Een 3e kindje.....ik twijfel zo

Als ik jullie was zou ik ook nog even wachten, gezien jullie situatie. Ik heb 3 kindjes, 1 van 2,5 jaar en 2 van 10 maanden. EN 1 hele slechte slaper en ik geniet enorm van de kids maar vind 3 kindjes ook pittig. Alhoewel het wordt nu steeds makkelijker.

Succes met je keuze!!

Gr. Floor

Hee Mariska,

Tja, ik vind het moeilijk want als het kriebelt dan kriebelt het.
Toch heb ik voor mezelf wel besloten echt niet meer voor een derde te gaan. Ik vond het zwanger zijn van Tim al pittig en was blij toen ik eenmaal bevallen was. En dan had ik er maar eentje rondlopen. En nu weer met die gebroken nachten is het flink aanpoten overdag want Sven wil ook gewoon zijn aandacht. En dan heb je er dus twee. De kans is dan groot dat je overdag ook niet meer even plat kan.
Persoonlijk zou ik ook nog even wachten tot het met Gijs wat beter gaat qua slapen.
Want ik ben nog steeds van mening dat je pas echt een goede moeder kan zijn als je zelf ook goed in je vel zit. En daar heb je wel energie voor nodig. Ook voor het zwanger zijn.....

Groetjes,
Maike

Hoi Maris,

Ik vind het knap van je dat je, dat het nu alweer kriebelt ;-)
Mijn mening is dus ook: FF wachten meid.
Mijn ervaring met 2 kids is dat het alleen nog maar zwaarder word. Maar ja.. Zo denk ik erover. Ik glf dat Gijs en Sylvan 5mnd schelen ofzo.. Wat ik hiermee wil zeggen, is dat Gijs alleen maar mobieler gaat worden, dus je het nóg drukker gaat krijgen als je dat het nu al hebt.
Ooohh, wat klink ik negatief! Maar dat wil ik helemaal niet! Ik ken deze keus voor jou niet maken, maar persoonlijk zou ik echt ff wachten nog.

Succes hé!

Liefs Deb.

Bedankt voor jullie reacties. Het is erg lastig gewoon. Maar ach tis niet verstandig, dus we wachten maar even.
Moet zeggen dat afgelopen nacht wel goed was. Komt doordat ze allebei wat ziek zijn en een zetpil doet wonderen...

groetjes Mariska

Hoi mariska,

Ik zou zeggen lekker nog even wachten. Jullie zitter er al zo doorheen dan lijkt me een derde nou niet een geweldig plan. Maar jullie moeten natuurlijk doen wat jullie eigen gevoel zegt.
Je hoort ook heel vaak dat mensen over een derde zeggen dat die wel meehobbelt met het gezin. Dat is misschien wel zo maar dan wel als ze zelf kunnen hobbelen.
Wij krijgen nu pas weer een beetje ons eigen leven terug en Levi is nu 2 1/2.
Ik vond het echt welpittig hoor 3 kids.

groetjes chimene

Hoi Hoi,

Ook wij twijfelen over wel of geen derde, me gevoel zegt dat ik graag nog 1 wil (als het weer mag lukken natuurlijk) Tussen de 1e en 2e zit 1,5 jaar en ik vind het nog steeds ideaal en wie zegt dat je weer snel zwanger raakt.
Goed naar je zelf luisteren, van het ergste uit gaan en kijken of je dat aan zal kunnen,

Hoi Mariska,

Momenteel hebben jullie het natuurlijk nog best zwaar. Zwanger zijn is natuurlijk ook heel vermoeiend. Als je het aan mij vraagt zou ik misschien nog heel even wachten, tot de kinderen allebei een beetje 'normaal' slapen en je weer aan wat rust toe komt.

Bij mij is inmiddels de boel dichtgemaakt, dus voor ons komt er zeker geen derde meer.

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan