een dreumes van 2 jaar en een baby van 13 weken, hoe opstap met zijn drieen

hallo,

ik heb een dochter van 2jaar en een baby van 13 weken.
nu heb ik een tandum wagen gehad, dan zit de oudste voorop en de baby ligt achter de oudste.
maar ilse is al 16 kilo en z'n voorzitje gaat bij de meeste wagens maar tot 14 kilo. en deze wagen reed dus erg zwaar en stuurde tegen, voor de rest een fijne wagen. heb nu een andere wagen gekocht, dat ze naast elkaar zitten. maar dit vind ik ook maar niks. hij is aardig breed kan niet bij ons door de achterdeur, alleen de voordeur. ilse ligt er bijna in, ze kan er niet echt in zitten. maar deze rijd wel lekker. aleen hij past bijna niet in de auto, ik grijg dat niet voor elkaar, mijn man wel.
maar als ik een keer weg wil hoe doe ik dat?

ilse kan niet los laten lopen. op rustige plekken wel. maar ze steekt zomaar de weg over of zit overal aan in winkels.

een kiddy board wilde ze al helemaal niet.

iemand tips, ik voel me op het moment niet echt geweldig, bij de gedachten dat ik alleen maar in de woonplaats kan blijven.
of weet iemand wel een goede wagen.

groetjes henny



 
Een wagen-tip heb ik niet voor je, maar kun je niet eerst kleine stukjes oefenen dat je dreumes goed naar je leert luisteren? Dat als jij dat zegt ze bv. de duwstang of jou vast moet houden, of naast je moet blijven lopen? En als ze niet luisterd dat ze dan niet 'vrij' mag lopen?

Mijn vriendin heeft de eerste paar maanden gebruik gemaakt van een hondenriem... Klinkt niet erg vriendelijk, maar werkt wel. Haar zoontje vond het trouwens zo'n interessant ding, wou hem zelf vasthouden en bleef keurig bij haar lopen.

Succes ermee, misschien hebben anderen nog meer tips voor je.
 
Hallo,

Wij heb 2 zoons die 1 jaar en 9 dagen met elkaar schelen, onze oudste is nu ruim 2 jaar.
Wij hebben naast een gewone wagen en een buggy ook zo'n tandemwagen en die heb ik tot de afgelopen zomer heel veel gebruikt. Sinds de zomer hebben wij nu een bakfiets waar onze jongste eerst in de maxi-cosi in lag en nu naast zijn broer op het bankje kan zitten. Dit is echt ideaal omdat je ook wat langere afstanden af kan leggen zonder gelijk in de auto te moeten stappen. Voor Dorus, die nog niet kan lopen, neem ik meestal ook de buggy in de bakfiets mee. De tandemwagen gebruik ik de laatste maanden nooit meer. Wanneer wij gaan lopen, vanaf de fiets of auto door de stad (wij wonen in Rotterdam) of door de dierentuin of in de winkels moet Barend dus naast de buggy lopen.

Het is voor hem geen optie om echt los te lopen, omdat het nogal druk is in de stad 'drillen' wij hem om ons, de buggy, fiets of auto vast te houden op bepaalde momenten. Bijvoorbeeld in winkels, bij het oversteken, op hele drukke plekken, wanneer ik allebei de jongens uit de auto moet halen en ik dus even 2 handen nodig heb voor onze jongste terwijl hij al op de stoep staat.

Nu hebben wij het geluk dat hij altijd al erg goed heeft geluisterd, maar we zijn er dan ook al vanaf baby af aan mee bezig.

Ik hop dat je snel een oplossing vindt voor je probleem, misschien heb je wat aan mijn verhaal.

Groetjes van Jasmijn
 
Onze oudste was 20 maanden toen haar zusje werd geboren, en wij hadden voor haar een kiddyboard. Dit ging in het begin natuurlijk niet, maar ik heb haar bijna "gedrild" dat ze moest blijven staan. De eerste paar keer duwde ik met één hand de wagen, met de andere hand hield ik haar vast, zij krijsen en ik maar blijven zeggen dat ze moest blijven staan. Na een paar keer vond ze het leuk worden, en juist toen ik dacht dat ze wel oud genoeg was om af en toe zelf te lopen wilde ze niet meer !
Ook had ik een band om haar pols en mijn pols, zodat ze niet te ver van me weg kon, zo'n band kan je in een babyzaak kopen.
Als ik  samen met mijn man of moeder de stad in ging, had ik voor haar nog een aparte buggy.
In de supermarkt laat ik haar altijd achter een klein karretje lopen, en mag ze helpen met boodschappen doen. Dit vermindert de verleiding om zelf op stap te gaan, en bovendien is ze supertrots dat ze mama zo goed kan helpen.
groetjes Melanie
 
mijn kinderen schelen 14 maanden en wij hebben een quinny freestyle 4xl duo wagen.
het is echt een ideale wagen je kunt er 1 zitje, 2 zitjes of 1 zitje en een maxicosi  opzetten. hij is wel duur € 600,- maar als een beetje op internet (ebay) kijkt kun je hem vaak wel goedkoper krijgen, die van ons de helft gekocht in duitsland

groetjes patricia
 
Hallo,

Ik had twee kinderen met 21 maanden er tussen. Ik had de oudste in de buggy en de baby in de draagzak. Werkte prima! Later had ik een kiddyboard was ook goed te deon maar je loopt er zelf niet zo makkelijk mee.
Toen de jongste wat groter werd ben ik overgestapt op een grote bolderkar niet zo makkelijk in de stad maar ideaal voor bv piknick in de bossen.

 
bedankt voor de tips.

sommige had ik al gedaan.

de duo wagen nemen we niet meer. de gang bare wagen gaan tot 14 kilo, mijn dochter is 16 kilo. die andere wagens zijn voor mij te duur, zelfs op tweedehands site's.

kiddy board wil ze niet, ze gaat er dan bij liggen, omdat ze haar zin niet krijg.

nu ga ik het toch   maar proberen met een draagzak. hoop niet dat ik dan veel last van mijn bekken krijg.

en we hebben een tuigje, dat ga ik ook maar eens proberen, alleen het nadeel is zodra ze haar zin niet krijg word ze echt goed dwars.

ze wil ook bijna niet meer in de wagen zitten, vande week was het goed raak, gillen krijsen. en wat ik er dan zo erg aan vind is dat iedereen zo zit te kijken.

en van de week mocht ze in de winkel het kleine karretje duwen, en de boodschapen er in doen, vond ze ook erg leuk. alleen niet elke winkel heeft zo'n karetje.

opvoeden is een hele kunst, zat er maar een gebruiksaanwijzing bij.

gr henny
 
Heb niet alles gelezen, dus misschien is het zo wel dubbelop, maar ik ben van plan om voor mijn dochter van 3 de buggy mee te nemen en de baby in de draagzak te doen, ze is nu 3,5 week en nog net iets te klein.

Of anders gaat mijn dochter op haar fietsje met zijwieltjes (heeft ze vanaf dat ze net 2 was) en de baby in de kinderwagen, maar dan moet je wel eerst kleine stukjes gaan oefenen, want het is vermoeiend dat fietsen...maar bijna alle kindjes vinden het leuk....hoeft ook niet duur te zijn, want ik heb ook een heel oud jongensfietsje   van een collega overgenomen en op deze leeftijd kijken ze toch niet hoe het eruitziet...

(flinke meid trouwens die oudste van jou, mijn dochter, ook ilse is 3 en 15 kg...)

liefs yvonne


 
Terug
Bovenaan