eeehhhh sex

Even een persoonlijk vraagje.

Het heeft tot een week of 8 na de bevalling geduurd tot ik uberhaupt weer enigsinds zin had in sex, en het ging in het begin erg moeizaam.
Maar nu (bijna 6 mnd later) heb ik het idee dat het nog niet helemaal gaat zoals het hoort, of misschien moet ik niet vergelijken.
Bij mijn 1e heb ik een keizersnede gehad, dus er is van onderen niks uitgekomen zeg maar, mijn 2e dochter heb ik wel met een gewone bevalling gekregen, maar wel met een flinke knip en hechtingen vanwege de vacuumpomp.
Is het normaal dat je er nog enigsinds last van hebt? Ik heb het gevoel, tja, hoe omschrijf je dat, dat aan het begin van mijn vagina, waar ze gehecht hebben zeg maar, dat de boel daar allemaal nog een beetje strak staat, terwijl meer diep vanbinnen de boel wat ruimer is (lekker onderwerp en lastig uit te leggen)
Na de sex heb ik ook het gevoel alsof ik weer helemaal beurs ben vanbinnen en moet ik echt even een paar dagen bij komen....
Zowiezo heb ik nog niet altijd zin, dan ga ik liever slapen, hihihi,

Iemand die dit ook heeft ?

Bianca

hey bianca.

ja, helaas herken ik je verhaal.
ik ben er een paar maanden geleden voor naar de huisarts geweest maar die zei dat dat normaal is. wel zei hij dat het ongeveer een half jaar na de bevalling weg moest zijn.
maar dat zie ik zo snel niet gebeuren.
het is gewoon heel anders dan voor de bavalling. maar dat heb ik met meerdere lichaamsdelen (borsten) daar heb ik ook niet meer het gevoel als voor mijn bevalling. (maar dat komt denk ik door de bv die ik heb gegeven)
soms doet het gewoon nog erg veel pijn met de sex en zoals jij al zei, heb ik er dan weinig zin in en zeg dan tegen mn vriend dat k ga slapen.
genant onderwerp hahahaha.

ik kreeg ook de tip om 3x per dag olie op het litteken te smeren zodat het wat soepeler werd maar bij mij heeft dat niets geholpen. er schijnen ook oefeningen voor te zijn, maar daar geloofde ik niet zo in. dan moet je je bekken kantelen en je billen omhoog doen :S snap nog steeds niet wat dat met het litteken te maken heeft.

nou, inieder geval sterkte ermee. en mocht je tips ofzo van iemand krijgen, hoor ik het graag hihihi.

liefs, do

Hoi,

Nou ik heb dat dus ook nog steeds.
En sex hebben is dan helemaal geen pretje.
Vind het voor mezelf niet leuk, maar voor me man natuurlijk ook niet, want die vind het ook vervelend als het steeds zeer doet.
Ik was bij de ha vanwege iets anders en toen heb ik gelijk daar ook maar even naar gevraagd.
Mijn ha zei dat het nog wel tot een jaar kon duren dat het gevoelig bleef. Omdat ja je kindje er langs is gekomen en omdat zich daar littekenweefsel gaat vormen van het helen van de wond.( ik was uitgescheurd) Als het na een jaar nog niet beter was, dan wou hij me doorverwijzen naar de gync en dat die er dan naar kon kijken.
In de uiterste gevallen kunnen ze een (herstel) operatie doen en dan halen ze dat weefsel weg. Maar zei me ha daar wordt het vaak dan allemaal weer nauwer van, dus of dat dan zo plezierig is, dat wist hij dan ook niet.
Momenteel vrijen wij nog steeds met condoom( en de pil)maar daar zit ook niet altijd veel glijmiddel op. Misschien kun je eens proberen om wat glijmiddel te gaan gebruiken. Andere tips heb ik helaas ook niet voor je.

Veel succes ermee

Liefs marielle

Hallo,

ja ook hier een herkenbaar probleem. Ik heb bij de bevalling een flinke knip gehad met veel hechtingen en ik was ook nog eens bont en blauw van onderen omdat ons schatje met het handje naast haar hoofdje eruit kwam.
Het heeft bij mij ook een hele tijd nodig gehad om te herstellen. De zin in seks was er op een gegeven moment wel, maarja de durf niet echt.
Nu hebben we het wel al een paar keer gedaan, maar kan niet echt zeggen dat het je van het is. Ook ik herken dat beurse gevoel erna. Het lijkt wel of je het de hele dag en nacht gedaan hebt, terwijl het toch echt maar een keer was.

De gyn. heeft me na de bevalling verteld dat ik er nog wel een jaar last van kon houden. Dan is eigenlijk alles pas echt volledig hersteld en is het weefstel ook weer enigszins soepel. Dat is dus nog maar even volhouden.
Gelukkig zijn we niet de enige met deze problemen.

Groetjes Anne

ook hier....op een zeeeeeeeeeeeeer laag pitje
mijn hart wil heeeeeeeel graag maar zodra het erop aankomt haak ik gauw af,bang dat het weer zeer doet

Ik heb nu weer een heel goed excuus! heb blaasontsteking toevallig

hoi

jeetje gelukkig bennen we dus niet alleen.ik heb het met al mijn kinderen gehad.na elke bevalling heb ik er echt geen zin in.en dat duurd bijna wel een jaar.daarna gaat het wel weer.maar nee hoor.ik verzin van alles om niet te hoefen zeg maar.

heel erg maar ik vind wel dat ik er ook van moet genieten en niet alleen hij.

groetjes

Ik vind het jammer dat jullie het zo voelen.
Kun je er wel met je man over praten? En wat vind hij ervan?
De eerste keer vond ik ook heel eng en was niet prettig, maar nu gaat het zelfs beter als vanouds....maar toch voelt het anders.
Misschien een avondje plannen en dan alles romatisch maken etc??
Sex is toch een belangrijk deel van je relatie! (vind ik dan)

Hoi,

Precies 4 weken na de bevalling (flinke knip en veel hechtingen later) zijn we het weer gaan proberen. De eerste keer vond ik vooral heel tja hoe zeg je dat.... klinisch?
Meer van auw nee niet zo, auw voorzichtig auw nee zo moet je niet zitten hahaha.
Maar ik heb een lieve en geduldige vriend.
We hebben dus een tijdje veel glijmiddel gebruikt en nu nergens last meer van.
Nou ja het is niet meer zo strak als vroeger, maar zoals de ha van een vriendin van me zei: Je bent nu echt een vrouw, dat hoort erbij! (zal wel een man geweest zijn)

Mijn tip is dus veel glijmiddel en mijn vriend zorgde er ook voor dat ik heeel geil ben voordat ie m erin stopt
(tja beetje raar om te vertellen, maar aan de andere kant hoe komen we anders aan onze lieve kleine wonders? Niet door de wcbril)
Ik geniet weer vollop van de sex en heb weer vaak zin. En dat vind ik belangrijk weer intiem zijn.
Geef het de tijd en vraag ook aan je man/ vriend of hij daarin ook de tijd wil nemen.

Liefs Reneke

Terug
Bovenaan