een druppeltje olie: De ongeduldige a.s. moeders

Nou, ik wil er ook nog wel even wat tegenaan gooien hoor!!! Ik ben het met Miep eens. Het waren mijn woorden ook.
Ik wil het graag maar als het niet zo is, jammer dan. Het is iets wat je door God gegeven wordt en niet door cycluskalenders, ovulatietesten en maanstenen. En als ik dan lees dat sommige  op de juiste dagen hebben geklust denk ik: hallooooo waar is de romantiek en de spontaniteit gebleven???????  

Tussen mijn vriend en mij zijn momenteel wat problemen waardoor ik heb gezegd dat mijn kinderwens op de 2e plaats komt. En nu weet ik zeker dat er 9 van de tien vrouwen toch zullen denken; een zwangerschap zal ons alle problemen doen laten vergeten en vooral: als het kindje er is. Ja pfff maar dan beginnen de problemen pas!! Want oh, leuk je bent zwanger en dat is een enorme afleiding maar als het er eenmaal is gaat het snachts huilen en misschien wel overdags de hele dag (ok is ff extreem) maar dan is er geen tijd voor elkaar en dan....nóg meer onbegrip voor elkaar.

En ik heb respect voor degenen die het kunnen opbrengen na maanden proberen er toch voorpret van te kunnen hebben en als ze ongesteld worden om te zeggen: ach, volgende keer beter. Ik werd na 4 mnd zwanger, werd een mk en nu in maand 12 nog niks en zelfs uitstel. Ik ben 37, de kans dat ik ooit nog zwanger wordt, wordt kleiner. En sja, eerlijk is eerlijk ik kan er soms niet bij dat jonge vrouwen die nog maar net begonnen zijn al in de 2e of 3e maand beginnen te wanhopen.

Get a life!!!!

Inderdaad was dit vroeger niet, we zijn een verwend volk die op allerlei machines vertrouwen en soms.....soms heb ik het idee dat we zo onderhand zelf machines worden want als je op dat ene knopje drukt moet en zal er iets gebeuren.

Nee, dank je, ik blijf graag iemand die laat gebeuren wat mij toekomt en zo niet, jammer dan!!!!!

Groetjes Costa

Nou, ik wil er ook nog wel even wat tegenaan gooien hoor!!! Ik ben het met Miep eens. Het waren mijn woorden ook.
Ik wil het graag maar als het niet zo is, jammer dan. Het is iets wat je door God gegeven wordt en niet door cycluskalenders, ovulatietesten en maanstenen. En als ik dan lees dat sommige  op de juiste dagen hebben geklust denk ik: hallooooo waar is de romantiek en de spontaniteit gebleven???????  

Tussen mijn vriend en mij zijn momenteel wat problemen waardoor ik heb gezegd dat mijn kinderwens op de 2e plaats komt. En nu weet ik zeker dat er 9 van de tien vrouwen toch zullen denken; een zwangerschap zal ons alle problemen doen laten vergeten en vooral: als het kindje er is. Ja pfff maar dan beginnen de problemen pas!! Want oh, leuk je bent zwanger en dat is een enorme afleiding maar als het er eenmaal is gaat het snachts huilen en misschien wel overdags de hele dag (ok is ff extreem) maar dan is er geen tijd voor elkaar en dan....nóg meer onbegrip voor elkaar.

En ik heb respect voor degenen die het kunnen opbrengen na maanden proberen er toch voorpret van te kunnen hebben en als ze ongesteld worden om te zeggen: ach, volgende keer beter. Ik werd na 4 mnd zwanger, werd een mk en nu in maand 12 nog niks en zelfs uitstel. Ik ben 37, de kans dat ik ooit nog zwanger wordt, wordt kleiner. En sja, eerlijk is eerlijk ik kan er soms niet bij dat jonge vrouwen die nog maar net begonnen zijn al in de 2e of 3e maand beginnen te wanhopen.

Get a life!!!!

Inderdaad was dit vroeger niet, we zijn een verwend volk die op allerlei machines vertrouwen en soms.....soms heb ik het idee dat we zo onderhand zelf machines worden want als je op dat ene knopje drukt moet en zal er iets gebeuren.

Nee, dank je, ik blijf graag iemand die laat gebeuren wat mij toekomt en zo niet, jammer dan!!!!!

Groetjes Costa

om te beginen: ik ben ook gelovig en ik heb ook gebeden of God ons nog een kindje wil schenken....ik geloof ook echt dat Hij ons eerste kindje heeft geschonken en dat Hij nieuw leven geeft.....ik geloof verder ook niet in maanstenen enzo....maar dat moet iedereen maar zelf weten waar zij in gelooft.

en mijn man en ik zijn gelukkig getrouwd en vrijen wanneer we zin hebben en dat is echt niet om de dag bij ons....maar toch ben ik er zoveel mee bezig....ik bedoel jij gelooft ook dus je weet wat voor groot en gezegend wonder het is ik kijk gewoon heel erg uit naar nog zo'n geschenk!!
ik snap ook heel goed dat anderen daar zoveel mee bezig zijn...
het is toch niet verkeerd om zoveel met zoiets wonderlijks bezig te zijn??
en al vinden sommigen van wel ,nou en maak je toch niet druk om anderen houd je dan met jezelf bezig.
het is gewoon niet leuk voor anderen zo'n discussie over waarom je zoveel ermee bezig bent.dan lijkt het net of ze iets verkeerds doen!!
ik bedoel wij beginnen toch ook geen discussie waarom sommige er zo WEINIG mee bezig zijn.....

iedereen is anders en iedereen gaat er anders mee om laat iedereen toch lekker doen wat zij zelf wil en waar zij zich zelf goed bij voelt....

