Een badje, een tummy of allebei ?

Toen ik zwanger was van mijn zoontje wilde ik persé een tummytub. Ik kreeg deze cadeau van mijn schoonouders. Maar toen mijn zoontje was geboren, vond ik de tummytub heel onhandig. Zeker  mijn zoontje alleen in bad  doen, vond ik niet te doen met zo'n ding, ik had mijn beide handen nodig om hem goed vast te houden. Toen ben ik dus toch maar een gewoon badje gaan halen en dat werkte veel beter voor ons. Mijn zoontje lag dan gewoon op mijn arm in bad en ik had mijn andere arm vrij om de shampoo te pakken, zijn handdoek etc.

De tummytub doet nu dienst als wasmand van mijn zoontje. Voor ons tweede kindje ga ik direct het gewone badje gebruiken. Mijn zoontje gaat daar overigens nog steeds in, hij is nu ruim 1.

Ik ben zwanger van de eerste, dus kan niks uit ervaring zeggen.
Wij hebben zelf alleen voor een gewoon badje gekozen. Ook ik zie het niet zo zitten met een tummytub, maar heb wel gehoord dat kindjes het fijn schijnen te vinden. Mij lijkt het niet echt handig, dus vandaar een badje.

Groetjes

ik heb alleen een badje. Maar toen onze oudste geboren was ( nu 8 jaar) had de kraamverzorgster een gewone emmer schoongemaakt en gebruikt als tummytub. Die stond gewoon op de tafel in de huiskamer. We woonden toen in een flat. De kleine vond het erg lekker maar dat vond ze van het gewone badje ook.

Hoi,

Wij hadden alleen een badje aangeschaft en onze dochter vond dat vanaf het begin heerlijk. Maar toen ik zo'n tummy tub zag, wilde ik dat ook wel eens proberen. We hebben toen gewoon een emmer genomen en daar onze dochter in gedaan. Bespaart een hoop geld en een echte tummy tub aanschaffen kon altijd nog. Dit was echter niet nodig, want onze dochter hield er helemaal niet van. Het badje gebruiken we nu nog, in de douche, want we hebben geen bad. Onze dochter is nu 22 maanden oud.
Ik zou je dus adviseren om alleen een badje te kopen, heb je langer plezier van. Wil je toch een tummy tub, probeer het dan eerst uit met een emmer, of leen er een van iemand.
Veel succes ermee.

Jans

Hoi,

Wij hebben beiden aangeschaft toen ik zwanger was, en moet zeggen dat het het waard was. Onze dochter heeft tot ze echt volledig klem zat in de Tummy gezeten! Dat vond ze heerlijk! Je houdt ze gewoon met een hand onder het kinnetje vast, en ze drijven zelf. En later, als ze wat groter zijn, kun je ze gewoon los laten zitten. Heb badje gebruikte ik eigenlijk alleen voor de dagen dat er haartjes gewassen moesten worden. Overigens zit ze er nu (ruim 2,5 jaar) nog steeds dagelijks in, op de vloer in de douche, omdat wij geen bad hebben. Voor die paar euro zou ik het toch echt beiden kopen (kijk anders eens op Marktplaats ofzo).
Groetjes, Claudia

Ik ben zwanger van de eerste dus geen ervaring. Maar de tummy tub lijkt me wel heel leuk. Nou heb ik gister allebei overgenomen van vrienden; bad op standaard en tummy tub. Dus we zullen wel gaan ervaren wat we ervan vinden.

Hoi

Wij hadden ook allebei, maar ook ik ben geen tub heldin, haren wassen in de tub, jeetje wat een drama, je komt handen tekort, maar..... wat ziet het er schattig uit, alleen voor badderen zou ik zeggen de tub, verder is een badje ideaal.

Onze Finn was 5 maand en trok zich steeds op aan de tub, zodat hij ging staan...dat was het einde van de tummy tub.

Terug
Bovenaan