een 2de ?

Onze dochter is nu bijna 10 maanden en we hebben gewoon na de bevalling geen anticonceptie gebruikt omdat we graag i.v.m. mijn leeftijd (43) snel een 2e willen. tenminste, 2e voor mijn man, 7e voor mij.
Wel ben ik een keer zwanger geweest, alleen eindigde dat in een vroege miskraam. Of het nog een keertje lukt, moeten we afwachten. Makkelijker wordt het er in elk geval niet op. Maar niet geschoten is altijd mis, nietwaar?

Wat betreft het leeftijdverschil tussen de kinderen, ik heb ook 2 zoons waar maar 14 maanden tussen zit. En die trekken enorm veel met elkaar op. Maar aan de andere kant, leeftijdverschil tussen broers en zusters is  niet zo interessant hoor. Ik zie dat aan de oudere kinderen. nu ze tegen volwassenheid aanzitten, trekken ze veel meer met elkaar op dan eerst. Maar hun interesses, kunnen ze met elkaar opschieten, of liggen hun karakters mijlenver uit elkaar bepaalt of ze met elkaar gaan optrekken. Leeftijd niet. (Wat dat aangaat ben ik zelf een aardig voorbeeld. Ik ben 43 mijn man 32)

Je kent de uitdrukking: Je  vrienden kan je uitzoeken, familie niet.
Dus, veel tijd of juist niet, is een beslissing daar moet je zelf aan toe zijn.
Anita

hallo, ik ben ook nieuw. ik werd zwanger van de tweede toen mijn eerste 7 maanden was. ik vind het leuk dat ze zo dicht op elkaar zitten. kan niet zeggen dat het zo super zwaar is. Je moet alleen alles 2x doen. 2x luiers verschonen, twee kindjes aankleden enz. Ik heb hier geen problemen mee. Ik voelde al snel na de geboorte van de eerste dat ik nog een kindje wilde. Het was al echt aan het kribbelen. Ik denk dat het er gewoon aan ligt hoe je je zelf in stelt. Ik denk dat je je gevoel achterna moet gaan. En o ja de tweede is makkelijker, je bent veel zekerder. Het kost je al minder energie omdat je je niet zo druk om dingen maakt. Je weet wat je moet doen.

groetjes maartje

Hoi,

Onze dochter is 5maanden en we willen het in mei weer gaan probeeren. Ik ben blij om te lezen dat er meer mensen zijn die niet lang willen wachten of niet lang gewacht hebben. Mensen uit onze omgeving(familie) gaan ongetwijfelt en ongevraagt hun mening geven dat weet ik nu al..
De eerste keer was het eigenlijk gelijk gelukt dus wij zijn heel erg benieuwd hoe lang het zal duuren.  

Hoi,

Ik ben moeder van een zoontje van nu 17 maanden. Ik ben ook weer zwanger van de 2de, al 7,5 maand. Wanneer de kleinste geboren wordt is mijn zoontje pas 1,5 jaar. Ik heb altijd gezegd dat ik ongeveer 1,5 jaar ertussen wil hebben, maaaaaarrr.. je hebt het niet altijd voor het zeggen.....!!
Het is goed gegaan gelukkig, alleen ben ik ook erg benieuwd hoe het zal gana als die kleine er is??!!
Hoe reageert ons manneke erop?? Zal hij vervelend worden, meer aandacht vragen?? Ik denk dat hij dat zeker zal gaan doen, maar daar moeten we dan maar aan gaan werken. Nu wil hij ook steeds vaker aandacht en we leren hem nu al dat dat niet altijd kan...

Ik vind het wel leuk dat ze zo dicht bij elkaar zitten, als ze wat ouder zijn hebben ze veel aanelkaar. Ik scheel met mijn zus ook ongeveer 1,5 jaar en mijn man ook met zijn zus. Ik heb dat zelf altijd heel leuk gevonden. Alhoewel er ook vaak botsingen waren, maar daar ben je zus/ broer voor hihhihihih.

Een heel verhaal maar toch leuk om al julli ereacties te lezen over dit onderwerp. Je ziet maar dat er weinig overgeschreven wordt!!! ( een tweede)

Groetjes en suc6 met zwanger worden of met de zwangerschap, geniet ze!!

Terug
Bovenaan