Een ander soort vraagje....

A

Anoniem

Guest
Hallo!

Ik heb een vraagje. Ik vroeg me af of er nog meer meiden op dit forum zijn die in God geloven. Ik ben zelf dus gelovig, en ik heb weleens een dubbel gevoel bij al die berekeningen om zwanger te worden. Vanuit de bijbel hoor je toch dat je je kinderen van God krijgt.

Zelf zit ik ook iedere maand weer uit te rekenen: wanneer vrijen en wanneer NOD. Ik geloof zelf dat dat wel allemaal oké is. Waarom zou God, die de mens heeft geschapen, anders een cycles hebben 'verzonnen'? Maar toch heb ik zo iets van: ik moet het overgeven...

Ik ben benieuwd of er nog meer gelovige meiden op dit forum zijn en natuurlijk wil ik dan graag van ze horen hoe zij erover denken.

Groetjes en veel liefs van Bloempje

(ik hoop trouwens niet dat er hieronder een discussie ontstaat over het geloof e.d.)

Hoi Bloempje,

Nou je bent zeker niet de enigste, ook ik ben gelovig, niet in de vorm van kerkganger maar zeker wel gelovig. En ook ik geloof dat een kindje je gegeven wordt, door God. Trouwens iedereen die kinderen wil weet toch, of je nou gelooft of niet, dat je kinderen niet neemt maar krijgt. Ik denk dat de verhalen die je leest hier op het forum en zeker als je kijkt hoe lang je ziet dat sommige bezig zijn, dat dat al getuigd dat je ze krijgt, dat het een wonder is. En daarvoor hoef je niet gelovig te zijn.
Ik hou inderdaad ook mijn NOD in de gaten, heb een maansteen om mijn nek hangen aan een zilveren hanger, slik foliumzuur en tarwekiemolie. Je moet wel alles uit de kast halen, of je nou gelovig bent of niet.
Mijn man is trouwens niet gelovig en die is inderdaad ook van mening dat je samen een kindje krijgt en niet neemt.
Maar je kan soms proberen het een handje te helpen, toch?????

Groetjes Alice

hoi hoi

Ik ben ook gelovig maar ook geen kerkganger. Toch merk ik altijd dat ik er steun in vind in moeilijke tijden maar ook als het meezit bid ik elke dag. Ik ben het eens dat je eigenlijk de natuur zijn beloop moet laten gaan maar zoals mijn voorgangster zegt; een beetje helpen kan geen kwaad. Ik ben niet zo, ik laat het echt aan God over. Ik slik ook geen foliumzuur en doe geen andere dingen zoals temperaturen e.d.

Ook hebben mijn vriend en ik gezegd dat als wij geen kindje kunnen krijgen dit de wil van God is. Alles in het leven wat je overkomt is met een reden hoe oneerlijk soms ook.

Maar als jij heel graag zwanger wilt worden mag je de natuur zeker helpen hoor! Waarom niet? Zolang het goed voor je lichaam is, prima toch?

Succes en ik hoop dat je wens snel uit mag komen!!!

lieve groeten Jeannette

Hoi meid

Ik ben ook gelovig, ben wel lang niet naar de kerk geweest, maar geloof wel in god.
Ik lees iedere dag ook de bijbel, daar vind ik altijd een stukje rust.
Mijn eerste zwangerschap, was echt een wonder, voor velen een toevalstreffer, voor mij een wonder.

Ik heb een te langzame schildklier, was al sinds 2001 gestopt met de pil, maar het heeft drie jaren geduurd dat ik zwanger raakte.
Liep al bij gynacoloog voor controles, kreeg echo controles. Dar bleek dat ik te veel aan eicellen heb. als je shildklier te traag werkt, kan dit nadelig zijn voor het prikkelen van je eicel. Maar goed, we hadden met de gynacoloog afgesproken, dat bij het volgende consult over temperaturen en dergelijke zouden praten.
Die consult kwam er wel, maar hoefde alleen te melden, dat ik zwanger was. Die gynacoloog keek mij   echt met open mond aan... van het kan niet.
Ik ben 80 procent vruchtbaar, maar die 20 % minder, dat begreep ik van de gynacoloog, omdat wij nog niet met de behandeling waren gestart.......met name eerst tempen
Nu is het gebleken, dat ik  spontaan zwanger kan raken. Slikt wel medicatie(thyrax), maar mijn schildklier heeft een goeie waarde.

Nu gaan wij er weer voor, ik heb alle vertouwen in, bid elke dag.
Wat ik hem ook gevraagd heb, als hij mij weer zo n geschenk kan geven, en gezond ook. Ik wil graag een tweeling.

