Een discussie met mijn man, wat vinden jullie?

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

Ik ben verwikkeld in een fikse discussie met mijn man. We kwamen samen tot de conclusie dat we aan jullie gingen vragen hoe jullie dat doen. Het zit als  volgt:

Ons mannetje (11 maanden) staat rechtop. Hij trekt zich overal aan op en wiebelt dan op zijn beentjes. Echt wankel staat hij niet meer, maar 100% stevig ook niet. Hij heeft vanmorgen voor het eerst zelf een stukje "gelopen" langs de box. Helemaal alleen. Hij kan alleen nog niet zitten en begint te jammeren als hij naar beneden wil. Hij probeert het wel zelf, maar valt dan wel eens om.

Mijn man vind dat we nu constant bij hem moeten blijven, want hij kan vallen. Zelf vind ik dit een beetje onzin, want hij moet toch zelf het vertrouwen krijgen dat hij het kan. Als hij jammert ga ik hem natuurlijk helpen, maar als hij lekker aan het kletsen, bijten in de box en aan het zwaaien is vind ik dat ik zelf best koffie mag drinken aan de tafel, niet? Tuurlijk kan hij dan vallen, maar zou er nou zoveel kunnen gebeuren als hij valt in de box? (hard speelgoed heb ik uiteraard weggelegd)

Wat vinden jullie? Als een body-guard bij hem blijven staan of hem zelf laten ontdekken.

Bedankt voor jullie reactie. We zijn benieuwd.

Groetjes Charlotte en Koen

Hihi, hier het oordel van judge Nelleke. Trouwens verwacht niet het goede antwoord te krijgen hier hoor, want we hebben waarschijnlijk allemaal een andere mening!

Kian zit in precies dezelfde fase. Ik dacht dus ook: Lekker laten gaan, er kan niet zoveel gebeuren. Toen is hij alleen een keer heel hard (ècht heel hard) in de box gevallen. Ik had me voorgenomen om zijn bodyguard te worden.

Maar dat gaat gewoon niet!!!
Mijn box staat vlakbij de bank en salontafel, dus als hij weer lekker actief is laat ik 'm toch maar weer gaan. Maak het zo veilig mogelijk, en ga bij hem in de buurt zitten (mét m'n kopje thee, maar wel buiten zijn bereik).
Als hij wat meer wankelt let ik een beetje extra op. En zo af en toe sta ik ook vlak bij hem om hem op te vangen. Maar 100% vang-kans garandeer ik ook niet.
Als ie maar niet met z'n hoofd op een punt ofzo kan vallen.
Liefs Nelleke

Ik ben het met jou eens Charlotte, sorry man
Mike kan sinds 1 1/2 week nu ook lopen langs de rand van de box en ook langs de tafel en de bank. Het optrekken doet ie nu een week of 4. In het begin waren we ook veel alerter, omdat hij ook begon te jammeren als ie stond en niet wist hoe ie terug moest. We hebben em een paar keer geholpen maar wat jij zelf al zegt, dan leert ie het nooit en het is goed voor het vertrouwen. En idd een paar keer viel ie om en begon te huilen, wij em wel troosten. Maar daarna viel ie en begon ie er zelf om te lachen en nu gaat ie maar op en neer, staan zitten, staan zitten.
Wel verstandig om niet al te ver weg te gaan van de box, maar je hoeft er niet boven op te zitten, ze moeten zich op eigen tempo ontwikkelen en dat is vaak met vallen en opstaan helaas.....
Maar laat em lekker zn gang gaan, moet je eens kijken hoe snel het gaat dat ie het kan!

Succes!!!!

Hoe kom jij aan die foto van mijn KOEN??????

Hier thuis heeft hij alleen het geweer niet in zijn handen, maar voor de rest klopt het. Af en toe voel ik me er gewoon een "slechte" moeder bij. Hij gaat dus echt niks drinken in de buurt van ons mannetje. Nee, want dan kan hij zich verbranden aan de hete thee, of hij kan omvallen en dan heb je je handen niet vrij. Hij gaat ook gemakkelijk een half uur gebogen boven de box hangen om zijn armen achter ons mannetje te houden, voor het geval hij valt.......

Het is eigenlijk zo schattig, maar soms vraag ik me af of het wel goed is voor ons mannetje, want een kind moet toch voelen dat je vertrouwen in hem hebt? Hoe kun je hem dat gevoel geven als je er zelf telkens naast, boven, onder of bij zit of ligt?

gr. Charlotte

(oeps..... ik kan Koen beter de reacties niet zelf laten lezen, nu ik dit allemaal typ...)

Hoi Charlotte en Koen,
Ik sluit me aan bij het vonnis van judge Nelleke .  Thom is nog niet zo ver dat hij zich al optrekt, hij is nog druk met rollen en achteruit schuiven, maar daarvoor geldt hetzelfde denk ik. Ik kijk waar hij mee bezig is, laat hem een beetje prutsen, maar grijp is als hij met zijn hoofd te dicht langs de salontafel zwaait bijvoorbeeld. Je probeert er bij te blijven, maar je kunt ze niet overal voor behoeden denk ik (zelfs niet als je er met je neus de hele dag bovenop staat). Zolang ze een beetje ruimte hebben om wat te proberen en niet als ze vallen meteen tegen een scherpen punt of rand komen, zou ik zeggen geef hem lekker de ruimte.
Groetjes mv Thom

Ik denk dat je lekker trots moet zijn op Koen dat ie zo voorzichtig is met jullie kleine! Kom niet aan jullie schatje want dan krijg je met pappa te maken. En als hij het ervoor over heeft om een half-uur te gaan sparen voor een hernia...prima. Stopt ie vanzelf mee, want over een paar weken kan jullie kleintje gewoon stevig staan en is het niet meer nodig.
Liefs Nelleke

Hoi!

Loopt hij "los" in de box of buiten de box? In de box zou ik hem lekker zijn gang laten gaan (wel het harde speelgoed weg inderdaad), buiten de box ook, maar dan zou ik het wat veiliger gaan maken in huis als ik jullie was. (Hoekbeschermers op de hoeken  van tafels, kleine voorwerpen wegzetten.)
Zelf hebben we onze zoon alles zelf laten uitzoeken, je kunt nu eenmaal niet continu erbij blijven staan. En geloof me: de komende maanden zal bestaan uit vallen en opstaan. Dit laatste misschien nu nog niet, maar zal hij wel heel snel gaan leren, door alles zelf te laten onderzoeken. Huilen en blauwe plekken horen daar zeker bij!
Groetjes, Ingrid
Moeder van een zeer ondernemende 2 jarige zoon met continu blauwe knieën en schrammetjes...

Ik ben ook super trots op mijn mannen.
Ze zijn ook super samen, maar ik wordt er zelf gewoon wel eens onzeker van....

Terug
Bovenaan