Hoi Marita,
Ik heb een dochter van 10 maanden en zij kreeg rond 3-4 maanden ook eczeem. Omdat alle cremes en (hormoon)zalfjes van de dokter niet echt hielpen ben ik eens verder gaan kijken in het alternatieve circuit. Via een kennis die ook een dochtertje met eczeem had (ze is inmiddels eczeem-vrij) ben ik terecht gekomen bij een alternatief therapeute die werkt met holistische therapie. Het is een mond vol en ik wist er niets van af, maar mijn dochter Maaike heeft nu bijna geen eczeem meer en een prachtig gaaf huidje.
Bij holistische therapie ga je op zoek naar de oorzaak van de eczeem. Dat kan een allergie zijn, maar het kan ook zijn dat bepaalde organen in je lijf niet zo goed functioneren. Bij Maaike bleken haar darmen de voedingsstoffen niet goed op te nemen en de afvalstoffen niet goed te verwerken. Dat uitte zich in eczeem (de afvalstoffen kwamen dus als het ware via de huid naar buiten). Maaike heeft verschillende druppeltjes gekregen (met vitaminen en mineralen die ze nodig had), speciaal badspul en een koemelk-vrij dieet. Ik geef haar pepti-voeding en borstvoeding en dat werkt prima. Ook heeft de therapeute een soort reiki gedaan. Ze gaat dan met haar handen over Maaike heen zonder haar aan te raken. Zo komen haar energiebanen weer in balans. Ik was er eerst wat sceptisch over, maar Maaike was er erg vrolijk onder en na twee behandelingen zag ik al verbetering van de eczeem.
Nu is Maaike zover dat haar organen bijna weer zo goed functioneren dat ze geen eczeem meer heeft. En dit is ook een oplossing voor de toekomst, want ze heeft nu veel meer weerstand.
Wat de kosten betreft: het is best prijzig, maar de behandelingen worden minder vaak in de loop van de tijd en er zijn een aantal verzekeraars die het vergoeden.
Misschien het proberen waard?? In de gouden gids kun je wel therapeuten vinden onder "alternatieve geneeswijzen" of op internet op zoek gaan naar "holistische therapie".
Groetjes en succes
Annemarie