een gezondheidsupdate...

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Een tijdje terug schreef ik hier over de verhoogde CA125 waarde in mijn bloed en dat ik in januari opnieuw moest bloedprikken om de waarde opnieuw te bekijken.
Ik zou jullie op de hoogte houden van nieuwe ontwikkelingen. In het kader van de efficientie  kopieer ik hieronder de blog die ik zojuist heb geschreven.

De combinatie van een te hoge CA125 (tumormerkstof) waarde en het uitblijven van de menstruatie zorgde bij mij voor een dermate ongerust gevoel dat ik om een extra controle heb gevraagd bij de gynaecoloog. Uiteraard had ik al een zwangerschapstest gedaan om deze optie uit te sluiten. En nee, we zijn niet "bezig voor een tweede".

Vanochtend vond de afspraak plaats in het UMCG. De gebruikelijke onderzoeken en test vonden plaats. Dus een inwendige echo en daarop was niks bijzonders/afwijkends te zien. Ook het toucheren leverde geen verontrustend nieuws op. Wat nu echt doorslag moet geven is de CA125 waarde in het bloed. 4 buisjes bloed af gestaan en daarvan krijg ik morgen telefonisch de uitslag.

Afhankelijk van de uitkomst zal een verder plan moeten worden getrokken. Als de waarde acceptabel krijg ik een hormonenkuurtje om de afdrijvingsbloeding in gang te zetten. We hebben het nog niet gehad over wat als de waarde te hoog is, immers dat zal ook afhangen van hoeveel te hoog dan.

Ik hoop natuurlijk morgen op een leuk verjaardagscadeautje. We wachten het af, morgen weet ik meer.

Groetjes,
Ellen mv Julian

Jeetje Ellen, spannend!! Gelukkig zijn er al een paar tests positief, nu nog even morgen afwachten........... Wel goed hoor, dat je al eerder een afspraak hebt gemaakt!

Sterkte en we horen het wel!
Liefs
Susan

Wij duimen voor je!!! Hopelijk is alles goed.

Groetjes,
Nelly.

Vandaag kreeg ik het "verlossende" telefoontje.

De waarde is gestegen naar 52.

Dat kan komen door een eitje dat wel is gesprongen maar nu "vast" zit, dit is dan een cyste en die kan door het lichaam worden gezien als een ontsteking en daardoor kan de tumormerkstof in het bloed een hogere waarde hebben.

Het kan ook zijn dat er toch weer tumoren zijn gaan groeien, hoewel dat nog niet zichtbaar is op de echo. Dat dit gebeurt of gaat gebeuren staat al bijna vast omdat dat eigenlijk altijd gebeurt bij  "mijn" type borderline tumoren. Betekent ook dat ik hoe dan ook nog een keer onder het mes zal moeten. Niet nu, maar wel ergens in de toekomst.

De gyn heeft alvast in de week gelegd dat we moeten nadenken over wel/geen verdere gezinsuitbreiding. Die beslissing kunnen we niet nog heel lang voor ons uit (blijven) schuiven.

Voor nu heb ik een hormonenkuurtje die er voor moet zorgen dat er een onttrekkingsbloeding gaat plaatvinden zodat ook de cyste verdwijnt. Als dan de CA125 waarde ook is gedaald dan hebben we weer even "rust".

Eind januari heb ik weer een afspraak voor een echo en bloedprikken, dus tot die tijd weer de onzekerheid.

Mijn dag zat vandaag vol met spanning, angst, onzekerheid, verdriet en  boosheid. Het zal jullie dan wel niet verbazen dat ik nu bekaf ben en zo lekker ga slapen!

Ellen mv Julian

Meisje toch, wat een onzekerheid......... Hopelijk werkt het kuurtje, maar wat een boel dingen om over na te denken heb je gekregen. Heel veel sterkte, kruip lekker dicht tegen je man aan en probeer lekker te slapen.

Na een dag als vandaag ben je er wel klaar mee en morgen zie je zaken misschien weer net even in een ander perspectief.

Heel veel sterkte met alles hoor, ik denk aan je,

Susan

Jemig meid, wat een spanning en onzekerheid! Ik duim voor je mee dat je over een tijdje weer wat meer vertrouwen zult krijgen in je lichaam en je weer een rustiger leventje krijgt....

Liefs Fonske.

Hoi Ellen,

naar dat de komende tijd onzeker is voor je en dat je "gedwongen"wordt om over gezinsuitbreiding moet nadenken.

Ik hoop dat het kuurtje aanslaat en dat de test in januari positief zullen zijn.

Tot die tijd heel veel sterkte.
Renske mv Meike

Terug
Bovenaan