een druppeltje olie: De ongeduldige a.s. moeders

A

Anoniem

Guest
Hallo dames,

ik ga nog even door op het topic van Titiana.
Zij heeft zich iets afgevraagd, heeft de vraag gesteld, en blijbaar voelen heel veel vrouwen zich gekwetst. Waarom omdat ze misschien een ietsie pietsie gelijk heeft.

Zelf vind ik dat iedereen er mee bezig mag zijn op haar manier. Laat we wel wezen we leven in een vrij land. Maar ook ik vraag me wel eens af, gaan we niet ze ver in onze plannende maatschappij.

We willen een kind en we gaan ervoor. We stoppen met de pil, en we voelen van alles, zou het dit zou het dat..... Ja tuurlijk voel je van alles, je hormoonhuishouding wordt door de war gegooid. Tuurlijk voel je van alles je bent er mee bezig dus nu valt ineens ieder dingetje op. Ok testen het liefst een week voor je NOD (heee Miep teste ook al positief op dag 11 na de eisprong, dus ik doe vrolijk mee). Balen dan als een stekker als er geen positieve test uitkomt. Sommige vrouwen gooiene er per cycluswel vier zwangerschapstesten door. Geen obsessie?
En dan word je ongesteld jeetje wat een teleurstelling, zelfs al is het je eerste menstruatie na het stoppen met de pil. En ja er zijn vrouwen die dan gaan huilen, al zo vertwijfeld over zichzelf zijn, dat ik me afvraag, wat als je straks zwanger bent en het gaat daarna mis, ben je dan in staat om daar overheen te komen.

Zo en dan zijn we zwanger. Het liefst willen we in week 5 al te horen krijgen dat alles goed is. Helaas dames zo werkt het niet. En dan ben je week 12 voorbij, dan willen we een pretecho, want we willen natuurlijk direct weten of het een jongen of meisje is.

Pffffff
misschien is hetgeen bovenstaat extreem, misschien voor sommige vrouwen niet. In ieder geval meiden geniet van het zwanger worden, laat het geen verplicht nummertje worden en denk eens na waarom je nou zo ontzettend boos ben.

Miep

PS: ik zou haats terugverlangen naar de tijd dat je gewoon afwachtte, dat je weken overtijd was en dacht goh misschien ben ik wel zwanger, de tijd dat er geen echo's waren maar dat alles gewoon ging, want waren onze moeders ook zo ongeduldig?

Hellow !!

Goh miep !! Hoe moeten we hier nou weer met zijn allen op reageren............ Ik geef niemand gelijk en geef niemand ongelijk. Een ieder doet zijn ding en op welke manier dat gaat bepaald een ieder voor zichzelf.

Ik vraag me af waarom deze discussie eindeloos wordt voortgezet terwijl er juist zoveel emotionele reacties op komen. Wanneer je niet geconfronteerd wilt worden met de mensen die er "zoveel mee bezig zijn " waarom wordt er dan wel op gereageerd en/of ver/geoordeeld ?

Waarom  laten we niet gewoon lekker iedereen  in haar waarde en houden we op met mensen uit de tent te lokken. Wanneer iets niet bevalt reageer je gewoon niet en ga je door met een ander onderwerp.

Nu zal ik even voor mezelf praten :

Ik heb aan niemand hier verantwoording af te leggen, ik bepaal wat en aan wie ik wat kwijt wil en op welke manier ik er in mijn leven mee omga. Ik ben geenzins van plan mezelf tegen een vreemde te verdedigen. Ik vind het daarentegen enorm prettig dat ik hier mijn geestelijke "ei" kwijtkan met "lotgenootjes"Het is aan niemand om daarover te oordelen omdat niemand hier iets persoonlijks van elkaar weet. Dat we het met zijn allen over het klussen, ons ei en dergelijke hebben........tja, ik wordt niet zwanger van een nijptang dus dat moge duidelijk zijn en is dit forum ook voor bedoeld.

Laten we het in hemelsnaam eens gezellig houden zonder dat een ieder zich aangesproken moet voelen of in de verdediging moet springen omdat een ander zich ergert ?

meiden ...................voorrrrrrrrrrrrrallllllllll doorgaan met waar we mee bezig waren !!

groetjes,

Bianca

Hoi meiden

Ik ben het met het laatste helemaal eens. Je moet toch zeker lekker voor jezelf kunnen beslissen hoe je hiermee omgaat. Ikzelf ben ook echt een neuroot, maar mijn voorpret is dan ook erg leuk. Ik geniet met volle teugen van ieder deel van de zwangerschap. Inclusief het niet zwanger zijn.
Ik heb me nog niet echt in de discussie gemengd maar denk ook dat we het gewoon moeten laten rusten. Het zou zo jammer zijn als hierdoor de sfeer verpest wordt. Het is hier juist zo gezellig.

Meiden laat je niet kisten en ga gewoon lekker door waar je mee bezig was!!!!! Ik kan persoonlijk echt niet zonder jullie hoor!!!!!!!!!!!!!

