Eczeem

Hallo,

Mijn zoontje van bijna 7 maanden heeft al een poosje eczeem. Ik heb van de huisarts zalf gekregen (de lichtste hormoonzalf), maar dat schijn je niet te lang mogen gebruiken en dit moet je ook een beetje afbouwen. Ik gebruik het al 4 weken 1 a 2 keer per dag, maar heb niet het idee dat het super helpt... Heeft iemand anders hier ook ervaring mee?

Groetjes

hoi hoi
Is het hydrocortison wat je gebruikt. Mijn zoontje van bijna 8maanden heeft dit ook Al een paar maanden exceem. Mocht het ook 2x per dag gebruiken, maar nu alleen als het vuurrood is, dus soms 2 dagen en dan mag ik over op lanette vaseline creme, is heel vet. Dan gaat het weer beter, het komt en gaat.
Hij heeft wel wat jeuk, maar alleen als ik hem insmeer en zijn romper aantrek, als ik zijn shirt heb aangetrokken, zit ie er niet meer aan,
heel vervelend hoor, maar hoop dat ie er een keertje vanaf komt. Kan ook door de tandjes komen zei de dokter. Hij heeft er nu 4.En kan zelfs 1 a 2jaar duren.
Het is ook alleen op zijn borst. beetje op z'n rug. En bij jou.
Nou succes ermee.

Laat eens testen of het geen koemelkallergie of iets dergelijks is dat je kindje heeft. Hier kwamen we er pas na 3 jaar achter dat Justin kma heeft en ook nog eens heel erg reageert op (te veel) conserveringsmiddelen en bepaalde rode groente en fruit. Nu we deze dingen proberen te mijden gaat het met zijn eczeem ineens een stuk beter.

Succes!

als de lichte hormoonzalf niet helpt, moet je om een sterkere zalf vragen. Ze zijn er in 4 gradaties.
Mij is verder verteld dat het beter is 2 á 3 keer per dag dun te smeren gedurende een paar dagen en dan een paar dagen rust te nemen. Op die dagen kun je idd een goede vette creme smeren.

hallo,

Het is echt niet goed om veel met hormoonzalf te smeren het huidje word er erg dun van.
Huub heeft ook heel erg veel eczeem gehad en ik moest ook smeren met hydrocortison hier gaat het van weg zolang je smeert maar als je stopt komt het net zo snel weer terug.
Wij hebben ook de sterkste creme gekregen en dat wil je niet gaan smeren!!!

Ik heb het nu gezocht in het homeopatische gebied en dat heeft zo goed gedaan dat Huub er binnen 1 week vanaf was.

Kijk eens op www.tcm-ccmc.nl daar staat precies op wat je kunt doen.
En dit helpt echt en het is niet zo dat het dan weer terug komt.

Succes ermee.

MamavanHUUB

Hallo,

ja die zalf heb ik gebruikt maar het word dan in combinatie gedaan met kruidenpleisters die op drukpunten geplakt worden.
Het werkt echt geweldig.
En bij Huub is het nu meer dan een half jaar geleden en het is nog steeds weg.
Het kan wel zo zijn dat het eczeem op sommige plaatsen wat langer blijft, maar het lichaam heeft tijd  nodig om te herstellen.

Zeker het proberen waard.        

Groetjes mamavanHuub  

Ben je toen op consult geweest?  Mag ik vragen wat je totaal kwijt was?  Ik moet er 1,5 uur voor rijden, dat is wel minder. Maar ja, als het eczeem dan weg gaat, dan graag! Ik had een mailtje gestuurd maar daar reageren ze niet op. Ga ze maar bellen denk ik.

Terug
Bovenaan