Eczeem

Hoi Marita, Het komt tegenwoordig steeds vaker voor dat kinderen overgevoelig of allergisch zijn voor dingen van binnen (voeding) of buiten (stoffen etc.) Hier een citaat uit een boek; (...)Een overgevoelige huid heeft dikwijls ook te maken met een teveel aan indrukken. Een baby is nog zo open dat hij werkelijk wordt overstroomd door alles wat hij hoort ziet en ruikt. Is dat meer dan hij kan verwerken, dan zie je dat terug in een
onrustige, overactieve huid.(...)
Door je kindje wat meer te beschermen tegen drukte en het de tijd te geven indrukken te verwerken, kun je al een heel eind komen. Hierbij ondersteunend kun je calendula baby/kinderbad van weleda in het badje doen.
 
Hoi Marita, Mijn zoontje is 11 maanden oud en gaat nu om de dag in bad met BALNEUM HERBAL extravettent in bad.
S'morgens en sávonds zalven met hormoonzalf en overdag evt. vaseline.
sinds ik dit doe gaat het heel goed met hem. Ook ben ik overgestapt op voeding hypoallergeen. Frisomel. ( geen koemelk eiwitten)
Nu alleen als hij grieperig is worden zijn klachten erger.
Er is in Utrecht een speciaal onderzoek over kinderen met allergie. Het academisch ziekenhuis in Utrecht en dit wordt door studenten gedaan.
 
Hi, Ik heb gelezen dat het toevoegen van rooibosthee aan het bad en het flesje goed zou kunnen werken. Toevoegen aan het badje, is dat in combi met balneum herbal? HOeveel rooibosthee voeg je toe aan het flesje?
 
Wij maken voor onze dochter de flessen aan met rooibosthee. Er is een speciale rooibosthee voor baby's. Je kunt voor de hele dag melk aanmaken met deze thee ipv afgekookt water. Let er wel op dat je dit niet in de magnetron opwarmt. Ze slaapt nu lekker door en zit beter in haar vel.
 
Onze zoon van 11 maanden heeft sinds zijn geboorte ook in lichte mate last van exceeem, van alles heb ik ook al geprobeerd van rooibosthee tot hormoon zalf. Onze oplossing is nu cold cream van Biodermal, een herstellende licht vettende creme die ik regelmatig op smeer, we smeren dit nu een aantal weken en het resultaat is geweldig!! Heel af en toe ondersteun ik het nog met de hormoon zalf, als ik merk dat het weer wat vurriger wordt. Misschien heb je er wat aan, kijk op biodermal.nl een tijdje geleden kon je een proeftube aanvragen.

Suc-6 met smeren.
 
hoi,
Mischien moet de eens proberen omje kindje in te smeren met teunisbloemolie ( verkrijgbaar o.a. bij kruidvat in capsulevorm),reageert hij er goed op dan kun je ook enkele druppels op zijn tong doen. Ik heb dit bij mijn middelste zoon gedaan (toen 5mnd.oud). Hij heeft er geen last meer van gehad.
Probeer je kindje ook niet te vaak en te warm te wassen, gebruik hierbij zo min mogelijk zeep, wassen in zout (Zeezout)water geeft de huid een olieachtig laagje wat uitdroging en jeuk tegen gaat. Voorzichtig zijn met openwondjes. Succes.
 
Hoi Marita,

Ik heb een dochter van 10 maanden en zij kreeg rond 3-4 maanden ook eczeem. Omdat alle cremes en (hormoon)zalfjes van de dokter niet echt hielpen ben ik eens verder gaan kijken in het alternatieve circuit. Via een kennis die ook een dochtertje met eczeem had (ze is inmiddels eczeem-vrij) ben ik terecht gekomen bij een alternatief therapeute die werkt met holistische therapie. Het is een mond vol en ik wist er niets van af, maar mijn dochter Maaike heeft nu bijna geen eczeem meer en een prachtig gaaf huidje.
Bij holistische therapie ga je op zoek naar de oorzaak van de eczeem. Dat kan een allergie zijn, maar het kan ook zijn dat bepaalde organen in je lijf niet zo goed functioneren. Bij Maaike bleken haar darmen de voedingsstoffen niet goed op te nemen en de afvalstoffen niet goed te verwerken. Dat uitte zich in eczeem (de afvalstoffen kwamen dus als het ware via de huid naar buiten). Maaike heeft verschillende druppeltjes gekregen (met vitaminen en mineralen die ze nodig had), speciaal badspul en een koemelk-vrij dieet. Ik geef haar pepti-voeding en borstvoeding en dat werkt prima. Ook heeft de therapeute een soort reiki gedaan. Ze gaat dan met haar handen over Maaike heen zonder haar aan te raken. Zo komen haar energiebanen weer in balans. Ik was er eerst wat sceptisch over, maar Maaike was er erg vrolijk onder en na twee behandelingen zag ik al verbetering van de eczeem.

Nu is Maaike zover dat haar organen bijna weer zo goed functioneren dat ze geen eczeem meer heeft. En dit is ook een oplossing voor de toekomst, want ze heeft nu veel meer weerstand.

Wat de kosten betreft: het is best prijzig, maar de behandelingen worden minder vaak in de loop van de tijd en er zijn een aantal verzekeraars die het vergoeden.

Misschien het proberen waard?? In de gouden gids kun je wel therapeuten vinden onder "alternatieve geneeswijzen" of op internet op zoek gaan naar "holistische therapie".

Groetjes en succes

Annemarie
 
Ik heb een dochtertje van 4 maanden. Zij begon met een uitgedroogte huid. En nu zit ze echt van top tot teen onder het eczeem. Volgens de huisarts was het koemelkallergie, maar na 3 weken gebruiken ging dit dus niet weg. Nu lopen we wij bij de dermatoloog. Volgens de dermatoloog heeft ze dauwworm. Dit is een eczeem wat veroorzaakt wordt door een allergie. Alleen testen kan uitwijzen wat voor allergie.
Ze heeft nu een zalf op hormoonbasis.

Misschien heb je iets aan ons verhaal.

sterkte sandra
 
Terug
Bovenaan