Eczeem

Hallo, mijn dochtertje van 8 maanden heeft al een aantal maanden erg last van eczeem. Van de huisarts mag ik alleen maar smeren met vaseline in lanette creme. Hormonenzalf mag absoluut niet gebruikt worden. Weten jullie nog tips om het extra te verlichten? Ik word er gek van, het gaat maar niet over.
 
Hier werkte vaseline niet omdat dat de huid afsluit en het werd er zelfs erger door. Ik heb nu calandula creme dat is ook jeuk stillend.

Bij mijn dochtertje is het een allergie dus kunnen we het tegenhouden wat natuurlijk ook helpt.

Weleda heeft ook goed spul voor irritatie.

En wat ook helpt is een badje met havermoutvlokken. (als ik het goed heb.)

Succes
 
Parfanac schijnt troep te zijn (heb ik alleen van horen zeggen hoor.) Het schijnt dat het een oud middel is dat uit de handel was genomen en nu onder een andere naam weer terug is.

Maar of dat waar is durf ik niet te zeggen.

En probeer het niet uit omdat ik zo min mogelijk wil smeren. Hier reageert ze goed op en daar blijven we dan bij.

Het is gewoon bij de drogist te koop.
je hebt creme en zalf. creme smeert makkelijker.

Groetjes en succes
 
Slechts één keer in de week in bad, maar dat doe je denk ik al. Verder nagels heel kort houden en als het je lukt ook vijlen, want dan kan de huid niet worden opengekrabt. Je moet de huid wel de hele dag vet houden, want anders wekt het alleen maar jeuk op!
Verder kun je aan echt eczeem niets doen. Daar moet je mee leren leven. Alle mensen die met het zoveelste zalfje komen aanlopen zovan "heb je dit al geprobeerd?" weten niet wat echt eczeem is en dat je je juist bij enkele basisprincipes moet blijven.
 
Mijn zoontje heeft ook wat last van eczeem plekken en eerst moest ik smeren met Lanette creme en de plekken in zijn gezicht verdwenen als sneeuw voor de zon maar op zijn borst had die ontstoken eczeem en ik heb wel hormonen-zalf gekregen van de laagste klasse en het werkt echt mijn huisarts zei juist dat ik wel moest smeren omdat je nu met een zwak-werkend hormoon de symptomen kan bestrijden en wanneer je wacht je met veel sterkende hormoon-zalven aan de gang moet gaan en dat is natuurlijk minder prettig.Ik smeer de plekjes nu om de dag heel dun in en op die manier heeft die geen klachten en blijft de huid intact en is minder vatbaar voor infecties en verder houd ik de huid vet met Cetomacrogol creme maar wanneer het natuurlijk om grote plekken gaat kan ik me voorstellen dat je huisarts niet staat te juichen om met hormoon-zalven te gaan smeren maar ik zal toch nog eens met hem overleggen wat je dan moet doen want vet houden helpt echt niet tegen ontstoken eczeem,ik wens je ieder geval heel veel sterkte en succes ermee want het is behoorlijk vervelend.Groetjes Ingrid.
 
mijn zoon heeft ook het eertste jaar vooral toen zijn tanden door kwamen last gehad van exzeem.
van de arts advies: smeren met hormoonzalf dun. en daarnaast vaseline ( sluit de huid niet af!) en 2 maal per week in bad.
ik gebruik ook wasmiddel neutraal en geen shampoo e.d. of andere baby spullen.
en dat gaf heel veel rust!
hij heeft nu een mooi huidje ( 2 jaar oud) als er op zijn gezicht kleine plekjes komen, smeer ik deze in met vaseline en een dag later zie ik al verbetering.
een lichte hormoonzalf kan geen kwaad als je deze op de juiste manier gebruikt.
gr mariette
 
anoniem van 19.36.
Ben met je eens dat je het altijd vet moet houden enz. Maar je kan aan eczeem soms wel wat doen. Maar eerst moet je er achter komen waar de eczeem vandaan komt?

Mariette,
Hier dacht ik eerst dat het een allergische reactie was op vaseline maar dat kon niet werd me verteld. Verschillende artsen en mensen uit de omgeving zeiden dat het de huid afsluit en het daardoor erger werd. Na het stoppen ging het een stuk beter.

Maar goed ik hoor idd dat het bij meer mensen wel werkt hoor vaseline.

Groetjes
 
Terug
Bovenaan