft net een plekje op de wang en daar heb ik dus dezelfde creme voor gekregen net als de broer toendertijd andere samenstelling dat heet miconazolnitraat/hydrocortison dat zal waarschijnlijk wel naar hoeveelheid zijn aangepast als ze4 zo klein zijn. groetjes lisette

Hallo dymph
Ja soms kunnen bepaalde reactie anders overkomen dan je bedoelt . Ik hoop voor jou dat je de oorzaak voor jezelf vind maar bestrijd je het dan niet of mag ik vragen wat jij er dan voor krijgt en hoelang je het al heb MAMPO wat gebruik jij dan en hoelang heb jij het al   groetjes

laatste jaren is het echt extreem geworden,dat ik klein was af en toe een plekje vooral op mijn wreef van mijn voet en daar hoefde ik niets voor te gebruiken enkel lekker invetten, god zij dank!

ik gebruikte voor mijn zwangerschap Dermovate         dat is een zware hormoonzalf van Bijnierschors hormoon (troep!! zeg ik zelf! mijn huid op mijn handen is zo dun geworden dat ik een zeervaste colafles niet meer open krijgmaar ja het werd wel minder van) tijdens mijn zwangerschap kreeg ik hydrocortison en nu nogsteeds omdat ik Borstvoeding geef maar moet dit zeer gematigt gebruiken omdat het anders bij de kleine terechtkomt (16 weken)

maar de pijn en kloofjes verzacht ik met Bepanthen zalf,superspul!!

miconazolnitraat is een schimmelwerend middel! en eczeem is geen schimmel!
ik schaam me heel erg ervoor vooral als ik iemand een hand moet geven en het is op zijn ergst...ben bang dat mensen vies denken.
maar het is niet besmettelijk oid
bij stress e.d komt het bij mij heel erg opzetten, stress eczeem is heel weinig aan te doen volgens mijn dermatoloog.

Hai Marielle, hoe gaat het nu met het eczeem en de voeding?
Ben benieuwd. Hier ervaring met zowel eczeem als koemelkallergie (3e kindje) en eczeem en pinda-allergie (4e kindje, Leah, van maart). Dus als je nog meer wilt weten, mail gerust of vraag maar. Succes, hoop dat de eczeem snel minder wordt; kindjes kunnen er erg last van hebben (jeuk, onrust).

Terug
Bovenaan