Een discussie met mijn man, wat vinden jullie?

Lekker laten spelen en ontdekken en zorgen dat er niks in zijn directe omgeving staat, hangt, ligt enz. waar hij zich pijn aan kan doen. Dan komt het snel helemaal goed. Het heeft naar mijn mening absoluut geen zin om hem tegen alles te beschermen. Dat kun je als hij groter is ook niet waarmaken.

En het gezegde is nog altijd: "Met vallen en opstaan moet je het leren!!"

Succes met jullie discussie!

Groetjes Fonske.

Mijn dochter heeft die fase ook gehad, wel kunnen staan maar niet kunnen zitten. Ze is een paar x hard op onze houten vloer gevallen met haar hoofd (kan niet elke seconde achter haar staan) en binnen een week kond ze zitten!! Ze hebben heel snel door dat het pijn doet.
Ze kan nu bijna lopen!!!!

gr
Marielle mv Noa (040606)

Ik ben een voorstander van het zelf laten ontdekken in een veilige omgeving. Dus: harde voorwerpen uit de box en: doe je best! Ja, dan gebeurt het wel eens dat ze vallen en ook hier is het dan heeeeel hard brullen. Lekker troosten en opnieuw proberen. Idd met vallen en opstaan moeten ze het leren.

Doet me een beetje denken aan het zoontje van vrienden van me. Hij was sinds hij kon lopen heel druk en ondernemend. Viel vaak, maar dat leek hem niet te deren. Stootte ook ontzettend vaak zijn   hoofd en later ook wel express, zonder te huilen! De ouders overwogen om hem een helmpje op te doen, maar gelukkig hebben ze dat niet gedaan! Hoe roekeloos zou hij dan zijn geworden?

Kinderen moeten hun grenzen leren kennen en verkennen. Als je een zacht kleed in de box hebt liggen, wat kan er dan verkeerd gaan?

Succes met de discussie!
Groetjes,
Ellen

wij hebben het merel zelf laten ontdekken.
tuurlijk help je wel eens, maar als je alles blijft "voorkauwen" dan leren ze het zelf nooit.
in het begin toen ze zich optrok aan de tafel kwam ze zelf niet meer naar benden, mekkeren geblazen natuurlijk... in het begin help je wel maar op den duur hebben we geroepen van: je kunt het zelf... aanmoedigen dus. en ineens ging ze zelf door de knietjes..

nu loopt ze vlot langs de tafel, en ja valt ook wel eens... blauwe plekken genoeg, maar dan is het knuffel,kus erop en doorgaan!

als merel langs de tafel loopt dan ben ik wel in de buurt maar ga er niet als een bodyguard bij staan hoor.
snap best dat je het beste voor hebt met je kleine (dat hebben wij ook) maar om nou continu in bescherming te gaan, word ie straks een zacht eitje..hahahahaha

succes met je discussie thuis!

ik ben het ook eens met de dames boven mij, een kind moet vooral ook leren hoe dingen werken en hoe hij zelf dingen moet doen. Superlief natuurlijk dat Koen zo beschermend is en waarom zou hij het niet laten als hij zich daar beter bij voelt? Maar zelf ren ik ook niet de hele dag achter Milo aan hoor! Hij kruipt erg snel het hele huis door (wij hebben geen box), trekt zich overal aan op en weet ook goed hoe hij moet gaan zitten, maar soms stoot hij zich ook wel eens een buil. Tja, het hoort erbij. Succes met de echtelijke ruzie!

wat saaaaaahaaaaai, maar ik ben het ook helemaal eens met de andere mama's. Zorgen dat de omgeving veilig is en laat maar gaan.

Onze prinses maakt ook wel ns onbedoeld hard contact met de grond....en dan komt mama aangesneld om te troosten. Maar hoe kun je iets leren, als je het niet mag doen? Dus Rêve klimt en loopt en valt en staat weer op, kruipt en duikt.... en mama is altijd in de buurt, maar niet om te vangen, ach wel als ik er bij sta en ik zie het gebeuren natuurlijk en ja ik vind het ook wel zielig als ze valt, maar goed, zo zijn we allemaal groot geworden toch?!

mama van Rêve

Hiya momma's,

Max is hier ook pas begonnen met langs de koffietafel lopen en langs de bank etc. terwijl hij zich vasthoud. (hier noemen ze dat cruisen, maar dat woord roept bij mij snelheid op, en om nou te zeggen dat ie ff lekker snel voorbij cruist.....nee). Mijn soort van zelfverzonnen regel is, als tie achteruit valt (op z'n bips) dan laat ik het gaan, ziet het eruit dat ie vooruit valt dan ben ik er om het op te vangen.
Soms gaat dit niet helemaal goed, dus nu zijn we druk met leren hoe hij kan gaan zitten als ie naar beneden wil, in 2 dagen tijd heeft hij het al door en valt zelden meer.

Ajuus,ilja

Terug
Bovenaan