eczeem

Hoi, mijn dochter van bijna 8 maanden heeft ook al lang eczeem. Het begon bij haar met 1 plek op haar rechter wang/slaap (is het toeval dat jouw dochter het daar ook het ergste heeft Joyce?). Dat werd steeds erger en verspreidde zich naar rond haar mond, andere wang en een paar kleine plekjes op haar armen. Heb vorige maand met een hormoonzalf gesmeerd en dat hielp even, maar bij het afbouwen werd het weer erger. Uiteindelijk heb ik het 4 weken gesmeerd en moest toen echt stoppen. Nu is het weer net zo erg als vóór het smeren. Bij het CB zag ik een aanplakbiljet voor een eczeem-onderzoek in het AMC. Er wordt een nieuw middel getest, genaamd Elidel. Zonder hormoon, maar wel met de werking van een hormoonzalf. Heb een afspraak gemaakt om te kijken of mijn dochter aan dit onderzoek mee kan doen. Heeft iemand hier wel eens van gehoord of ervaring mee? Ik smeer overigens ook meerdere keren per dag met een Vaseline-Lanette crème. Helpt met vlagen.
Succes allemaal met jullie kindjes met eczeem.
Groetjes, Kim
 
Heb geen ervaring met zulke onderzoeken. Maar zal er persoonlijk ook nooit aan meedoen. Omdat ik het toch een risico vind. Mijn man heeft als puber erg last gehad van puisten en deed ook mee met een onderzoek en nu blijkt dat daar meer bijwerkingen aanzaten dan toen bekend was met toch wel wat gevolgen voor hem. Dus ik ga er niet heen.

Mijn dochter heeft het op haar linker slaap en ik heb de mazzel dat ik weet waar het van is. Dus zolang ik op mijn voeding let gaat het met haar goed.

Ik gebruik ook geen hormoonzalf maar alleen op natuurlijke basis.

Over dat krabpakje daar ben ik heel erg tegen ook tegen sokjes om de handen dat remt heel erg in de ontwikkeling. Ik ben bang dat veel ouders dat onderschatten en zie vaak kinderen de hele dag met die sokjes aan liggen. Tuurlijk ze leren er mee omgaan maar dat is niet de juiste manier van ontwikkelen.

Verder doe ik hier de standaard dingen weinig in bad, geen zeep enz gebruiken, niet wisselen van was middel. Maar soms is het ook moeilijk want waar doe je goed aan he. En constant uitesten of ze wel tegen dit of dat eten kan enz enz. Maar joh heb het er allemaal voorover.
Groetjes joyce mama van Mara 7 maanden
 
Ik werk zelf in een apotheek.
Bij ons wordt het volgende advies gegeven: 1 week smeren met hormoonzalf (heel dun) en dan 1 week stoppen en steeds smeren met vaseline 10%,glycerol10% in cr cetomacrogol. dit is een vette basis en kan dus geen kwaad. en als jullie een bijsluiter willen van elidel, ga gerust vragen in de apotheek.

groetjes nathalie mama van mila bijna 10maanden
 
hoi, betreff. balneum hermal jeukstillende badolie; dit is op soja-basis!! als het exceemplekken zijn op basis van allergie, dan kan het goed zijn dat je kindje daar niet tegen kan. bij mijn middelste, kreeg ik dat voorgeschreven, wij niets in de gaten....Uiteindelijk was ik zelfs met de borstvoeding gestopt, omdat ook dieet te weinig uithaalde, dachten we, op pepti overgegaan, echter, het bleek door de badolie erger geworden te zijn. Was overigens wel superdom van ons, want hij had al bloedonderzoek gehad, (rast-test), waaruit bleek dat hij ook zeer sterk reageerde op soja..........dom, dom, dom.....
wij zij overgegaan op badspul op havervlokbasis of derg. verkopen ze o.a. bij DA-drogist, eigen merk en niet zo duur
 
Terug
Bovenaan