Eczeembaby haarshampoo

<p>Mijn dochter van 7 maanden heeft eczeem en nog steeds een beetje berg op het hoofdje. Ze krabt zich regelmatig op het hoofdje. Overdag en snachts.. via de kinderarts parrafinelotion gekregen, meer voor de berg. Voor de plekken al hormoonzalf geprobeerd en vette cremes maar niets werkt. Ze heeft eczeemachtige plekken op het hoofd.</p><p>Ik gebruikt neutral haarshampoo, plekken gaat daar niet van weg en haren blijven ook stinken van de zalven en lotion. Naif haarshampoo doet ook niet zijn werk..</p><p>Zwitsal mag ik niet gebruiken ivm overgevoeligheid voor parfum en eczeem. </p><p>Vanavond de kruidvat haarshampoo gebruikt, hier zit wel parfum in maar verder alles vrij staat erop, ik dacht probeer het eens..</p><p>Iemand een andere shampoo die lekker ruikt en kan helpen?</p>

Het beste is juist om helemaal geen shampoo te gebruiken bij zoveel last van eczeem. En anders kan je dan nog het beste olie gebruiken. Die van balneum is goed vet

Berg kan je verwijderen met DR Leenarts..
Qua shampoo.. niet te vaak wassen.. (snap dat het vet is door de creme's...)
Hier hebben we zeep van de etos of zwitsal maar daar ruiken de haartjes nou ook niet lekker van... dus ik zou met neutral doorgaan

DR Leenarts bergzalf heeft ons ook heel erg geholpen om berg weg te krijgen. Zalf insmeren, 2 uur intrekken en je kamt het er heel makkelijk uit ?
Wij gebruiken voor ons kindje met eczeem ook neutral shampoo. We wassen het maar 2 keer per week.
Wat bij ons heel erg helpt is voor het badje /douchen heel het lijfje insmeren met huidolie zodat het huidje niet uitdroogt van het water.
En La roche posay lipikar helpt bij ons heel goed op de eczeem plekken. 

Voor de berg kregen wij het advies om 's avonds in te smeren met cetomacrogolvaseline creme en dan 's morgens in bad doen en met neutral shampoo wassen en met een washandje over het hoofdje gaan. Hij had geen hele heftige berg, maar het stonk wel.
Ben je voor de eczeem ook onder behandeling bij de kinderarts? 

Klinkt misschien gek, maar voor eczeem is het beter dat je van de berg afblijft. Je droogt de vette berg namelijk uit, waar de droge eczeem plekken echt niet tegen kunnen. Berg kan ook gaan jeuken, maar eczeem nog veel erger. Dus mijn advies, behandel de eczeem en blijf van de berg af.
Berg is ook echt heel normaal bij een kindje van 7 maanden.
Ik gebruik zelf wel de naif shampoo. Gewoon een klein drupje, snel wassen en snel weer spoelen. Hoe korter hoe beter en zo min mogelijk.

[quote quote=10331240]DR Leenarts bergzalf heeft ons ook heel erg geholpen om berg weg te krijgen. Zalf insmeren, 2 uur intrekken en je kamt het er heel makkelijk uit ? Wij gebruiken voor ons kindje met eczeem ook neutral shampoo. We wassen het maar 2 keer per week. Wat bij ons heel erg helpt is voor het badje /douchen heel het lijfje insmeren met huidolie zodat het huidje niet uitdroogt van het water. En La roche posay lipikar helpt bij ons heel goed op de eczeem plekken.[/quote]
Wij hadden van de eczeemverpleegkundige als advies gekregen. Eerst gewoon water in het badje en als we bijna klaar zijn dan inolie olie erin(die gebruiken we al sinds de geboorte) de huid zelf is nu heel gaaf en zacht behalve het hoofdje heeft ze dus veel jeuk en plekken.

Terug
Bovenaan