Een feestje, wat voor excuus om niet te drinken?

Ik zei gewoon dat ik een beetje last van mn maag had en at dan ook niet voortdurend lekkere dingen. "er zal wel wat rond gaan, buikdingetje ofzo? Irritant zeg! Blabla"

Ik kan de druivensap van de ah aanraden, precies rode wijn om te zien. (Niet die uit de koeling) doorzichtig vierkant plastic pak.
Succes!

Of je zegt dat je een fikse kater hebt van de dag ervoor? Als je normaal iemand bent die wel een drankje lust, is dat misschien een goede smoes? :) 

Ik dronk gin-tonics zonder gin ;-) Je hebt zelfs alcoholvrije gin! En anders gewoon wijn inschenken voor jezelf, je moet toch veel lopen/opstaan om drankjes in te schenken en hapjes te regelen dus dan gooi je ongezien snel wat in de gootsteen :) Dan lijkt het alsof je ook drinkt!

Ik gebruik vanavond: 
- Ik drink niet doordeweeks, dan ben ik niet scherp genoeg voor werk morgen.
En eerder gebruikt: 
- Antibiotica voor blaasontsteking
- Ik ben de bob en ik ben bang voor autorijden (true story) dus beter helemaal geen alcohol. 
En als het feestje bij mij thuis is gebruik ik gewoon alcoholvrije gin (mega lekker) en Radler 0.0 (proef geen verschil met radler waar wel alcohol in zit, en waarom dan alcohol drinken, sowieso niet gezond). 
En als mensen er echt naar vragen kan je zeggen dat je je niet zo heel erg lekker voelt en dat je het niet erger wil maken door wijn te drinken. 
Ik maak me hier dus ook heel de tijd zorgen om, maar volgens mij letten mensen daar veel minder op dan je denkt! 
Succes! Ben benieuwd hoe je het hebt aangepakt! 

Mijn beste vriendin kwam op mijn verjaardag en had de smoes niet te drinken ivm medicatie voor een blaasontsteking. Zij drinkt ALTIJD bij een feestje en dacht wel even van nou.. jammer zeg tijdens mijn verjaardag! Maar ik had echt nooooooit 1 sec gedacht aan een zwangerschap bij haar! Iedereen om mij heen die zwanger was en niet mochten drinken had een excuus of zei gewoon niks en dronk gewoon niet. Ik heb echt nooit wat door gehad.
Nu ben ik zelf zwanger en ben ik bang dat iedereen het meteen merkt als ik zeg dat ik niet kan drinken met wat voor stomme smoes dan ook. Maar volgens mij, heeft niemand wat door hoor. Bij de zwangere speelt het natuurlijk heel erg, terwijl andere alleen maar bezig zijn met de avond zelf ;). Dus mijn tip; geen zorgen maken! Gewoon lekker jezelf zijn en als ze bewust vragen waarom je niet drinkt, gewoon zeggen ja straks, of nee ff niet.

Ik heb a.s. Weekend precies hetzelfde probleem en ik denk dat ik gewoon de schijn probeer op te houden tot dat er bewust naar gevraagd wordt. Dan ben ik de Bob, of zeg dat ik morgen vroeg op moet en écht geen kater kan gebruiken. En dat ik het nooit bij 1 glas kan houden, dus gewoon beter helemaal niet kan drinken ;).

Wauw! Super bedankt voor al jullie reacties! 

ik vermoed ook zeer zeker dat ik me er te druk om maak en niemand het daadwerkelijk door gaat hebben... maar toch haha.
ik heb gekozen voor de appel perzik tintel fris van de Jumbo, deze kleurt nagenoeg hetzelfde als de Pino Grigio die de rest waarschijnlijk drinkt.
nu voor mij alleen nog zaak om op te letten dat ik het niet te snel drink, dus gewoon een glaasje water bij de wijn! ??

de assistente van de huisarts gaf aan een antibioticakuur voor blaasontsteking, maar dan moet ik wel heel erg goed toneel gaan spelen... dus ik ga denk ik voor de 'nep' wijn! 

Terug
Bovenaan