Eczeem!

<p>Help! Mijn dochtertje is inmiddels drie, maar het eczeem lijkt elke maand erger te worden. Eerst alleen haar benen. Nu haar armen, gezicht, nek en billen.</p><p>ik heb al vanalles geprobeerd; droge huid zalf van Dr. Leenarts, badolie van Dr. Leenarts, lanettecreme, vaseline lanetteceme, dermal zalf, balneum voor in bad. <br />het beste helpt nog de hormoonzalf van de huisarts, Locoid. Maar wil daar eigenlijk niet mee smeren. <br />Ik smeer minimaal 1x per dag. <br />Dochter heeft alleen inmiddels zo’n erge jeuk, echt zielig. </p><p><br />heeft iemand de gouden tip??</p>
 
Ons zoontje heeft ook last van eczeem. Klinkt miss raar maar bij kruidvat heb je van kruidvat merk smeerbare vaseline een blauwe tube, dit werkt super bij ons, zn huid word er gewoon rustig van terwijl de zalf vd dokter om het vet te houden niks helpt ?? Misschien het proberen waard. Succes!
 
Onze dochter heeft ook erg last van eczeem en de kinderarts adviseerde ons juist om een aantal dagen/week intensief te smeren met de hormoonzalf en dan het weer even te laten. Dat schijnt beter te zijn dan elke dag om de dag 1x. Daar wordt de huid juist dun van en kan het nog meer gaan jeuken. Dus misschien is dat het proberen waard? Ik deed ook zoals jij omschreef, zo min mogelijk, misschien om de dag etc. Maar daar schijnt het dus nog erger van te worden... En als het dan rustiger is, smeer ik elke dag met gewone handcrème van mijzelf. Ik gebruik die grote ronde potten van Dove, maar maakt denk ik niet zoveel uit wat je gebruikt. Het moet vooral vet blijven. Een huid met eczeem is zelf moeilijk in staat vet te blijven, dus goed vet houden help hier ook. En als het erg wordt dus even een week intensief hormoonzalf smeren. Succes, echt vervelend! 
 
O ja, ik had vroeger ook heel erg Eczeem. Bij mij kwam het van melk/chocola, chloorwater, zout water en zon. Dus een zonvakantie aan het strand was funest. Een vriendin van mij kreeg juist heel erg eczeem als ze tomaten at! Dat had ik juist weer niet... Dus is de moeite waard om uit te zoeken wat het bij jullie dochter triggert... Eten? Iets in het weer? Wasmiddel? 
 
Waarom wil je de hormoonzalf liever niet gebruiken? Juist bij heftig eczeem werkt dit juist het beste om het weer rustig te krijgen, en dan kan je daarna weer over naar de vette zalven. Mocht je niet recent bij de huisarts geweest zijn zou ik dat ook doen, dan kan die het beoordelen en samen met jou een plan maken.
 
Ik heb gelezen dat een zalf met Ureum goed werkt. Mijn zoontje heeft ook een bijna eczeem achtig huid alleen die is pas 5 maanden en zal met Ureum mag pas vanaf 1 jaar. Voor hem gebruiken we Koelzalf zonder rozenolie en dat werkt ook aardig goed!
 
Mijn zoon heeft ook een moeilijke eczeemhuid. Wij gebruiken in rustige tijden vaseline advanced repair (werkt bij hem beter dan alle zalven van de arts) en wanneer het opvlamt ook intensief smeren met de hormoonzalf waarbij we 2x per dag smeren tot het weg is/lijkt en daarna beginnen we af te bouwen. Waar we kunnen halen we de triggers weg, dus wassen alles met neutral etc. 
 
Ik gebruik die hormoonzalf liever niet om de bijwerkingen, bijvoorbeeld verdunning van de huid. Dus probeerde nu eerst met wat natuurlijke producten.
Maar goed, dit gaat ook niet. Misschien inderdaad toch nog eens de huisarts bellen dan! 
 
Terug
Bovenaan