eczeem

Hallo ,

Ik ben erg benieuwd of er hier ook vrouwen zijn die last hebben van eczeem,
Ik  zou daar namelijk graag mee in contact komen hoe jullie ervaringen van zwanger en eczeem zijn .
Hebben jullie er meer of juist minder last van ?
Hoor het graag van jullie

Groetjes Nathalie
15wkn4dgn

Hoi!

Ik ben er altijd al gevoelig voor, maar nu tijdens de zwangerschap veel meer! Ik heb ook extreem droge handen, af en toe kan ik mijn vingers niet bewegen, zo strak staat mijn huid.

Bij de huisarts kun je een zalf vragen op basis van vaseline, dit helpt goed.

Hoi hoi,

ik heb vroeger als kind last gehad van eczeem. Tijdens de zwangerschap van mijn tweede zoon is het weer terug gekomen. Daarna heb ik er af en toe last van gehad. nu, tijdens mijn derde zwangerschap heb ik veel last van eczeem aan de binnenkant van mijn ellebogen. Verder heb ik een hele droge huid. Ik gebruik nu de doucheolie van Balneum. Die is jeukstillend. omdat ik tijdens de zwangerschap geen hormoonhoudende zalf mag gebruiken heb ik van de huisarts vaseline lanette gekregen. Dat scheelt wel wat. Met het zonnetje op mijn huid is de eczeem gelukkig een stuk minder geworden.

Groetjes van Marloes

Hoi Nathalie,

Ik heb ook last van eczeem (psoriasis) Toen ik zwanger was zag je het met de dag verdwijnen. Het was helemaal weg.  Inmiddels is onze dochter bijna 1 jaar en ik zit hellemaal onder. Waarschijnlijk van de hormonen. Ik krijg op het moment lichttherapie en dat helpt bij mij erg goed, ben bijna schoon. Ik gebruik geen zalf meer omdat de therapie goed aanslaat. Ik weet niet wat er gebeurd als de therapie over is (duurt nu nog 6 weken) Maar dat zie ik dan wel weer. En bij jou? Is het bij jou juist erger geworden of juist niet. Ik hoor het graag van je.

Suc6 met je zwangerschap en geniet er van.

Groetjes Yvette

Hoi Nathalie,

Ik kom van het oktober 2007 forum, en had deze vraag daar toen ook al geplaatst.

Met ongeveer 11 wk kreeg ik op mijn hele lichaam (behalve mijn gezicht) eczeem / uitslag / rode vlekken en bultjes. Sommige plekken jeuken enorm en sommige branden als een gek. Heb nooit eerder in mijn leven last van eczeem gehad.

De huisarts wist hier ook niet goed raad mee en heeft mij Locoid vetcreme meegegeven (hormoon zalf). Vond het heel eng om dit te gebruiken, maargoed zowel de huisarts als de apotheek gaven aan dat ik dit wel kan gebruiken, als ik het maar 1x p.d. dun opsmeer. Het helpt wel, maar de plekken waar toen nog niks zat kwam   de volgende lading en daarnaast heb ik een ander soort eczeem op mijn handen gekregen (soort blaasjes met vocht erin). Voorals s ´nachts word ik wakker en word gek van de jeuk en krijg hierdoor dus ook niet voldoende slaap.
Mijn huisarts vind het er maar vreemd uitzien en heeft me nu doorgestuurd naar de huidarts (dermatholoog).De huidarts gaf me wederom een andere hormoonzalf mee (nog vettere) en een of ander vet smeerseltje om mijn huid niet zo droog te maken. Maar wat mij ECHT hielp lees je hieronder.

DE ULTIEME TIP:

In de tussentijd kreeg ik van een vriendin te horen dat zij als kind erg veel last had van eczeem en haar dermatholoog aanraade om in "dode zeezout" te baden. Ik heb dit ook geprobeerd en wonder boven wonder zag je het wegtrekken na al 2x baden. Nu baad ik om de dag in dode zeezout en het is weg. Na het baden smeer ik me in met die rode bodylotion van Garnier (voor extreem droge huid). Mijn lichaam is nog nooit zo zacht geweest.

Dode zeezout is erg geschikt voor mensen met eczeem of psoriasus. Ik hoor nu ook van meerdere mensen om mij heen dat ze ook baat bij dode zeezout hebben. Het is te koop bij o.a. Kruidvat (pak van Lagosal).

ps. Op internet kon ik eigenlijk alleen maar iets vinden over jeuk / exceem in het laatste gedeelte van de zwangerschap (zwangerschapsjeuk).

Geniet van je zwangerschap en ik hoop dat deze tip jou en andere zwangeren met dit probleem zal helpen.

Groetjes Sylvia (18 wk zwanger)

Hoi,

Ik heb ook last van uitslag op mijn handen en armen. Allemaal kleine bultjes (met vocht) die met name 's nachts en 's avonds ontzettend jeuken. Ben vandaag bij de dermatoloog geweest en heb ook een hormoonhoudende zalf meegekregen. 1 keer  's avonds dun opsmeren. Hij zei ook dat het geen kwaad kon bij zwangerschap. Volgende week dinsdag heb ik een allergietest.  Vanwege mijn werk kom ik vaak in aanraking met sterilium (desinfectans) en hij vermoedt dat ik daar nu allergisch voor ben geworden. Mag dat dus niet meer gebruiken evanals zeep en (latex)handschoenen. Maar dat deed ik al niet meer.
Het is echt vervelend want ik kan mijn eigenlijke werk dus  niet meer doen. Alleen soort van vervangend werk (als dat er is) of anders thuisblijven.
Maar nu ik dus lees van dat dode zeezout is dat ook wel een idee!!
Denk dat ik maar eens ga kijken. Is het alleen bij kruitvat te verkrijgen of ook ergens anders?
Nou ik hoor het wel.  
Meiden succes met de jeuk/eczeem.

Groetjes R  

Hoi,

Ik had al eerder gereageerd, maar wil er toch ook nog aan toevoegen over het zeezout. Dat gebruik ik ook en het helpt bij mij ook. Je kan het ook bij een reformwinkel kopen dacht ik. Maar daar zal het wel een stuk duurder zijn. Ik   gebruik ook olie van Mylene en dat verzacht bij mij, dan scheurt het niet zo. Het enige nadeel is dat je het alleen op van die make-up party's kan kopen. Dus ik zit al ff zonder.

Groetjes Yvette

Ik had het mijn hele leven al. Begon bij de ellenbogen in die kneep. En later zelfs vanaf de navel omhoog. Ook in het gezicht.

Toen ik zwanger raakte van de 1e trok het vanzelf weg. Heb nu geen last meer.

Helaas heeft mijn 1e dochter het ook nu, maar of het echt eczeem is? Geen idee, geloof het niet. Droge huid meer. Dus vettigheid probeer ik eerst

Terug
Bovenaan