Ik ben er zo van overtuigd, dat dit ook gaat gebeuren.

hoi hoi

Ik ben geen kerkganger, maar geloof wel degelijk in God. Hij heeft mij al mijn hele leven bijgestaan. En hoewel ik overal voor heb moeten vechten, ben ik hem zeer dankbaar. Ik kwam er altijd weer sterker uit.
Ook nu ik zwanger probeer te worden leg ik het in zijn handen. Hij bepaald wanneer en/of  wat voor kindje we krijgen.
Maar ik ben wel van mening dat ook God de mensen wijzer maakt. De wetenschap staat niet stil. Dit is ook Gods werk, want hij schaapt de mens die zo slim is. Als je begrijpt wat ik bedoel. Tuurlijk zijn er ook slechte dingen die sommige mensen vooruitgang noemen. Het is aan ons om het goede van het kwaad te scheiden.

Dus ik vind dat foliumzuur niets voor niets bestaat, en gebruik het dan ook. Ook heb ik deze maand de temp. netjes iedere dag opgenomen. Of ik hierdoor eerder zwanger word, nee. Dat bepaald hij, maar je wilt toch het gevoel hebben dat je het zelf een beetje in de hand hebt.
En of ik nu geen kindje met een open ruggetje krijgt, nee dat weet je niet. Maar ik wil niet het risico lopen, dat ik me staks net zo voel als die man in die boot. Ik weet niet of je het verhaal kent.
Weet trouwens niet of dit uit de bijbel komt. Maar het gaat over de vloed ramp. Een man is aan het verdrinken. (een zeer gelovig man) een boot komt langs om hem te redden. Nee zegt de man, God red mij
En nog twee maal proberen mensen om hem te redden. Telkens zegt de man nee God red mij.
De man overlijd, en komt in de hemel. Zegt hij tegen God waarom laat u mij verdrinken. Zegt God ik heb 3 keer iemand langs gestuurd, en drie keer wilde je niet.

Of dit verhaal nu bijbels is of een mop, (weet het niet) ik zie hier een duidelijke kern van waarheid in. Dus onderschijd zelf wat van God komt. Als je in hem gelooft, helpt hij je hierbij.

Veel liefs Doortje

lieve Bloempje,

Eigenlijk stelde jij de vraag die ik niet zo goed durfde, endaar moet
ik me eigenlijk voor schamen. Ik ben het met je eens hoor dat God
beslist en dat Hij de enige is die bepaalt of je nu wel of geen kind
krijgt. Ook ik vind het wel eens moeilijk om sommige vragen te lezen,
maar dan beantwoord ik ze gewoon niet.Dat temperaturn is niet erg, en
je NOD bijhouden ook niet, je weet zelf wel dat jij er niks aan kan
doen.Maar inderdaad zit er voor mij ook een grens aan, ik weet heel
goed wat je bedoeld hoor.Ik heb 7 kinderen en dat zijn allemaal panden
van de Heere gekregen, dat ben ik me wel bewust. En na nog een paar
miskramen heb ik echt moeten zien dat het allemaal niet als vanzelf
sprekend is om kinderen te krijgen. Ik zelf zou bijvoorbeeld ook nooit
van die testen laten doen om te zien of er een handicap bij de baby zou
zijn. Maar dat is mijn persoonlijke mening, die ik niemand wil
opdringen. Ik vind dat het leven begint bij de bevruchting en dat je
daar moet afblijven uitzonderingen daargelaten natuurlijk.God weet
precies wat je nodig hebt en waarom als iets op een bepaalde manier
moet gaan. Alleen wij mensen zijn het er nooit mee eens.

Dus je ziet je bent niet de enige hoor. En inderdaad heeft God ons
verstand gegeven, maar Hij is het toch niet overal mee eens. De
grondbeginselen van het eloof staan in de Bijbel. En daar hou ik me aan
vast.

Meid, ik hoor nog wel van je.

veel liefs Hester

p.s. Doortje, dat verhaal staat inderdaad NIET in de Bijbel. Geeft niets, maar ik wilde je dat nog even laten weten.

liefs Hester

Hoi Bloempje,

Wij zijn zelf ook geloofig en gaan ook de meeste zondagen wel naar de kerk!
Ondanks dat mijn eerste man 2 week voor de bevalling van de tweede is verongelukt.
onze oudste was toen anderhalf. Ik ben nu weer gelukkig getrouwt met mijn "nieuwe man" en papa! en dat heeft dan zo moeten zijn ( is niet altijd makkelijk om dat te accepteren!!!) nu hopen wij dat wij samen ook nog een kindje mogen krijgen, en daar mag je dan ook wel om vragen/ bidden!

Terug
Bovenaan