Een kind hoort niet thuis in een restaurant

Gejat van Janine, maar ik vond 'm wel leuk voor een groepsdiscussie.

Ik vind dat er restaurants zijn waar je kinderen mee naar toe kan nemen, en restaurants die voor (redelijk) volwassenen zijn. Pannenkoeken restaurants en dergelijke zijn ideaal voor kinderen.Heather is ideaal om mee te nemen, maar ik kan het haar, de rest van de bezoekers en mezelf niet aandoen om uitgebreid te gaan tafelen.
Prima als ze wat ouder is en ze vindt het echt leuk, maar laten we eerlijk zijn, niemand zit te wachten op een jengelend kind in een duur restaurant.

Groetjes, KT

Daar gaat je discussie want....

Ik ben het helemaal met je eens. Ik vind dat er onderscheid is tussen restaurants waar je kinderen mee naartoe kan nemen en restaurants waarbij dat niet kan.
Een pannenkoek eten gaat met Floris ook prima vooral als je een speeltje ofzo meeneemt waar hij zich mee kan vermaken maar ik denk dat hij het niet volhoudt om een hele avond aan tafel te zitten om uitgebreid te tafelen. Ik heb ook helemaal geen zin om hem een hele avond te moeten vermaken omdat hij op zijn stoel moet blijven zitten. En om nou een kind door een restaurant te laten lopen/kruipen/rennen vind ik geen goed idee (voor zowel mezelf als het personeel en de overige bezoekers).

Liefs Femke

hoi,
los van het feit dat ik het vervelend vind als andermans kinderen onder mijn tafel door kruipen, eet ik zelf ook niet lekker rustig als mijn kind erbij is.
Uit eten doe je meestal omdat je gezellig wilt ontspannen en kletsen.
Ik heb dan geen zin om mijn kindje heel de tijd zoet te houden, want wat heb ik er dan aan?
Een tijd geleden heb ik er een topic over geopend. Mijn schoonouders wilden met de familie uit eten en ook nog eens laat. Ik werd als misdadiger beschouwd dat ik mijn dochtrtje naar mijn eigen ouders had gebracht.
Mijn schoonzus kon echt niet geloven dat ik dat had gedaan  (mijn dochtertje  bleef ook nog slapen daarna bij mijn ouders).
Ik heb genoten die avond en mijn schoonzus is heel de tijd bezig geweest met haar eigen kinderen.
Op het einde van de avond zat de kleine bij haar op schoot. Ze had een witte broek of rok aan en op een gegeven moment was de poepluier van de baby doorgelekt...juist precies op haar wiite kleding!
Ik moest er wel om lachen....hihi

groeten Elke

Ja, inderdaad.
Als ik uiteten ga, wil ik ook ontspannen en rustig met mensen praten zonder steeds door één van mijn kinderen gestoord te worden. Ik heb mijn kinderen vaker naar mijn ouders weggebracht als ik (en mijn man) een etentje hadden en vind daar niets mis mee.
Binnenkort geeft mijn vader een etentje omdat hij 60 jaar wordt en mijn kinderen gaan dan bij een vriendin van mij logeren.

Wat een heerlijke foto, KT. Ze geniet er echt met volle teugen van, zo te zien. Prachtig
Zie je je zelf zo al zitten een ...-sterren restaurant? Zo heb je toch zelf ook vele meer plezier als dat je op hete kolen moet zitten omdat je kind smeert of niet de hele tijd kan stilzitten.
Toen m'n schoonvader afgelopen zomer 60 werd, zijn we met de familie uit eten geweest. Maar het was wel een kindvriendelijk restaurant: ze hadden magnetrons staan waar babyhapjes en zo opgewarmd konden worden. ideaal. En je hoeft ook niet bang te zijn dat ze je wegkijken, zoals ik een tijdje eerder had (terwijl naomi gewoon in de maxicosi lag te slapen en helemaal niet voor overlast zorgde).

Wilmi

wij gaan niet zo vaak uiteten,maar als we gaan neem ik aaron wel mee,wat speeltjes erbij en na een uurtje loopt hij wel in het restaurant rond,als mensen er last van hebben moeten ze dat maar zeggen!!we zullen echt niet naar een 5 sterren restaurant gaan maar ik denk over het algemeen dat aaron wel overal mee naar toe gaat...

groetjes nienke

Terug
Bovenaan