eczeem

hoi,
mijn zoontje van 8 maanden heeft ook erg last gehad van eczeem. Ik heb hiervoor een hormoonzalfje gekregen van de huisarts, de lichtste concentratie. Ik smeer dit dan heel dun op de eczeemplekjes en zodra de felrode kleur ervanaf is ga ik over met smeren op vaseline cetamacrogol (dit wordt vergoed door het ziekenfonds), dit helpt erg goed en hij is bijna helemaal vrij van eczeem. Maar zo nu en dan komt het toch weer opzetten en blijf ik "aanstippen" met hydrocortison. Maar vooral smeren met de vaseline 2-3 keer per dag. In mijn geval helpt dat in ieder geval.
Succes ermee.
 
Hoi mijn zoontje is nu 14 maanden en heeft nog steeds erg last van exzeem.
Kan er ook niet achter komen waar het aan ligt.
Heb speciale zalf van de dokter wat eens niks helpt maarja.
Groetjes Bianca
 
Dag Allemaal,

Mijn zoontje is 10 weken en heeft ook eczeem én koemelk-eiwitallergie. Het houdt wel degelijk verband met elkaar. Na een paar weken tobben en Friso Comfort gebruiken, kwamen wij erachter dat het aan de voeding ligt. Hij krijgt nu Nutrilon Pepti (op doktersrecept verkrijgbaar i.o.m. consultatiebureau) en hydrocortisoncreme. Het duurt heel lang voordat je baby daarvan af komt, als het al van de eczeem af komt. Toevallig vandaag net weer naar de huisarts geweest ivm het eczeem van mijn zoontje. Als de eczeem te erg is (in ons geval heeft onze zoon het over het hele lijfje - gezicht is net geheeld) kan je via de huisarts een sterkere creme krijgen die je maar even mag gebruiken. Is het eczeem "rustiger", dan mag je weer overgaan op de hydrocortison en de bijbehorende vette creme.

Meestal komt het eczeem toch in combinatie met een koemelkeiwitallergie. Ik zou aanraden dat toch uit te laten testen. De voeding wordt -bij gebleken allergie- vergoed door het ziekenfonds.

Succes en groetjes

Nicoline
 
inderdaad, bij ons is het net als bij nicoline: ook combinatie koemelkallergie en eczeem. vraag of je mag testen met nutrilon pepti. bij mijn zoon was toen het huilen in elk geval over. eczeem helaas nog niet...
sterkte
 
hallo allemaal,

Ik heb een zoontje van bijna 3 jaar en een van 4,5 maand, beiden hebben eczeem met koemelkeiwit-allergie. De oudste is er qua allergie een beetje overheen, heeft nog wel diverse eczeem plekken die we met een hydrocortisonen zalf moeten behandelen. Na het getob met de oudste, die heeft geen borstvoeding gehad, nam ik me voor het bij de tweede anders te gaan doen. Dus: borstv. na 8 wk toch krampen en eczeem dus dacht ik al gauw aan een allergie.Zelf be ik op een strikt dieet gegaan. Dit was te doen maar de krampen werden heviger en er moest iets gebeuren. De bv liep terug door al het gedoe dus aan de nutrilon pepti.Dat leek goed te gaan maar na een week of 2 werden de klachten weer heviger.Volgens mijn cb moest ik het maar zo volhouden ! Dus niet en nu krijgt de jongste ook Nutramigen (= van Mead Johnson, hebben website met goede info !) Na een dag of 2 waren de krampen, de onrust en het huilen over ! De oudste heeft deze voeding bijna 2 jaar gehad. je moet er om vragen, het is erg duur EUR 20 voor 425 gram Maar als je kind het er goed op doet krijg je het vergoed.
Wat ik eigenlijk zeggen wil: bij een koemelkeiwit-allergie wordt er bijna altijd (mits je geen bv geeft) pepti geadviseerd. Er zijn echter baby's die het daar nog niet goed op doen en het wel goed doen op Nutramigen of een gelijksoortige voeding !

Wat eczeem betreft; ik merk dat het ook een kwestie van geduld is, mijn oudste is bijna 3 en heeft het nog steeds! (wassen met Neutral is altijd goed bij eczeem, dan weet je zeker dat het daar niet aan ligt).
allemaal veel succes en blijf van je kind genieten ook al wordt het getob je soms bijna te veel !!

groetjes, sascha
 
Hoi dames, bedankt voor al julie reacties.

Ben de afgelopen week weer lekker in de weer geweest met die kleine man, consultatiebureau, de huisarts en de dermatoloog we hebben ze allemaal weer gezien.

Er is geen sprake van een koemelkallergie of andere allergie hij heeft 'gewoon' eczeem. Weer een ander homoonsmeersel gekregen?! Dat zou ook iets moeten werken tegen de jeuk.

Zelf zijn we overgestapt naar het aanmaken van de voeding met rooibosthee en hebben het idee dat hij iets rustiger daardoor wordt, ik adviseer jullie om even op de site www.annique.nl te kijken voor meer info.

Groetjes Petra
 
mijn zoontje heeft ook exceem en bij hem helpt de zalf parfenac goed .het is zonder hormonen en je kunt het gewoon bij de drogist kopen .hopelijk helpt het
 
Terug
Bovenaan