Eczeem

Mijn zoon van 6 maand heeft last van eczeem. ik merk dat hij er veel last van heeft en veel krabt. Om de schade niet al te erg te laten oplopen zorg ik ervoor dat zijn nagels kort en stomp blijven. Van de huisarts heb ik hydrocortison (cortisol) meegekregen, dit is een hormoonzalf die bij langdurig gebruik bloedsuikerveranderingen en storingen in de natuurlijke toevoer van cortisol kan veroorzaken. Ik houd me precies aan de voorschriften, qua duur en hoeveelheid van gebruik hiervan maar de eczeem word gewoon weinig tot niet minder. Verder gebruik ik Neutral voor zijn was, hebben we geen huisdieren en was ik Sam niet meer met zeeop maar met zemelenbad.

Mijn vraag is nu of iemand nog goede tips weet om de jeuk wat te verzachten en de eczeem te verminderen?
 
Hoi Marita,

Misschien een overbodige vraag, maar heb je al gedacht aan een eventuele voedselallergie? Dit uit zich namelijk vaak in eczeem. Probeer na te gaan wanneer je zoon er voor het eerst last van kreeg. Bijv. overgang van borst naar fles, fruithapjes enz.
Ik hoop dat Sam er snel vanaf is.
 
Hallo Marita,
Mijn dochter heeft ook last van eczeem,ik doe haar nu nog maar 2 x in de week in bad en heel goed insmeren met vaseline.Vaseline wordt door iedereen aangeraden.Het wordt een heel stuk minder door.
Succes.
 
Marita,

Pas op met talkpoeder, dat mag niet gebruikt worden bij kleine kindjes, het stuift nogal, komt daardoor in de longetjes terecht, waardoor je kindje dus flink ziek kan worden.
Mijn zoontje wordt ingesmeerd met vaseline lanette creme, is lekker vet en helpt goed. Ook in bad met een medicinale badolie helpt, ik gebruik die van het Kruitvat, en niet iedere dag in bad. Succes ermee
 
Hoi
Marita,


Mijn dochter heeft dezelfde klachten, ze is nu bijna 17 maanden. Middels bloedtest zijn we er achter gekomen dat ze een behoorlijke voedsel en dieren allergie heeft. Ze heeft nu druppels gekregen die helpen tegen de jeuk. Verder heeft ze in bed een speciale pyama aan. waar ook de handen en voeten ingaan. Ze kan dus nog wel krabbenmaar niets meer kapot krabben. Verder zit ze op een speciaal dieet gedurende een aantal weken om te ontdekken ofdat haar klachten daardoor kunnen gaan verminderen.

succes ermee
gr mary
 
Hallo Marita,

Ik weet niet of je brandneterthee aan hele kleintjes kunt geven, maar ikzelf heb daar zeer goede ervanringen mee. Wanneer het eczeem de kop opsteekt een kopje thee per dag.
Zelf krijg ik van cortisol een explosieve reactie. Nog meer eczeem dus!
Hoop dat je er baat bij hebt.
 
Terug
Bovenaan