een jaar verlof

A

Anoniem

Guest
Er stond een stuk bij   ons in de krant over een professor die ervoor pleit dat moeders een jaar verlof krijgen na een bevalling.
Reden het stimuleert tot langer geven van borstvoeding met alle bijkomstige gezondheidsvoordelen voor moeder en kind.
En het versterkt de hechtingsband tussen moeder en kind.
Wat langer verlof had mij heerlijk geleken.Maar een jaar denk dat de muren op me af waren gekomen.

Wat vinden jullie van dit voorstel.
En wat te denken van vaderschapsverlof moet dat dan ook niet omhoog.
Die paar dagen dat het nu is zou dat niet minimaal 4 weken moeten worden dan.
Immers het is toch net zo belangrijk dat een kind met de vader een goede hechte band opbouwd.

Hoi,

Een jaar lang verlof lijkt mij ook te veel van het goede, al vind ik 16 weken verlof voor ons veel te weinig. ik denk dat als ze daar iets langer van maken je beter in je ritme komt van het mama zijn. Een jaar zou ik ook gekkewerk vinden. Dan zou ik denk ik weer eerder beginnen met werken.... ik word al bijna gillend gek als ik 2 weken vrij ben....

Over het verlof voor de papa's heb ik geen goed woord over. 2 dagen krijgen ze officieel....... grrr kan me daar echt pissig om maken.... dus ga er maar niet te veel op in. Een week of 4 voor hun zou inderdaad goed zijn. dan kunnen hun een beetje wennen aan het papa zijn

Groetjes,

Frieda

Hoi. Ik heb het ook gelezen op internet idd. Ik vind een jaar ook wel heel erg lang, ik denk dat dan ook de muren op me af zouden komen maar ik denk dat een half jaar wel heel goed zou zijn.. Bij mijn eerste ben ik na 4 weken bv op de fles overgegaan dus toen was het niet zo moeilijk met werken, maar nu geef ik nog steeds bv (Jesse is ondertussen 5,5 maand) en dat valt niet mee als je werkt, dus in dat opzicht zou het wel goed zijn..
Ik denk alleen dat werkgevers zich dan wel achter de oren zullen krabben voor ze iemand aannemen die in de leeftijd zit "van het kinderen krijgen".. Ze hoeven dan wel niet voor de kosten op te draaien maar ze moeten dan toch vervanging zorgen en een jaar is dan wel héél lang denk ik..
Voor de vader zijn die 2 dagen natuurlijk volslagen belachelijk!! Ik vind dat die ook minimaal een week of 3, 4 thuis moeten kunnen blijven. Die hebben ook recht op hechting en mijn man had het toch ook best zwaar door de gebroken nachten en die moest toch echt elke dag vroeg op weer.. Nou dat viel niet mee haha..
Gr. Anne-Marie

Nou ik vindt het wel oké hoor, een jaar verlof.
Ik ben in  juni bevallen en ik ben inmiddels ook nog niet aan t werk. Ik heb het HELLP-syndroom gehad en hierdoor duurt mijn herstel langer dan normaal. Ik geef ook nog volledig borstvoeding. Ik ben er dus wel voor voor dat jaar verlof.
Ik vind ook dat je dan een goede band kunt opbouwen met je kleintje. Ik vind dat er voor de papa's ook iets geregeld moet worden, want die 2 dagen stellen natuurlijk niks voor.
Maar ik kan me ook goed voorstellen dat sommige moeders denken, een jaar? Dan komen de muren op me af. Ik heb daar gelukkig geen last van, maar ik wil straks ook wel weer naar mn werk want straks kan ik alleen maar over baby's en luiers kletsen, haha.
Groetjes van Sonja

hoi,

Een jaar vind ik ook te lang. Ik zat ook meteen te denken. Sommige vrouwen worden in hun zwangerschapsverlof (als die een jaar zou duren) weer zwanger. Dat vond ik wel apart. Ik heb in totaal 19 weken verlof gehad, ik had namelijk nog 3 weken vakantie opgenomen en ik vond het voldoende.

Maar de mannen moeten zeker meer krijgen!!!!

Groetjes Sonja

Hoi dames,

ik vind het een prima voorstel.
Juist om in het ritme te komen van het mama zijn.
Ze zeggen weleens: 9mnd zwanger = 9mnd ontzwangeren.
Daar ben ik het dus ook wel mee eens.
Dus het zou dan minimaal 9mnd moeten zijn.
Ikzelf vermaak me eigen prima thuis.
De kleine is steeds meer wakker nu, dus ik heb wel minder tijd voor mezelf zeg maar,maar daarentegen geniet ik weer van iedere x dat hij weer wat nieuws laat zien!!
Ik ken me eigen voorstellen dat er mama's zijn die 1 jaar veelste lang vinden, maar ik ben niet zo'n mama, haha!!

Groetjes Debby.

Hoi,
Ik vind een jaar lang, maar het lijkt me wel erg relaxed!
Vooral als je dan meerdere  kids hebt!
Alleen baal ik wel als het er nu door gaat komen, want dan heb ik lekker drie keer  ''naast de pot gepiest'' zullen we maar zeggen!!
Mag het ook nog met terugwerkende kracht??
hahaha..
Voor de nieuwe mama's is het natuurlijk heel fijn..En ja, de mannen een maand ofzo zou ook geen verkeerde regel zijn.
Rina.

Ja, was ik vergeten te zeggen... Voor de mannen moeten het idd ook omhoog gooien.
Die moeten immers ook wennen aan een verandering in hun leven, en het kindje.

Groetjes Debby.

Ohja An, dan neem je er toch nog 1

Terug
Bovenaan