Veel liefs wondernetje

En meiden dat is precies wat ik gezegd heb, namelijk doorgaan met genieten!

Alleen sommige vrouwen genieten er niet meer van, zelfs al zijn ze kort bezig, en als deze vrouwen zich dat door dit soort topics realiseren dat kan dat alleen maar goed voor hen zijn. Soms zijn vragen zoals Titiana die stelde juist nodig om even voor jezelf een afweging te maken of je nog wel gezond bezig ben.

En natuurlijk mag je vragen stellen over eitjes, mag je temperatren en cervixslijm onderzoeken. Daarmee leer je alleen maar je eigen lichaam beter kennen.

Maar wees toch eerlijk, de  meiden die vinden dat zij niet voldoen aan het obsessieve gedrag die leggen het toch gewoon naast zich neer, en die genieten toch gewoon verder.

En dat is wat jullie allemaal moeten doen Genieten, het leven is te kort om iets anders te doen.

Groetjes
Miep

Hai Miep

Weet je, in zekere zin heb je wel gelijk. Allen ik weet van mezelf dat er in je omgeving al genoeg wordt gezegd over dat je er niet te veel mee bezig moet zijn enzo. Deze mansen weten niet wat jullie via het forum allemaal wel weten, dus is het anders, maar zeker niet leuk om te horen. Hier op het forum is juist de enige plek waar je lekker kunt babbelen en obsessief mag zijn zonder dat iemand daar iets van zegt. Ikzelf vind het dus zonde als we elkaar dan ook hier op dat soort dingen gaan wijzen. we zijn allemaal oud en wijs genoeg om daar over na te denken. Ik denk gewoon dat we ons niet met dat soort "goedbedoelde adviezen" moeten bezighouden. Dit is een uitlaatklep, hier kan je alles kwijt. Daar moet je niet aan knutselen. Gewoon lekker laten gaan.........

Liefs wondernetje

hoi miep

ik was niet degene die kwaad werd.ik geef je ook gelijk ik ben het helemaal met je eens,en ik snap niet dat sommige hierdoor zich aan gevallen voelen.

ik zeg eerlijk ik was er eerst ook erg mee bezig,maar niet de eerste paar maanden,maar nu niet meer tuurlijk denk ik er wel aan,maar ik ga mezelf niet gek lopen maken van o mischien deze maand of de volgende maand.

mischien praat ik nu makkelijker omdat ik weet dat ik zwanger kan worden,maar het lukte ook pas na een jaar,en helaas zoals je weet ging het fout al heel vroeg.

maar ik vindt dat je op het forum ook deze dingen moet kunnen zeggen zonder dat mensen zich aan gesproken voelen.

veel geluk met je zwangerschap want dat heb je dwars en dubbel verdient na al je verdriet.

liefs maantje

volgens mij gaat het bij deze mensen hier niet om gekwetst zijn ,ik voel me niet gekwetst athans.
maar door sommige van jullie lijkt het net alsof het verkeerd is als je er veel mee bezig bent.
EN DAT IS HET NIET!!!!
en daarbij wat kan jullie het schelen als wij er veel mee bezig zijn???!!!!!???!!!SNAP DAT NIET!!als je zelf er niet veel mee bezig wil zijn prima maar laat anderen lekker als zij dat wel willen....ik geniet ervan er zoveel mee bezig te zijn HEERLIJK wij zijn bezig met een nieuw leventje en ik wil dat persoontje zo snel mogelijk ontmoeten...
Hallo het gaat hier niet om speelgoedpoppen!!
het gaat hier om zoiets bijzonders zo speciaal hoe kun je daar nou niet veel mee bezig zijn??
hoe graag wil je een kindje dan??ik in ieder geval heeeeel erg graag...

en wat een onzin om te zeggen dat als je 4 testen er tegenaan gooit dat het een obsessie is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

en zoals ik lees ben jij er ook veel bezig mee geweest....testen voor je nod,tampontest,teleurgesteld zijn bij een negatieve test etc. etc.

en als iemand na de eerste menstruatie gaat huilen ,laat die persoon toch lekker!!
vergeet niet dat we hier met veel hormonen te maken hebben!!
en sommige mensen zijn van hunzelf al emotioneel,waaronder ikzelf.
niet dat ik zal gaan huilen maar ik zal zeker een schouder aanbieden als iemand wel moet huilen.

en voor de mensen die er zoveel mee bezig zijn en het zo graag willen ik weet zeker dat jullie heel veel liefde zullen geven en goeie papa's en mama's zullen worden en ga lekker door met het bezig zijn van jullie toekomstige gezinslid...

groetjes bri

natuurlijk wens ik je een hele fijne en onbezorgde zwangerschap toe gezien je verleden.
en dat je over 8 maanden je eigen kleine mooie lieve bijzondere wondertje in je armen mag houden....echt het is GEWELDIG!!
ik ben blij voor je dat jij niet meer hoeft te denken of het deze keer nou wel of niet raak is!!

geniet ervan!!!

liefs bri

Terug
Bovenaan