eczeem

Hoi,
Mijn zoontje van bijna 4 maanden heeft een ernstige vorm van eczeem en daardoor veel jeuk en veel huilen.

Gezegd wordt dat het een koemelkallergie is, maar ik heb zo mijn twijfels!

Een slechte start voor die kleine man.

We zijn al met andere voeding en allerlei smeersels bezig maar zonder resultaat.

Heeft er nog iemand goede ideeën, we staan overal voor open.

Groetjes Petra
 
Hoi Petra.
Ik heb een zoontje van bijna vijf maanden en ik ben net zo aan het tobben als jij.
Ik heb ook alles al geprobeerd wat ze tegen me gezegd hebben maar niks helpt.
Ik hoorde dat het exceem vaak verdwijnt als ze aan het vaste voedsel gaan.
Ook ik zou nog wel wat tips kunnen gebruiken.
Groetjes Claudia
 
ik heb een zoon van 3.5 mnd en doordat mijn man psoriasis heeft is hij ook gevoelig voor eczeem. Bij hem helpt de zalf van Balneum Hermal extra vettend direct! als ik het erop smeer ook bij berg op z'n hoofdje.
Ook moet je een zalf de tijd geven, zo'n 2 weken anders wordt het alleen maar erger.De zalf is wel wat duurder maar echt het proberen waard, ze hebben er ook badolie ed van dus misschien helpt het ook voor jullie...
heel veel sterkte
brenda
 
hallo, toevallig mijn dochter is ook 4 maanden oud en heeft ook last van exeem ik ben bij de dermatoloog geweest en zij heeft een sterke hormonen zalf gekragen verder is er een vette zalf bij de apotheek gemaakt zonder iets erin...(die zalf kun je zonder recept krijgen...je zegt gewoon een neutrale zalf voor babys met een droge en overgevoelige huis. Verder kon mijn dochter nergens tegen) en niks is zo heerlijk om die droge huis eens lekker in te vetten. De dermatoloog vertelde ook dat je ze niet vaak moet badderen 2 keer per week b.v.en niet lang. De hormone zalf helpt de exeem te bahandelen maar het komt soms wel terug....mischien wel altijd? succes en het is een vervelend kwaaltje voor ons maar vooral voor de baby"s jeuk jeuk jeuk en dan komt mijn vraag wie weet wat tegen de jeuk groetjes sas
 
die hormonenzalf heeft mijn man ook, maar die maakt de huid toch dunner? hij mag het iet te vaak gebruiken omdat hij dan geen huid overhoudt.
Kan dat geen kwaad dan?
en helaas weet niets tegen de jeuk (hoewel ze bij de zwangerschap mentholpoeder aanraadden misschien een ideetje?)
sterkte
brenda
 
hoi brenda
klopt de hormonen zalf maakt de huid dunner ik mag hem ook alleen op een zorgvuldige en op voorschrift van de dermatoloog gebruiken......heb jij ook kinderen brenda? en hebbben die ook last van exeem...volgens mij is jouw baby ook rond de 4 a 5 maand want volgens mij heb ik je ook weleens gelezen bij zwanger-forem doei sas
 
Beste dames, zou zeezout uit de "dode zee"helpen?. Volgens mij kun je dit bij reform zaken verkrijgen. En het is een natuurlijk produkt. Ik heb het aan een vriendin gegeven die haar dochter heeft het ook. Zou het wel eerst navragen bij de huisarts of dit mag. Let wel op dat ze het niet in de oogjes krijgen. Succes
 
hoi, ja, ik heb een zoontje die heeft ook eczeem, zie hierboven, dat ben ik ook. je hebt vast wel gelezen bij het zwangerforum dat ik vaak op eczeen reageer, vooral omdat ik aan mijn man zie hoe erg het is.... hij heeft psoriasis. mijn zoontje bijna 4 mnd heeft het op zijn gezzicht, en de balneum hermal helpt dus echt direct, binnen 5 min is het zo goed als weg! ook zijn berg !
idd dode zeezout helpt ook en als je het zout eng vindt heb je ook nog bodylotion ervan het is een hele serie. als mijn man dat gebruikt (allemaal tegelijk dus) dan is hij wel een uur per dag bezig maar het gaat wel weg....
groetjes en leuk dat eens iemend terug reageert(verslavend he? zo'n forum... en dan zeker de kibbelaars bij zwanger worden.......)
brenda
 
Terug
Bovenaan