<p>Mijn zoontje van 14 maanden heeft bijna een jaar lang last van eczeem. We hebben het volgende geprobeerd:</p><p>- Paardenmelk<br />- Hormoonzalf i.c.m. onderhoud van Cetomacrogol zalf<br />- Bezoekje aan de dermatoloog in de hoop dat hij ons verder kon helpen, maar ik kreeg min of meer te horen: mevrouw, uw zoontje moet er maar mee leren leven. Z'n huidje is 'lek' en dat is eigenlijk niet te 'repareren'.</p><p>Het gaat op en af. Soms zit z'n lichaampje onder de plekken en soms lijkt het alsof z'n huidje een pauze heeft ingelast en even geen vervelende plekken laat zien. Maar vandaag deed ik 'm weer een keertje in bad en eerlijk gezegd werd ik er verdrietig en boos tegelijk. Ik ben er klaar mee en heb jullie tips/adviezen nodig! Wat zijn eventuele stappen die ik kan zetten in de strijd tegen eczeem. Denk aan:</p><p>- Onderhoudsproducten voor de huid<br />- Soorten badolie<br />- Allergiebehandelcentra<br />- Alternatieve artsen<br />- Etc. Etc. </p><p>En... Tips die mij kunnen helpen bij het onderhouden van de plekken. Ik doe 'm 1x per week in bad, omdat ik 'm toch even schoon wil weken. Maar mensenlieve, wat een werk om dan dat huidje weer ingevet te krijgen. Ook voor het kereltje zelf niet zo'n feestje (terwijl badderen dat toch hoort te zijn, vind ik)</p><p>Bedankt alvast!!</p>