eczeem

Ik heb bij mijn dochtertje van 8 maanden en ze wordt gek van de jeuk. We hebben alles geprobeerd van zalf van de huisarts tot pilletjes en zalf van de Reformwinkel aan toe. Ik krijg nu een hormoonzalf voorgeschreven van de huisarts om de jeuk te onderdrukken. Heeft iemand misschien een advies voor mij wat ik nog kan proberen. Wil de hormoonzalf namelijk nog zo lang mogelijk uitstellen
 
Je kunt even bij de apotheek vragen naar poeder dat jeukstillend is heeft mij dochter ook gehad en het heeft goed geholpen.

De naam van het poeder weet ik helaas niet meer. Hoop je geholpen te hebben.

Groetjes van Nicole
 
Op eczeem kan je beter geen poeder doen want dat droogt de huid juist nog meer uit.

Ik heb gehoord dat een badje met havermoutvlokken helpt. Misschien dat je dat nog kan proberen?

groetjes joyce mama van Mara 7,5 maanden
 
Mijn zoontje heeft ook last van exceem.Als het heel erg is doe ik er een beetje hormoonzalf op.Voor de rest ben ik de hele dag met vaseline aan het smeren.De hele dag zijn huidje vet houden.Je zal zien dat als je dit een tijdje vol houd dat het wel minder word.Bij hem helpt het.Succses
 
Van balneum hermal (of hoe het ook heten mag) heb je jeukstillende badolie. Duur, maar bij mijn dochter hielp het wel de jeuk te verlichten.
Succes!
Groetjes Esther
p.s. Is misschien een idee om als je de havermoutvlokken wil proberen ze in een stukje panty te doen en dicht te knopen. Dan geeft het niet zo'n rotzooi. Bij mijn jongste dochter werkte dat heel goed tegen de jeuk van de waterpokken, dus misschien inderdaad ook wel bij eczeem, nooit geprobeerd.
Zeker wel het proberen waard, scheelt een hoop geld aan dure middeltjes.
 
Ik kreeg ook het advies om vaseline te gebruiken om haar huidje vet te houden. Helaas kan ze daar niet tegen en werd de eczeem alleen maar erger.

Nu ik een streng dieet volg en langzaam begin met bijvoeding gaat het goed. helaas heeft ze 1 plekje op haar slaap/wang dat bijna altijd rommelt. Maar in vergelijking met hoe het was is dit meer dan 100% beter zo

groetjes joyce mama van Mara
 
Misschien een anti-krab pakje? Ik heb er een van Dermasilk, wordt gewoon vergoed. Is heel fijn materiaal dat de huid heel snel helpt herstellen. Goed insmeren met bijv vaseline en dan alleen een luiertje aan. Gewoon op z'n blote huidje. Er zitten soort handschoentjes aan, zodat ze niet kunnen krabben. Want doordat het kapot gekrabt wordt, kan het ook minder goed herstellen en kom je dus een beetje in een negatieve spiraal... Bij ons bevalt het goed. Vraag het eens na bij je huisarts. Die moet het nl. bestellen.
Succes!
 
Terug
Bovenaan