Mijn beste vriendin kwam op mijn verjaardag en had de smoes niet te drinken ivm medicatie voor een blaasontsteking. Zij drinkt ALTIJD bij een feestje en dacht wel even van nou.. jammer zeg tijdens mijn verjaardag! Maar ik had echt nooooooit 1 sec gedacht aan een zwangerschap bij haar! Iedereen om mij heen die zwanger was en niet mochten drinken had een excuus of zei gewoon niks en dronk gewoon niet. Ik heb echt nooit wat door gehad.
Nu ben ik zelf zwanger en ben ik bang dat iedereen het meteen merkt als ik zeg dat ik niet kan drinken met wat voor stomme smoes dan ook. Maar volgens mij, heeft niemand wat door hoor. Bij de zwangere speelt het natuurlijk heel erg, terwijl andere alleen maar bezig zijn met de avond zelf 😉. Dus mijn tip; geen zorgen maken! Gewoon lekker jezelf zijn en als ze bewust vragen waarom je niet drinkt, gewoon zeggen ja straks, of nee ff niet.
Ik heb a.s. Weekend precies hetzelfde probleem en ik denk dat ik gewoon de schijn probeer op te houden tot dat er bewust naar gevraagd wordt. Dan ben ik de Bob, of zeg dat ik morgen vroeg op moet en écht geen kater kan gebruiken. En dat ik het nooit bij 1 glas kan houden, dus gewoon beter helemaal niet kan drinken 😉.