Een handje helpen met eten

Haha loedermoeders unite! 
Ik zet onze zoon ook zeer regelmatig voor de televisie als ik kook. Hij heeft tegenwoordig ook ontdekt dat hij zelf kan 'koken'. M'n hele keuken wordt overhoop getrokken (snijplanken, vergiet, soeplepels), maar dat boeit me niet zoveel. Ik vind het leuk om te zien hoe hij mij nadoet, hij vermaakt zich en ik hoop natuurlijk dat hij koken over een jaar of 10 nog net zo leuk vindt. Dan ga ik voor de tv zitten, haha. 
 
Misschien ben ik af en toe pedagogisch te correct (de juf kun je niet uit je halen ?)...
Laatst had ze een stevige sprong dag. Zo eentje van 'ik plak aan mijn mama vast anders ga ik brullen'. Ik had een 'ik heb ruimte nodig, laat mij met rust dag'. We hebben ons samen er dapper doorheen geslagen. Toen mijn man thuis kwam heb ik haar overgedragen om even mijn ruimte te pakken. Kom ik later terug beneden heeft hij zijn telefoon in het speelhuisje opgehangen (met juf Roos op), zie ik mijn dochter met een knuffel in haar armen heerlijk zitten. Mijn man lag er half met een biertje naast en zei: "Ze is hartstikke lief"... ???  
 
Als eten zo goed gaat zou ik ook zeggen lekker doen!
Zit ze misschien in een overgang van slaapje?
Soms is ze bij ons ook moe en willen we gewoon even lekker aan tafel zitten met 3 (ze is 16 maanden).
Dan beginnen mijn man en ik te zingen en dieren geluiden na doen. Dan gaat ze heel enthousiast elk dier na doen die we noemen en stopt ondertussen heel dr mond vol met eten.
Daar geniet ik dan echt van omdat het zo gezellig is.
Haha ik sluit me ook aan bij de moederloeders!
Kooktijd is ze altijd gefrustreerd omdat ze dan bij mij wil hangen maar dat gaat niet. Hop, Juf Roos aan en ga maar lekker in je stoel chillen.

Wat trouwens ook werkt als ze een plakdag heeft is samen schoonmaken in huis. Ik loop dan rond met de plumeau om te stoffen en die pakt ze vervolgens af en dan loopt ze heel het huis rond en gaat ook 'poetsen'. Dan kan ik stofzuigen en wat dingen opruimen.
 
 
Ik vind dit een leuk topic :) leuk om te lezen hoe andere ouders van dreumessen het doen en ook zelf te vertellen. 
Wat bij mij trouwens ook nog wel eens helpt bij 'lastige situaties' is even stilstaan hoe ik het zelf zou vinden en hoe ik me voel, ipv hoe het hoort. Ik merk namelijk dat ik alles wat betreft onze zoon graag pedagogisch verantwoord wil doen, maar ja dat doe je toch zelf ook niet altijd? Ik eet ook wel eens voor de tv, doe een extra dutje, heb geen zin om ook maar iets te doen op een dag. 
 
Wat ik me afvraag. Ben je tegenwoordig ook al een loedermoeder wanneer je je kindje naar een filmpje laat kijken tijdens het koken. In dat geval sluit ik me namelijk graag aan bij de club. 
Ik dacht echt dat dit heel erg oké was. Niet tijdens het eten, maar zeker wel tijdens het koken.
 
Heel eerlijk gezegd, zet ik mijn zoontje niet alleen met koken voor de tv hoor. Ik zet hem er wel vaker voor. Hij heeft af en toe echt even een oplaadmomentje nodig. Hij speelt, rent, loopt zo ontzettend veel. Supervermoeiend natuurlijk! Dus als hij sochtends rond 9.00/9.30 uur een dip krijgt, gaat hij in zijn luie stoel zitten, of op de bank en pakt zijn speen en zijn knuffel en wijst naar de tv. Ik zet die dan gewoon even aan hoor. Lekker 15/20 minuutjes en als ik zie dat hij weer gaat spelen en geen oog meer heeft voor de tv, zet ik m weer uit. Als hij sochtends uit bed komt, moet hij ook altijd ff 10/15 minuten wakker worden. Zit ik ook ff met hem voor de tv hoor. Ik denk dat er niks mis mee is!
zelf vind ik het ook wel eens lekker om ff bij te tanken en dan doe ik dat toch ook gewoon?
Dus tja, dan ben ik lekker een mega loedermoeder waarschijnlijk hhaha!
 
Terug
Bovenaan