Een badje, een tummy of allebei ?

Ik heb ze allebei gekregen van mijn zus, en ga ze allebei gebruiken.
Van het badje maak je wel langer gebruik dan van de tummy-tub want op den duur past je kindje er niet meer goed in.
Succes met het maken van je keuze!

Hi,

Ik heb tweedehands een setje gekocht van standaard, badje en tummy tub. Ik had gehoord dat sommige pasgeborenen het eng vinden om in een badje achterover gehouden te worden, maar daar had onze dochter geen last van. Ze vond het badje meteen erg leuk, dus tummy tub hebben wij maar een paar keer gebruikt. Is wel moeilijk te voorspellen wat je kindje leuk gaat vinden, dus is moeilijk om iets te adviseren.

Succes ermee!
Saskia

Hey.

Wij hebben een badje en een tummy tub. Badje heb ik zelf gekocht en de tummy tub hebben we gekregen. Moet je alleen bekennen dat ik niet om kan gaan met de tummy tub. (geprobeerd bij onze dochter dat ze een baby was).Op de een of andere manier kreeg ik er geen handigheid in dus gebruikten we het als emmer om het badje leeg te laten lopen. Wel ben ik van plan om het weer te gaan proberen. Vind het een koddig gezicht en het scheelt een hoop water.....haha.

Groeten van Miena.
(23w en 1d van wonder 2)

Ik heb alleen een badje gekocht. Een tubby is denk ik niet zo mijn ding. Zo onhandig vasthouden enzo. Dus vandaar alleen een badje.

Groetjes Ilse (34 weken en 3 dagen)

Hoi hoi,

Bij de eerste drie had ik een badje. Ik durfde eigenlijk geen tummy tub, leek me veel te eng haha. Maar de derde vond het badje helemaal niet leuk, ik geloof dat hij het eng vond haha.

Dus nu heb ik een tummy tub gekocht, die past evengoed op de standaard van het badje en het badje heb ik achter de hand voor het geval dat.
Maar ik heb wel een grotere tummy tub gekocht bij Prenatal. Als hij het wel leuk vind, dan heb ik er langer plezier van dacht ik zo. En scheelde maar een paar euro.

Groetjes,
Vanessa 38 wk van de vierde

Zelf zou mijn voorkeur meer uitgaan naar een badje. Puur praktisch je hebt er langer plezier van en zo'n tummy tub lijkt me zo krab.
Voor een baby schijnt het juist wel weer heel prettig te voelen in zo'n krab ding. In de baarmoeder hadden ze ook niet veel ruimte (heb ik gelezen hoor)
Ik denk dat je moet doen waar je jezelf lekker bij voelt en moet kijken hoe je kind reageert.

Hallo allemaal,

Voor ons zoontje had ik alleen een badje gekocht. Ik zag het nut van een tummytub totaal niet in. Ik heb met hem babymassage gedaan en bij de laatste les gingen de baby's de tummytub in. Hij vond het helemaal geweldig! Dus ben ik daarna toch maar een tummytub gaan kopen (bij de hema). Deze zijn wat groter, hij heeft er tot een half jaar ingezeten. Ik ben nu ongeveer 10 weken zwanger van de 2e en ga deze zeker vanaf het begin in de tummytub doen. Als hij/zij het tenminste ook zo fijn vindt.

Groetjes,
Leeuwtje

Terug
Bovenaan