een jaar bezig, onregelmatig, naar de dokter???

A

Anoniem

Guest
He meiden,

Ik ga het echt niet eens worden met mezelf. Probleem is: Wij zijn al een jaar bezig om zwanger te worden met tot nu toe geen resultaat. Mn vriend is gecontroleerd en is pico bello in orde.

Ik ben zeer onregelmatig. Alles van 29 dagen tot en met 46 dagen. Elke maand als ik ongi geworden ben spreek ik met mezelf (en mn vriend natuurlijk) af dat ik deze maand naar de dokter ga. Maar zodra mn eisprong dan geweest is (ik temp.) ga ik dus toch weer hopen en stel ik het weer een maand uit. En zo gaan de maanden dus voorbij.

Zijn er meer meiden die al een jaar bezig zijn en zichzelf ook niet naar de dokter kunnen slepen???

Weet niet waar ik bang voor ben.

Knuf

Hey 1981!

Ik herken mezelf heel erg in je verhaal. Wij zijn nu ook een jaar bezig en nog steeds geen beebs. Ik zit soms ook te denken om naar de dokter te gaan, maar ...
Ik temperatuur ook en zie elke keer duidelijk m'n eisprong en dan hopen we maar weer op het beste, maar het beste is tot nu toe nog niet gekomen dus. Ik ben ook heel onregelmatig, van 35 tot 66 dagen, ook niet echt een handig. Gelukkig vorige cyclus een keer op tijd, op dag 35 dus.
Wij hebben het erover gehad om naar de dokter gegaan, maar dan hebben wij ook nog het probleem dat wij in het buitenland wonen, in een land waar ik de artsen toch wat minder hoog heb dan de Nederlandse artsen. In de zomer zijn we even in Nederland, dus we zitten te denken om dan naar de dokter te gaan. Maarja, wat als hij/zij dan zegt dat ik onder behandeling moet? We wonen immers niet in Nederland en zowieso weet ik niet of we nu wel de medische molen in willen. Ik vind dat een best grote stap.
Wat houd jou tegen om naar de dokter te gaan? En hoe is je vriend/man eronder?
30 april is mijn NOD (als t 35 dagen is), wanneer jij?

groetjes, peterselie

He Peterselie,

Wat 'grappig' ik woon ook in het buitenland. In Denemarken. Mn vriend is deens en ik woon alweer 4 jaar hier. Net een huis gekocht en nu maar die kamertjes vullen hihhi.

Wat betrefd de artsen hier...ik heb wel vertrouwen in ze. Jij woont zeker in het zuiden? Ja, wat houdt me tegen? Ik vind de medische molen gewoon een hele grote stap. Voor de mannen is het dan toch wat makkelijker he. Gewoon drappie inleveren en klaar. Is jou vriend/man gecontroleerd? Dat was bij ons wel een hele last van onze schouders hoor. Dus dat kan ik zeker aanbevelen.
Verder wil ik het liefst niet aan hormonen enzo beginnen. De pil is als genoeg shit ben ik achter gekomen. Als 'excuus' heb ik elke maand...'er zijn ook genoeg meiden die na een jaar zwanger worden' en...'ik moet er minder mee bezig zijn'.

Mn vriend wil wel graag dat ik naar de dokter ga. Die heeft zoiets van...je kan het toch gewoon laten controleren en als er dan iets mis iets kunnen we dan kijken wat we gaan doen en OF we wat gaan doen. Ja, daar heeft ie natuurlijk wel gelijk in. Maar ik wil gewoon zo graag zelf zwanger raken. Gelukkig accepteerd hij wel mn keuze. Hij vind wel dat het MIJN keuze is. Dus dat is wel een hele steun.

Ik heb deze cyclus op dag 27!!! mn ei pas gehad. Dus mijn nod zal wel rond de 23e liggen. Is het bij ook heel verschillend wanneer je je ei krijgt?

Wel 'fijn' dat we allebei in hetzelfde schuitje zitten en dan allebei nog eens in het buitenland...hihi.

Zijn jullie voor jullie eerste kindje bezig. Wij wel. Mn vriend is 27 en ik 25.

Hoop dat je weer wat terugschrijft. gezellie!!!

Knuf

Hey 1981, echt grappig zeg, dat jij ook in het buitenland woont en dat onze verhalen zo op elkaar lijken. Denemarken, leuk land, ik ben er een paar keer heen geweest op vakantie, zowel in het zuiden en noord-oost. Lijkt me wel aardig relaxed wonen daar, of heb ik het mis?
Mis jij Nederland ook, of valt dat wel mee?

Ikzelf woon met m’n man in Oost Europa, dus vandaar dat ik niet zoveel vertrouwen heb in dokters hier, haha. Mijn man is trouwens gewoon Nederlands, we zijn bijna 2 jaar geleden getrouwd.
Vorig jaar in augustus ben ik even zwanger geweest, maar dat is geindigd in een miskraam. Maar zwanger raken kan dus wel, daar ben ik al lang blij mee. Nu komt bijna de uitgerekende datum eraan, dat is soms wel even slikken, maar voor de rest kunnen we er wel aardig goed mee omgaan. Dat was onze eerste beebs, nu zijn we in de maak voor een tweede :).

