Een BH vraag....

Goedemorgen meiden,

Ik heb even een bh vraag. Een tijdje geleden hadden wij een gesprek met de verpleegkundige van het ziekenhuis en die vertelde dat ik een zeer strakke sport bh moest aanschaffen omdat ik geen borstvoeding ga geven. Dit om te zorgen dat de melkproductie niet op gang komt.

Zo gezegd, zo gedaan! Deze bh zit heel, heel erg strak. Prima, dacht ik maar nou hoorde ik van meerdere mensen dat je borsten na de bevalling een flink stuk gaan groeien omdat er stuwing gaat ontstaan.
Nou twijfel ik dus of ik deze nieuwe bh dus wel ga passen straks.

Zou jullie advies zijn om dan toch ook maar een paar sport bh's aan te schaffen die een maatje groter zijn dan mijn huidige cupmaat?

Liefs Lynn.
 
hey meid,

met deze vraag zat ik eigenlijk ook dus kan je er geen antwoord op geven haha, aan de andere kant denk ik, mocht het dan ECHT te klein zijn dan is het ook zo bijgehaald...

xxx
 
Hey Deb,

Ja, dat is wel zo maar de verpleegkundige zei dat ik die na de bevalling en het wassen/douchen gelijk aan moet, vandaar dat ik ze liever in mijn tas heb zitten.

Misschien krijgen we nog een antwoord.....

Liefs
 
Ik heb echt geen idee...
Bij mij hebben ze het er niet over gehad, maar ga dan ook eerst bv proberen te geven en dan na een 3/4 weekjes rustig aan met fles beginnen...
 
als je geen bv wilt geven krijg je meestal pilletjes van de gyn of vk van te voren. die moet je na de bevallin direct innemen. die voorkomen dat de melkproductie op gang komt. ik zou dat even bij je gyn navragen of je die van te voren al krijgt. ik heb ze bij stan van te voren gekregen voor het geval dat....

liefs
 
Ik heb bij alledrie flinke stuwing gehad. Dit was maar twee dagen en ik heb gewoon mijn zwangerschapsbh's aangedaan, die zaten echt strak, al vrij snel heb ik mijn gewonen bh's weer aangedaan en dat zat ook best wel stak. En geloof me mijn borsten waren een stuk groter geworden. Maar voor die paar daagjes vond ik het zonde van mijn geld. Ik koop dus niet iets speciaals. Maar het is wel een rot gevoel, ze lijken te knappen en zijn echt opgeblazen. Beetje Dolly Parton idee, ha, ha.

Maar er zijn ook meiden die er niet zo heel veel last van hebben. Misschien heb je wel geluk.
 
Over die pilletjes schijnen de meningen en ervaringen verdeeld te zijn. Je kunt er behoorlijk wat bijwerkingen van hebben (hoeft niet). Niet elk ziekenhuis of verloskundige schrijft (of wil) ze voorschrijven. Als je googled dan lees je nare maar ook positieve ervaringen. Ik trek dus gewoon de strakke bh aan en zorg dat er verkoeling is (natte washandjes in de vriezer of zakjes appelstroop die kun je in en vorm kneden)
 
Ik zou zeker geen extra bh aanschaffen! Ik deed het gewoon met mijn eigen bh's. En sliep er ook mee en douchen ook want warmte stimuleert het weer! Gewoon je normale bh's aantrekken dus. Ik vind al die dingen een beetje geld klopperij! Enne wat betreft de stuwing, witte kool bladeren in je bh dat werkt echt. Dat verkoeld enorm. Bij mij was het dag drie even heavy maar nam ook snel weer af.

En die pilletjes krijg je idd niet overal. Mijn Vk raadde het toen zelfs af ivm andere bijwerkingen. Ik laat ook dit x gewoon de natuur zijn gang gaan en het stopt vanzelf!
 
Terug
Bovenaan