Ik heb zelf regelmatig last van eczeem gehad (sinds een jaar of 5 eczeem vrij) en vet houden helpt bij mij echt niet.
Ik ben op aanraden van mijn overgrootoma in de zee gaan zitten.
Wel in de zomer natuurlijk!!
Dit heb ik 4 dagen achtereen gedaan, veelvuldig er in en er uit en het is sinds die tijd nooit meer teruggekomen!!
Mijn oudste dochter had ook met een maand of 4 last van eczeem en heb toen ook allerlei smeersels gehad maar hielp niet veel.
De zee in, zei mijn overgrootoma, maar dat was lastig want ze werd in december geboren.
In de zomer die volgde zijn we met haar naar het strans gegaan en na een paar dagen zee water was ze er vanaf.
Ze is nu 4,5 jaar en ze heeft nog steeds geen eczeem teruggehad!!
Ik weet niet of het echt van het zee water is gekomen, maar wel heeeeel toevallig!!
Mijn baby'tje (5 weken) heeft nog nergens last van, maar zo gauw blijkt dat zij ook last krijgt van eczeem, begin ik niet weer met smeersels, maar gaan we eerst richting zee.
Ik zeg uiteraard niet dat dit een wondermiddel is en zeker niet dat die smeerseltjes onzin zijn, want je hebt nogal verschil in de mate van eczeem, maar ik denk ik vertel mijn ervaring even, want wie weet helpt het ook bij jullie kindjes.
Succes!!
Groetjes van Miriam