een derde? ja of nee?

hi!

Wij hebben 2 kinderen en willen geen derde. Zwanger zijn vond ik zwaar en  ben daarna  erg moe geweest. Ik vind 2 kinderen al druk en 3 moet gewoon nog drukker zijn. Dus mijn gevoel zegt echt nee en over 2 jaar kijken we weer even of we dan nog steeds zo over denken.

gr
Marielle

Best lastig!

Over een paar weken komt hier de tweede en daar blijft het bij!
Mijn man zou 3 kinderen wel leuk vinden, maar dat zie ik echt niet zitten!
Hij is de hele dag van huis.. ik werk 20 uur en daarnaast ook nog voor 3 kids zorgen zie ik niet zitten.
Maar dat is erg persoonlijk, kan me best voorstellen dat een ander dat geweldig vind.

Mijn schoonbroer en zus hebben 3 kinderen, als ik al zie hoe dat daar gaat. Ze willen er misschien nog een vierde bij, nou toen keek ik wel even raar.
Ze kunnen het nu al bijna niet rooien in de maand, een nieuwe auto zal er dan moeten komen en hebben ze geen geld voor. Er slapen al 2 kinderen op 1 kamer.
En denken ze er wel over na dat die kinderen groter worden, duurder worden en gaan studeren later?
Echt, het is hun keuze hoor. Maar als je het nu al financieel niet op orde hebt, snap ik het niet!

Als jullie alles op een rijtje hebben gezet en het wel uitkomt een derde kindje erbij; gewoon doen!
Tegen die tijd is de oudste ook weer ouder en zelfstandiger..dat scheelt natuurlijk
ook!!

Succes met jullie beslissing.

hallo hier een mama van 3 kids.

Ik heb er 1 van 4,5jaar, 1 van 2 jaar en 1 van 3 maanden.
Ik denk dat als je het echt wil er altijd wel oplossing voor de beren te vinden zijn. Groot jachtgeweer misschien haha

Maar even je vragen...
-  mijn man kan 1 kind aankleden 's ochtends en ik kan er 1 aankleden.
 Mijn man is al 3 keer de deur uit tegen de tijd dat we opstaan. Dus ik kleed er 3 aan. Al kan de oudste zichzelf natuurlijk ook wel aankleden...om 6.30 heeft hij soms niet zoveel energie dus help ik hem.
- Ilse en Stan zitten allebei op zwemmen (baby en peuterzwemmen). Nu kan dat 1 op 1, maar een derde...daar hebben we geen handen meer voor vrij...hoe doe je dat dan? Je wilt ze toch niks onthouden wat de andere kinderen wel hebben gehad.
Op dat punt heb jij ze natuurlijk iets dichter op elkaar dan ik. Ik heb er steeds 2 jaar en 3 maanden tussen waardoor ik bij zwemmen iets meer ademruimte heb. Ik heb ook altijd gezwommen met de kids en nog. De kleinste staat nu nog in de wagen langs de kant omdat ze nog geen 4 maanden is. Maar zodra ze dat is zwem ik om en om eerst 1 baby dan 1 peuter. De oudste zit op zwemles dus daar heb ik geen omkijken meer naar.
- fietsen gaat met 2 kinderen prima: 1 voorop en 1 achterop. Een derde...hoe doe je dat?
Ik doe alles met de auto totdat de jongste kan zitten. Dan wil ik de oudtste naast mij laten fietsen. Al kun je natuurlijk ook zon fietskar kopen
- in onze huidige auto passen maar 2 kinderstoelen naast elkaar. We zouden een nieuwe auto kunnen kopen, maar we rijden nu zo goedkoop...
Tja dat is aan jezelf. Vind je een nieuwe auto kopen te veel moeite....dan heb je misschien ook je antwoord of het een goed idee is om voor een 3e te gaan. Ik heb een renault grande espace....super ding.
- aan tafel kunnen we 1 op 1 aandacht geven, corrigeren en helpen. Een derde...volgens mij kom je zelf niet aan eten toe...
Ik denk dat je de ouste meer verantwoordelijkheid moet geven tegen die tijd om zelf te eten. Ik zit iedere avond alleen aan tafel met de kids. Nu met 2 kids straks met 3.(nu ook wel alleen dan ligt nr 3 aan de borst op het  voedingskussen hihi)  Het is niet altijd ontspannen maar goed soms moet je er ff doorheen.,

Terug
Bovenaan