Eczeem...

Hoi Margreet,
Wat ontzettend vervelend voor je zoontje. Uit ervaring weet ik hoe wanhopig het kan voelen als je kind zoveel last heeft van eczeem.
Het is een enorme zoektocht en voor iedereen is een andere aanpak vereist.
Mijn dochter heeft zo erg last van eczeem gehad dat ze van haar kruin tot haar enkels onder stond. Wat startte bij haar benen en armen breidde alleen maar verder uit. Nu twee jaar later heeft ze geen enkel plekje eczeem meer, haar huid is volledig hersteld. 
Wat we hebben gedaan en wat NIET werkte:
Dermatoloog, tot klasse 4 hormoonzalf gehad (zwaarste hormoonzalf). Hierdoor werd het alleen maar erger. Toen teerzalf gekregen, laatste redmiddel van de dermatoloog. Mijn kind rook alsof ze in gesmeerd was met vloeibaar asfalt. Ze moest daarnaast een krabpak aan in de nacht.  Het was toen hoog zomer.  De huid moest ik vet houden met koelzalf. 
Wat we hebben gedaan en wat WEL werkte:
Voorheen had ik weinig met alternatieve geneeswijzen en middelen. Door het internet kwam ik uit bij een mesoloog en zij was onze laatste hoop. 
Ze kreeg probiotica voorgeschreven die haar darmen hebben hersteld. Daarnaast deed ze onderzoek naar voedingsstoffen waar onze dochter niet goed tegen kon. Dit bleek bij haar lactose in melk , geraffineerde suikers, varkensvlees en anijs te zijn.  
Daarnaast krijgen wij het advies om Meine Base badzout te gebruiken Meine Base Badzout is een  badzoutconcentraat en heeft een pH waarde van 8,5. Door de osmotische werking stimuleert Meine Base de huid om zuren en gifstoffen uit te scheiden en ondersteunt daarbij het zelf vettende vermogen van de huid.
Dit alles zorgde ervoor dat de huid van onze dochter volledig is hersteld. Nogmaals wat voor ons werkte wil niet perse voor jullie zoon werken. Maar laat je alsjeblieft niet door de reguliere zorg zomaar afwimpelen met hiermee moet hij/ jullie leren leven. 
Heel veel succes en sterkte gewenst!  
 
Hallo,
Wat naar dat jullie zoontje zo’n last heeft van eczeem!
Ik heb er zelf niet dermate last van gehad zoals ik bij jullie lees.
Toch heb ik wel eens gehoord de combinatie van voeding (suikers) en eczeem. Misschien kun je je hier eens in verdiepen.

Succes!
Liefs
 
Bedankt voor al jullie lieve reacties! Ik ga er mee aan de slag en zal (als ik het niet vergeet) een update geven of er iets tussen zit wat goed werkt voor ons zoontje. Het geeft mij in ieder geval weer een beetje hoop!! 
 
Probeer eens een homeopaat / mesoloog. Zij kijken namelijk naar de oorzaak.. een arts geeft een sterke hormoonzalf waardoor het wellicht tijdelijk weggaat maar de oorzaak niet aangepakt zal worden en het dus gewoon weer terug komt.. werken aan een betere darmflora door probiotisch eten en een probiotica geven! Vrijwel alle huidklachten komen voort vanuit een slechte darmflora. Suiker en bewerkte voeding laten staan. Je kunt het insmeren met een goede calendulazalf. Succes!
 
Terug
Bovenaan