Eczeem

van vsm heb je ook iets voor/tegen exzeem,en homeopatisch dus ook dit is het proberen waard.en het klopt wat mariette zegt.vaseline sluit de huid abosluut niet af.

succer ermee
 
Ik heb zelf regelmatig last van eczeem gehad (sinds een jaar of 5 eczeem vrij) en vet houden helpt bij mij echt niet.
Ik ben op aanraden van mijn overgrootoma in de zee gaan zitten.
Wel in de zomer natuurlijk!!
Dit heb ik 4 dagen achtereen gedaan, veelvuldig er in en er uit en het is sinds die tijd nooit meer teruggekomen!!
Mijn oudste dochter had ook met een maand of 4 last van eczeem en heb toen ook allerlei smeersels gehad maar hielp niet veel.
De zee in, zei mijn overgrootoma, maar dat was lastig want ze werd in december geboren.
In de zomer die volgde zijn we met haar naar het strans gegaan en na een paar dagen zee water was ze er vanaf.
Ze is nu 4,5 jaar en ze heeft nog steeds geen eczeem teruggehad!!
Ik weet niet of het echt van het zee water is gekomen, maar wel heeeeel toevallig!!
Mijn baby'tje (5 weken) heeft nog nergens last van, maar zo gauw blijkt dat zij ook last krijgt van eczeem, begin ik niet weer met smeersels, maar gaan we eerst richting zee.

Ik zeg uiteraard niet dat dit een wondermiddel is en zeker niet dat die smeerseltjes onzin zijn, want je hebt nogal verschil in de mate van eczeem, maar ik denk ik vertel mijn ervaring even, want wie weet helpt het ook bij jullie kindjes.

Succes!!

Groetjes van Miriam
 
Ik heb ook van alles geprobeerd, de hele reformzaak staat volgens mij bij mij thuis. Ook mijn huisarts heeft hormoonzalf voorgeschreven. Iets in mij hield dit tegen om te gaan smeren. Ik ben via via in contact gekomen met alternatieve geneeskunde. Ik kan je zeggen dat mijn dochter heel erg eczeem had en nu ik 3 weken verder ben, heeft zij helemaal geen jeuk meer en kan ze zonder sokjes om de handen met blote benen weer over straat. Je kan voor informatie op de volgende site kijken. www.chinamc.nl. Het is een chinese dokter, die kindjes behandelt die doorgestuurd worden van uit het AMC!! Geen hormonen, alleen alles op kruidenbasis. Ook ik kan je alleen maar adviseren, maar ik vind die man helemaal TOP. Mocht je nog vragen hebben dan hoor ik het graag van je. SUCCES
Groetjes Ilona
 
Hoi Allemaal, wat fijn dat ik zoveel reacties krijg. Hier kan ik wat mee. Inmiddels smeer ik heel af en toe heel dun met hormoonzalf (op aanraden van de huisarts) en je ziet het ietsje weggaan. Wel blijft het erg op haar buik. Ik ga ook even naar de website van Ilona. En de zee ga ik ook maar eens proberen. Jullie horen nog.
Groetjes Nathalie
 
Hallo Nathalie,
Mijn man is een van de ergste gevallen in nederland wat eczeem betreft, helaas heeft ons kindje het ook.
Door dat mijn man vroeger 10 jaar lang hormonen zalf gebruikt heeft is hij nu chronisch ziek.. Zijn lichaam maakt zelf te weinig hormonen aan.
Hij gebruikt nu zalf van Siria op homopatische basis. Dit werkt erg goed.
de witte tube is voor eczeem wat open is en moet genezen. de groene tube zalf is voor onderhouden van eczeem. Er is ook body lotion te koop of zonnebrand of bad en shampoo.. kijk op
www.sirderma.de. www.babyallergie.nl is ook een fijne site groetjes Tanja
 
Heb een afspraak gemaakt bij die chinese dokter in amsterdam.

tis voor mijn man, mijn zoontje heeft gelukkig nog geen eczeem, maar mijn man heeft heel veel zalven gebruikt en het helpt allemaal niet.

We zijn heel erg benieuwd en we hopen dat die man het probleem zelf aanpakt. totnu toe bestrijden we alleen de symptomen en dat heeft werkelijk geen zin.

Ik hoop echt dat het voor hem werkt, dat betekent ook dat ik me minder zorgen moet maken voor onze zoon straks, als hij het krijgt. Daar is veel kans toe want zijn oma en tante en overgrootoma hebben het ook.

Groetjes..
 
Terug
Bovenaan