Ik moet er inderdaad ook niet aan denken om aan hormonen te beginnen, althans, op dit moment. We hebben nu afgesproken dat deze maand de laatste maand temperaturen is en ik hoop dat ik er dan wat minder mee bezig ben, misschien dat dat het zwanger raken bevordert.
Ik denk dat we het nog een paar maanden aankijken, ik probeer geduld te hebben. Maar op een dag zoals vandaag lukt dat echt niet!

Mijn ei heb ik altijd 11/12 dagen voor mijn NOD ben ik achter gekomen met het temperaturen, dus het hangt er helemaal vanaf hoelang m’n cyclus is. In februari had ik m’n ei pas op dag 54!

De cyclus die ik nu heb is ook heel vreemd. Normaalgesproken heb ik ’s ochtends altijd 36.3. Wanneer de eisprong is geweest gaat ie omhoog naar 36.7. Maar nu heb ik na m’n menstruatie, al 16 dagen steeds 36.5. (of soms 36.6 of 36.4 maar gemiddeld 36.5). Ik snap echt niet hoe dat kan. Want dat is volgens mij te laag om zwanger te zijn, maar wel 0.2 hoger dan ik normaal heb. Dus soms maakt me dat wel wat onzeker, ik vind het gewoon vreemd.
Jij hebt je NOD een week voor mij, ik heb ‘m waarschijnlijk pas de 30e ongeveer. Spannend! Heel misschien ga ik morgen ook wel testen trouwens omdat m’n temp. dus steeds 0.2 hoger is.

Als ik morgen tijd zet ik ’t hier wel even op, als we getest hebben. Trouwens, m’n man had gisternacht gedroomd dat we een zoontje kregen, ik wist helemaal niet dat hij er zo mee bezig was, haha.

weltrusten straks,

Peterselie

PS. ik hou wel van lange verhalen schrijven volgens mij... :)

Hej Peterselie,

En en en?????

Ja in Denemarken is het zeker relaxed wonen. Wat een ruimte!!! Heerlijk!
Ik mis Nederland als land niet echt. Ik mis wel veel dingen die ze verkopen. Zoals ontbijtkoek, fristi, krokette, brood en ga zo maar door :). Ik mis mn familie ook heel erg. Ik heb 2 zusjes, 1 broer en een broertje....kom dus uit een grote familie. Vooral het eerste jaar voelde ik me erg eenzaam. Was gewend om altijd mensen om   me heen te hebben en nu was ik alleen met mn vriend. Dus dat was wel ff wennen.

Hoe zit het met jou? Jij zit vast in het oosten vanwege je mans werk?

Wat rot dat je een miskraam gehad hebt. Moet erg moeilijk zijn. Hoever was je als ik vragen mag. Niet dat dat er wat toe doet, want volgens mij is het het ergste wat je mee kunt maken. Veel sterkte nu je de uitgerekende datum te gemoet gaat.

Wel vreemd zeg dat je temp nu zo in het midden blijft hangen. Is dat al vanaf je nod of is ie met je ei omhoog gegaan? Ik temp pas twee maanden (jij?) nu en ik heb mn ei ook 12 dagen voor mn nod. Dus die 14 dagen is echt PPIIEEPP...
Ik denk dat ik nog een maand ga tempen en dan gewoon overga op ovu testen. Dat heb ik ook een tijd gedaan en werkt erg goed. Alleen een beetje duur als je niet weet wanneer die kotm. Moet dus echt wel 2 pakjes van 7 gebruiken. Dus dat kan een dure hobby worden.

Heb jij trouwens ook altijd vanaf je ei een zeurderend gevoel in je buik. Alsof je ongi moet worden maar dan minder. Ik denk dat elke maand dat er wat is maar wordt toch gewoon altijd ongi :-(

Nou meid, Ik hoop dat je snel wat laat horen want ik ben we nieuwsgierig of je getest hebt...

Knuf

Hey 1981!

Nou, vanochtend getemperatuurd en toen was het 36.3, weer laag dus... Op zich vind ik het niet zo erg, ben ik tenminste van die onzekerheid af en nu kan ik goed m’n eisprong in de gaten houden. Heb dus niet getest, want je kunt toch niet zwanger zijn als je temp laag is?
Ik temp nu vanaf oktober. Ovulatietesten was ik vorige maand even mee begonnen, maar... Ik weet eigenlijk niet, maar ben niet zo’n held daarin. Ik was 6 a 7 weken zwanger toen het vruchtje stopte met groeien. Toen nog 2 weken gevloeid en gecurreteerd. Al met al dus wel 2 maanden mee bezig geweest.

