Eczeembaby haarshampoo

[quote quote=10331255]Voor de berg kregen wij het advies om ’s avonds in te smeren met cetomacrogolvaseline creme en dan ’s morgens in bad doen en met neutral shampoo wassen en met een washandje over het hoofdje gaan. Hij had geen hele heftige berg, maar het stonk wel. Ben je voor de eczeem ook onder behandeling bij de kinderarts?[/quote]
Ja kinderarts en eczeemverpleegkundige. Maar door de corona alleen 1e afspraak bij de kinderarts gehad en de rest telefonisch. En eczeemverpleegkundige ook meerdere keren telefonische consulten en laatste keer pas een normaal consult gehad. 

[quote quote=10331320]Klinkt misschien gek, maar voor eczeem is het beter dat je van de berg afblijft. Je droogt de vette berg namelijk uit, waar de droge eczeem plekken echt niet tegen kunnen. Berg kan ook gaan jeuken, maar eczeem nog veel erger. Dus mijn advies, behandel de eczeem en blijf van de berg af. Berg is ook echt heel normaal bij een kindje van 7 maanden. Ik gebruik zelf wel de naif shampoo. Gewoon een klein drupje, snel wassen en snel weer spoelen. Hoe korter hoe beter en zo min mogelijk.[/quote]
Maar ik heb juist het idee dat niets helpt voor de eczeem op het hoofd. We hebben 2 verschillende soorten hormoonzalven,cetomacrogol en parrfine lotion.. en het wordt nooit lang minder, max 1 dag en dna begint et weer..

Wij zijn nooit naar de kinderarts doorgestuurd maar gelijk naar de dermatoloog. We hebben voor de huid een traject met hormoonzalf doorlopen met daarnaast nog een keer smeren met een vette zalf. Ze was ook erg enthousiast over la roche. Ik moet zeggen dat zijn huid nu redelijk goed onder controle is. In bad gebruiken wij dus de douchegel van La roche, maar ook op zijnn hoofdhuid. Dit werkt echt heel goed en hij heeft nu zelden berg.

[quote quote=10331895]
Wij zijn nooit naar de kinderarts doorgestuurd maar gelijk naar de dermatoloog. We hebben voor de huid een traject met hormoonzalf doorlopen met daarnaast nog een keer smeren met een vette zalf. Ze was ook erg enthousiast over la roche. Ik moet zeggen dat zijn huid nu redelijk goed onder controle is. In bad gebruiken wij dus de douchegel van La roche, maar ook op zijnn hoofdhuid. Dit werkt echt heel goed en hij heeft nu zelden berg.
[/quote]
Eczeemverpleegkundige was ook lovend over la roche maar de inoli olie doet voor haar huid heel goed... Naif zou ook goed zijn maar dat werkt averechts bij haar vandaar durf ik niet meer echt te veranderen

Ik heb zelf eczeem en ook als baby gehad, m'n zoontje heeft het in lichte mate. Het is een zoektocht per kind wat wel en niet fijn is. Ook je eigen producten mee opletten, want die kleine zit ook tegen jouw hals aan met parfum bijvoorbeeld. Neutral of Zwitsal droogt bij mij uit en ook bij m'n zoontje. Trekpleister heeft prettige producten heb ik gemerkt. M'n zoontje heeft ook snel een droge huid. Bij hem is Tiny Rituals shampoo en bodylotion prettig in gebruik en ruikt lekker. 
Als baby en kind heb ik trouwens ook vaak met handschoentjes geslapen om mezelf niet kapot te krabben.. na m'n puberteit werd het veel beter. Ik weet dat als we naar zee gingen op vakantie m'n eczeem altijd weg was. Daarnaast blijft weinig wassen en goed vet houden met in echte nood hormoonzalf smeren. Ook met zonnebrand creme was het altijd zoeken. Etos sensitive of Roc zijn hier helpend, veel beter dan merken die beloven parfumvrij te zijn. Naja hoop dat je hier iets aan hebt, succes!

[quote quote=10331986]Ik heb zelf eczeem en ook als baby gehad, m’n zoontje heeft het in lichte mate. Het is een zoektocht per kind wat wel en niet fijn is. Ook je eigen producten mee opletten, want die kleine zit ook tegen jouw hals aan met parfum bijvoorbeeld. Neutral of Zwitsal droogt bij mij uit en ook bij m’n zoontje. Trekpleister heeft prettige producten heb ik gemerkt. M’n zoontje heeft ook snel een droge huid. Bij hem is Tiny Rituals shampoo en bodylotion prettig in gebruik en ruikt lekker. Als baby en kind heb ik trouwens ook vaak met handschoentjes geslapen om mezelf niet kapot te krabben.. na m’n puberteit werd het veel beter. Ik weet dat als we naar zee gingen op vakantie m’n eczeem altijd weg was. Daarnaast blijft weinig wassen en goed vet houden met in echte nood hormoonzalf smeren. Ook met zonnebrand creme was het altijd zoeken. Etos sensitive of Roc zijn hier helpend, veel beter dan merken die beloven parfumvrij te zijn. Naja hoop dat je hier iets aan hebt, succes![/quote]
Dankje voor je reactie!
Ze heeft nu vooral jeuk aan haar hoofdhuid vandaar de vraag voor shampoo.. ik heb gisteren voor het eerst alleen met water gewassen en naar mijn idee heeft ze minder jeuk..
Het is echt ellendig met alle soorten zalven, cremes cn shampoos.. weet niet meer wat ik moet kiezen, bijna alles is parfumvrij.
Zonnebrand heb ik biodermal.. doet ze het eigenlijk goed op ..

[quote quote=10332010] Dankje voor je reactie! Ze heeft nu vooral jeuk aan haar hoofdhuid vandaar de vraag voor shampoo.. ik heb gisteren voor het eerst alleen met water gewassen en naar mijn idee heeft ze minder jeuk.. Het is echt ellendig met alle soorten zalven, cremes cn shampoos.. weet niet meer wat ik moet kiezen, bijna alles is parfumvrij. Zonnebrand heb ik biodermal.. doet ze het eigenlijk goed op ..[/quote]
Ah fijn dat je al wel een zonnebrand gevonden hebt! Ja mijn moeder heeft ook veel gepuzzeld, het is heel persoonlijk waar je op reageert en wat niet. Alles wat vet is, is vaak fijn. Weinig wassen en dus evt met Tiny Rituals shampoo proberen, wie weet. Succes met de zoektocht!!

Terug
Bovenaan