en daarbij ik zit net in de eerste ronde maar mijn verlangen voor nog een kindje is er al langer dan een jaar maar mijn man wilde nog niet en eindelijk durft hij nu er toch voor te gaan dus voor mijn gevoel ben ik al langer bezig......in mijn hart.....want het zag ernaar uit dan mijn lieve meid alleen zou blijven.....en zo zijn er vast nog meer vrouwen die al veeeeel langer naar een kindke verlangen!!!

liefs bri

mijn verlangen naar een 2e is zelfs 2 jaar ongeveer moet je nagaan
IK BEN ONWIJS MAAR DAN OOK ECHT ONWIJS BLIJ DAT OOK WIJ NU VOOR EEN 2E GAAN EN IK GA ERVAN GENIETEN EN ZO ONTZETTEND VEEL MEE BEZIG ZIJN WANT NU KAN HET!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

LIEFS BRI

die titiana ofzo?krabt zich nu achter haar oor en denkt "jeetje wat heb ik gezegd?"haha
laten we vooral aardig tegen elkaar blijven, zullen we gewoon afspreken dat iedereen het lekker zelf mag weten en iedereen gewoon haar mening mag hebben zonder dat diegene er iemand mee wil beledigen en dat we gewoon lekker door blijven sexen (laten we het beestje bij de naam noemen)en vooral kalm blijven want tja stress schijnt ook weer niet goed te zijn, sorry flauw grapje tussendoor maar ben vrij nuchter over al die discussies.
ach en een discussie op zijn tijd is ook wel eens spannend!

liefs leetje 1981

Howdi !

Tsjaaaaaaaa, hier hadden we op kunnen wachten !!!

Wij leven in een maatschappij waarin we alles kunnen zeggen toch ?? Tell that to the dead people. Ik begrijp werkelijk waar niet waarom we elkaar hier zitten te bekritiseren. wanneer je denkt dat mensen er te veel mee bezig zijn........LAAT ZE LEKKER ! Wat interesseert het jou nou wanneer ze na 1 maand al in huilen uitbarsten. Wij zouden er dan moeten zijn om te op te vangen en een hart onder de riem te steken, MAAR NEE, we gaan lekker met dikke vette letters verkondigen dat ze obsessief zijn. Nog effe en dan durven de dames die "obesessief" zijn en een een "leven moeten gaan zoeken"  hun ( terechte) gevoelens hier niet meer neer te zetten omdat er dan wellicht iemand is die zich eraan ergert................sjonge jonge, wat een kortzichtig gedoe allemaal.

Dus alleen de vrouwen die er "niet zo"mee bezig zijn en mensen met een history mogen hier wat neerkalken, want de rest is overdreven ?

Ik hou ermee op. In ieder geval weten ook "wij die geen leven hebben" op wie we niet meer hoeven te reageren omdat ze de gevoelens toch niet begrijpen toch ??? je moet eerst een jaar of meer bezig zijn om te mogen klagen ??? Om te lachen gewoon..... of eigenlijk gewoon triest dat jullie even bepalen hoe en wanneer iemand ermee bezig mag zijn in haar hoofd voordat je hier je""ei" kwijt mag....................tssssssssss
Is dit nou werkelijk de bedoeling ??

Dit noem ik puur stemmingsverziekerij !

En ja, IK VOEL ME NU WEL AANGESPROKEN OOK AL BEN IK NIET ER NIET GEWELDIG VEEL MEE BEZIG !!

Bianca
Bianca

Hallo dames,
Ik zit dit allemaal met grote tranerige ogen te lezen, jaja ik ben ook wel sentimenteel...
Maar ik moet zeggen dat ik op dit forum kwam omdat ik dan kon lezen dat er meerdere met de zelfde problemen of herkenningen zaten en dat deed mij wel goed omdat ik och wel ging twijfelen of het allemaal goed was, maar nu weet ik dat er meerdere hetzelfde hebben.......
alleen nu lees ik dit en vind het jammer, zeker is er een kern van waarheid maar daar gaat het in deze forum niet over dacht ik...
DUS BIJ DEZE!!!!
LAAT HET HIERBIJ EN BESCHOUW DIT ALS LAATSTE REACTIE OK!!!??

we kletsen gewoon weer verder over alles en nog wat en we wachten gewoon af wanneer het klussen gelukt is hihihi,,, en laten we het vooral vrolijk en raadzaam houden dat houd voor ons de meeste de moed erin want dat is wat we (sommige) vooral nodig hebben.
Groetjes Renata

Hallo,

Ik heb sommige eerdere berichtjes van mensen die er heel erg mee bezig zijn met verbazing zitten lezen. Niet omdat ik het raar vind dat ze er zo mee bezig zijn maar meer omdat ik er nooit bij stil had gestaan dat er zoveel manieren waren om je vruchtbare dagen te checken (bijv. slijm onderzoeken).

Ik ben 1 van de geluksvogels die gelijk bij de eerste keer zwanger is geraakt, ons zoontje is nu 14 1/2 maand. We willen nu weer opnieuw zwanger raken.

Ik vind het leuk om ermee bezig te zijn en om erover te fantaseren en ik denk vele met mij. Misschien gaan sommige mensen ver ja, maar dat moeten ze helemaal zelf weten.
Iedereen moet er op z'n eigen manier mee omgaan.
Je kunt zeker zeggen wat je ervan vindt maar het is de toon die de muziek maakt, helaas kan het op schrift soms harder dan bedoeld overkomen.

Laten we het gezellig houden. Dit is een plek waar we alle voorbereidingen met elkaar moeten kunnen bespreken, dat doe je tenslotte niet zo snel met een naaste.

Laten we allemaal genieten van de voorpret en proberen met plezier te vrijen en niet alleen maar om zwanger te raken.

Syl

Terug
Bovenaan