een 2de ?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal ik heb eeb zoontje van 10 maanden en we proberen nu weer zwanger te raken van de tweede ik wil graag van jullie horen wanneer jullie voor een tweede gingen als jullie al eeen kindje hebben en hoe dat is alvast bedankt

Hoi Loes,

Ben hier nog maar net   bezig maar zag je bericht ik ga ook voor de 2e alleen mijn zoontje is bijna 23 maanden ietsje ouder dus maar goed ik vind dat iedereen moet weten   wanneer die aan een 2e beginnen. ben zelf ook nog heel jong 26 maart ben ik 24 geworden dus wij hebben nog heel even gewacht was net 22 toen ik de eerste kreeg was trouwens wel gepland hoor hihihi. Maar ik heb maar zo gedacht eer dat de 2e er is gaat de 1e al naar de peuterschool zodat ik ook wat meer tijd heb voor de 2e lekker 2 ochtendjes voor mezelf en de kleine geen op hol geslagen peuter die al zijn aandacht van mam en pap wil effe met zn tweetjes maar goed   ik vind het wel heel leuk als de kinderen een beetje van de zelfde leeftijd zijn geen jaaaarrrren verschil er tussen ofzo iets nou ik hoop dat je er wat aan hebt zit trouwens in ronde 1 pffff misschien nog wel een hele lange weg te gaan

dikke x van Leonie

Hoi Loes,

Onze zoon is 9 maand en wij zijn dus nu ook bezig voor een 2e.
Je bent dus niet de enige die er 'zo snel'  weer mee bezig is. Ik zou het ook erg leuk vinden als onze kindjes niet al teveel in leeftijd zouden schelen.

Deze maand is echter een beetje een rare maand. Zit nu op dag 48, ben nog niet ongesteld en heb anderhalve week geleden negatief getest...denk ook niet zwanger te zijn eigenlijk, voel niks bekends en tja, die negatieve test he!

Veel plezier hier met lezen en schrijven en hopelijk mag je snel door naar een maandforum!

Groetjes,
Marije

Hoi,

Wij hebben 2 kinderen en zijn nu bezig voor de ons 3e kindje. De oudste is 5 (eind mei 6) en de jongste is 2,5 jaar.

Ik vind het leeftijdsverschil tussen m'n 2 kinderen erg leuk zo. Tijdens de zwangerschap leefde ze al zo leuk mee  en nu is ze al naar de basisschool, zodat ik ook lekker de tijd heb voor de jongste. En die gaat sinds januari naar de peuterspeelzaal en dus heb ik de vrijdagmiddag lekker met m'n oudste om bv. rustig naar de bieb te gaan o.i.d.

Mocht ik nu dus zwanger raken, dan  zit er tussen de jongste en de baby 3 jaar en dus met de oudste en de baby 6 jaar. Wat ik wel erg leuk vind hoor !!! Maar ja, zo denkt iedereen er anders over en dat mag natuurlijk !!!

Groetjes Ellen

Hoi,
Ik heb een zoontje van 15 maanden en ben zwanger van de tweede (25 weken). Wij zijn eigenlijk heel snel met een tweede begonnen maar helaas twee keer een miskraam gehad. Toch mag ik dus qua vruchtbaarheid absoluut niet klagen. Sinds de geboorte van ons zoontje ben ik twee keer ongi en twee keer zwanger geweest. Ik ben dus nu eigenlijk voor de vierde keer zwanger...gek idee.
Maargoed, wat me opvalt is dat ik veel reacties krijg van mensen die het zo snel vinden. Straks zit er tussen mijn twee zoons (we weten al dat het een jongetje is) een jaar en zeven maanden. Zo kort op elkaar is dat toch niet? En als ze dat zeggen denk ik altijd: ze moesten eens weten, als mijn tweede zwangerschap goed was gegaan had dat kindje al ruim 4 maanden kunnen zijn nu.
Ik vind het alleen maar leuk als er weinig tijd tussen kinderen zit, dan hebben ze veel aan elkaar. Moet de natuur natuurlijk wel een handje meehelpen.
Groetjes,
Ingrid

Hoi,

Wij zijn na de geboorte van onze eerste heel erg snel weer "begonnen"
voor een tweede. Toen hij vier maanden was al. De eerste keer duurde
het een jaar voor ik zwanger werd en we wilden het leeftijdverschil
niet zo heel groot. Ik raakte vrij snel zwanger en ons tweede zoontje
werd geboren toen onze oudste 16 maanden was. Dat is eerlijk gezegd
vies tegen gevallen. Het is heel zwaar, twee van die kleine kindjes.
Onze oudste vond het erg moeilijk de aandacht te delen en het was
zoooooooooooo druk! Nu is mijn oudste 3 en mijn jongste 20 maanden en
gaan ze langzaam aan samen spelen en hebben wij een lekker ritme. Nu
ben ik blij dat ik zo znel twee kindjes heb gekregen. Het is een soort
twee-eenheid samen, maar het was wel erg zwaar, voor mij, mijn man en
ons huwelijk.

Wij willen nu graag een derde.Je ziet aan de leeftijden van onze
kindjes dat we het niet nog een keer zo snel achter elkaar wilden! Ik
zou nooit zomaar zeggen: DOEN!! Maar nu ze wat groter zijn is het wel
erg leuk en alle kleding gaat van de ene kast naar de andere kast. Erg
handig!

Terug