Ik moet eigenlijk aan het werk, maar zal snel ff verder schrijven :). Ik vind het wel leuk dat jij ook in het buitenland zit, begrijpen we elkaar ook wat meer. Wij wonen nu meer dan 1,5 jaar hier. Wij werken hier in dezelfde organisatie. Het eerste jaar was alles nieuw en wennen, maar wel echt heel leuk. Nu begin ik Nederland meer te missen. Er is niet echt 1 ding wat ik mis, maar gewoon wat kleine dingetjes zoals ’s avonds even het Nederlandse nieuws zien en je vriendenkring, waar iedereen elkaar kent de Nederlandse humor. Hier is vriendschap heel anders vanwege de communistische achtergrond. Dat is wel een van de dingen die ik soms moeilijk vind. En natuurlijk geen frikandellen, loempia’s (!!) pindasaus en ontbijtkoek inderdaad :). Over een paar weekjes gaan we naar Nederland dus dan weer lekker Nederlands eten, haha. Vroeger was ik helemaal niet zo’n Hollandse, maar nu steeds meer en meer, wel grappig eigenlijk. Nu ook bijvoorbeeld met het nieuwe prinsesje; vroeger boeide me dat niet zo veel, maar ik vind het nu wel leuk, juist omdat het Nederlands is.

he, ik ga ervan door!

xx peterselie

He peterselie,

Nee volgens mij kun je niet zwnager zijn als je temp. laag is. Maar wel fijn voor je dat je nu wat meer zekerheid hebt. Als ik soms een hele lange cyclus heb hoop ik gewoon dat ik ongi wordt. Gek wordt je van die onzekerheid.

Ja, de nederlandse humor mis ik ook heel erg. Hier begrijp ik wel de grapjes hoor, maar is toch anders.
Met de pasen zijn wij in nl geweest en hebben heel de achterbak volgestouwd met nl eten..jammie. Daar zit ik nu echt van te genieten. Mn vriend is helemaal gek van fristi hahaha. Ik mis de nl tv ook heel erg. Maar we gaan binnenkort een sataliet kopen. OOk voor het kindje dat een keertje komt. Wij willen onze kinderen (ja praat al in emervoud hahah) tweetalig opvoeden. En nl tv helpt daar wel goed bij denk ik. Nu kijk ik programma's via het net. Bijvoorbeeld op www.talpa.nl daar kijk ik de gouden kooi. Gewoon onder gemiste programma's. En op www.sbs6.nl kijk ik 'groeten terug'. Zo lachen. Daar kijk ik elke dag naar uit.
Moet je ook doen joh...helpt echt heel erg. Ben je toch weer een uurtje in nl..nou ja...dat voelt zo dan :)

Ik werk als stewardess hier. Bij een wat kleinere deens luchtvaartmaatschappij. Dus ja...ik spreek vloeiend deens. Maar dat mag ok wel na 4 jaar gewoond te hebben. Spreek jij de taal een beetje. Of werk je voor een nl bedrijf daar?

NOu...je leest die vast vanavond als je thuis bent. Dus...fijne avond!!!! En een heel fijn weekend alvast!!

Knuf

Hey 1981

(mag ik trouwens vragen hoe je heet? mijn naam is Natascha)

Snel voor het slapen gaan nog even een berichtje terug schrijven. Ik ben eigenlijk heel erg moe, en de laatste weken begin ik bijna spontaan te huilen als ik moe ben, niet erg fijn dus, want wat moet je ermee? :) Normaal ben ik juist erg nuchter.

Ik kijk ook regelmatig even NL tv via www.uitzendinggemist.nl, is errug fijn :). Ik spreek de taal hier al wel, maar ga toch 2 keer per week naar taalles omdat ik de taal beter wil leren spreken, ik hou er niet van om als ‘buitenlander’ te worden gezien, wil me zo veel mogelijk aanpassen.
He, jij was ook wel jong dan toen je naar Denemarken ging! Was dat niet heel moeilijk? Zie je je familie vaak? en hoe is je schoonfamilie?

Trouwens, het onderwerp van deze topic was naar de dokter gaan, niet wonen in het buitenland :). Is het niet gewoon handiger om samen met je vriend een datum af te spreken? Zo van ‘als ik X datum nog niet zwanger ben gaan we naar de dokter’. Want dan weet je veel meer waar je aan toe bent. Zo hebben wij besloten om dit jaar nog te proberen, tot we de volgende keer in Nederland zijn. Misschien in december, anders in voorjaar 2008. Ik hoop natuurlijk dat het niet zover komt, maar ja. Ik had ook gehoopt rond de uitgerekende datum weer zwanger te zijn..

Wordt jij nooit es mismoedig? Ik soms wel hoor, dan denk ik ‘waarom duurt het zo lang? ben al in februari 2006 met de pil gestopt.’ Maarja, je hebt het zelf niet helemaal in de hand he. En er zijn ook nog genoeg andere meiden die nog veel langer bezig zijn.
Altijd hoop blijven houden is mijn motto! Deze zomer wordt heel erg druk waarschijnlijk, dus ik hoop genoeg afleiding te vinden.

ok, het is hier al half twaalf geweest, dus ik ga mn mannetje zoeken...

groetjes van Peterselie/Natascha

Terug
Bovenaan