Een klap op je relatie???

<p>Sorry dames maar ik wil toch even ervaringen horen. Sinds een tijd zijn mijn vriend en ik bezig om zwanger te worden.</p><p>steeds vaker hoor ik een kind geeft een klap op je relatie. Zet je relatie onder druk en zal nooit meer hetzelfde zijn. </p><p>Dat het niet meer hetzelfde zal zijn snap ik... maar dat mensen dit altijd in een negatieve zin plaatsen vind ik vervelend. </p><p>Het gaat dan stiekem toch aan mijn knagen en ga er toch aan denken. Wil natuurlijk niet dat mijn relatie er negatief heel erg op achteruit zal gaan. Heb ook eens een keer wat positieve berichten nodig. </p><p>Voor mijn gevoel maakt een kindje je leven compleet als gezin. Het zal anders worden als relatie maar ook heel erg mooi. Samen hier een weg in te vinden. </p><p> </p><p>Dus bij deze graag wat ervaringen. Positief maar negatief mag ook hoor?</p><p>groetjes</p>
 
Hoi Vogeltje,
Hier nog niet de ervaring hoe het veranderd aangezien wij ook nog ik het zwanger worden traject zitten. Maar op basis van wat wij om ons heen zien hebben wij wel een heel duidelijk voornemen en dat is voldoende tijd voor elkaar en de relatie tussen ons samen vrij blijven maken. Daarnaast zien en horen wij dat vooral het eerste (half) jaar heel zwaar is. Dus daar stellen we ons maar op in en dan gaan we het wel zien!
 
Hallo,
 
bijzonder dat je zovaak negatieve verhalen hoort! Een baby zet zeker je relatie op scherp heb ik gemerkt, maar maakt mijn relatie uiteindelijk ook sterker. Wij hebben in principe dezelfde normen en waarden maar er zitten wel nuance verschillen in en die merk ik bij het opvoeden van ons kindje pas omdat ze nu oas echt opvallen.
ik heb sinds de geboorte van mijn dochter ( nu 1 jaar) zeker veel meer discussies of woordenwisselingen gehad, maar het maakt onze relatie wel sterker omdat we nu die kleine verschillen dus merken.  Uiteindelijk denken we er nog steeds hetzelfde over en respecteren we hoe we soms dingen op onze eigen manier doen: Zoals je zelf zegt maakt het ons gezin completer met onze dochter en vind ik het vooral enorm speciaal dat we samen een minimensje op de wereld hebben mogen zetten.
 
 
 
Jaa dat het zwaar is dat zal het zeker zijn vooral met slapeloze nachten. Maar ook juist die tijd lijkt mij zo mooi. 
Ik ben zelf werkzaam in de kinderopvang dus weet wel wat ik ongeveer kan verwachten. In de praktijk zal het altijd wel anders gaan als in je eigen huis zegt maar. 
Wij willen ook zeker tijd voor elkaar blijven vrij maken. Wij doen nu dan ook alles samen. Zelfde passies en interesses.  We zijn ook erg liefdevol dus willen dit ook niet verminderen. Het knuffelen etc. 
 
 
Ik ben 16 weken zwanger van de eerste. Het was ingepland, maar we zijn dolblij. Ik leer mijn man echt steeds beter kennen. Er komen andere onderwerpen aan bod bijvoorbeeld. Ik heb het gevoel dat we nu dichter bij elkaar komen. We zijn nu 4,5 jaar samen. Ik ben heel benieuwd hoe dat is met een kind erbij, verschillende manieren van opvoeden misschien. Ik geloof dat het wel mee zal vallen. In mijn familie is er nog nooit iemand gescheiden en iedereen heeft kinderen. Ik maak me er geen zorgen om. Het komt vast wel goed met geven en nemen. 
Laat je zeker niet tegenhouden om zwanger te worden door negatieve verhalen. Als jullie er samen klaar voor zijn om een gezinnetje te starten, zeker doen dan! Het loopt toch altijd anders dan je gepland had.
Veel succes met zwanger worden en hopelijk lukt het gauw!♡
 
Mlrsx,
die kleine dingetjes die je dan pas opmerkt dat snap ik helemaal. Je bent immers allebei ook anders opgevoed. Ik denk dat dit bij ons ook zeker gaat gebeuren vooral omdat ik een pedagogische achtergrond heb. Ik hoop alleen en daar moet ik me van bewust zijn dat het op een andere manier ook goed is. 
En heel fijn dat dit jullie gezinnetje meer compleet heeft gemaakt 
 
Heel fijn en lief berichtje beeblove...
ondanks alles ben ik toch ooit onzeker en juist door wat andere mensen ooit zeggen. Wil me hier niet door laten invloeden maar ooit gebeurd dit toch zonder dat je er meteen erg in hebt. 
Dit berichtje doet mij goed en ga het zeker miet opgeven ?
 
Hoi! 
Tuurlijk veranderd je relatie na het krijgen van een kind, je veranderd zelf immers ook en ook aan jezelf merk je veranderingen waar je voordat je ouders werd nooit zo over hebt nagedacht. 
Als de basis van je relatie goed is, er geen financiele problemen zijn of andere issues dan hoef je je geen zorgen te maken. Al zijn die er, als je van elkaar houdt en samen voor 100% gaat dan zal een kind alleen maar een verrijking zijn in je leven. 
Het is heel belangrijk om te blijven communiceren met elkaar, maar ook om naast je gezinsleven je eigen leven te hebben zoals sporten, hobby’s, je vriendinnen. 
Wij zijn nu zwanger van onze 3e en hebben een pittig jaar gehad. Ik voel me wel heel erg verliefd nog en intens gelukkig maar betrap mezelf er ook wel eens op dat ik hoop dat de sfeer straks na de bevalling nog steeds zo blijft, want ik zie om me heen ook nare voorbeelden zoals scheidingen etc. 
Na de bevallingen van onze kinderen zijn wij tot nu toe hechter geworden en daar ben ik heel blij mee. Betekent niet dat het allemaal vanzelfsprekend is en van een leien dakje is gegaan. Je moet er zelf ook veel voor doen, je wordt wel flink uitgedaagd. 
 
Terug
Bovenaan