Een lekkere dikkerd!?

Ons meisje is nu 6,5 maand oud en eet al groente en fruit. Ze is best een flinkerd: 70 cm en 9,8 kg.

Ze drinkt nog 3 flessen 180 cc + 6 schepjes en krijgt daarbij 200 gram groente en 200 gram fruit. Ze eet en drinkt dit helemaal op.. Ik mag haar na de groente nog een halve fles aanbieden maar daar heeft ze meestal helemaal geen zin meer in. Wel drinkt ze om 11.00 uur en 15.00 uur flink wat diksap (verhouding sap en water is 1 op 8). Ze drinkt over een hele dag zo'n 200cc. en dat vind ik wel prettig, want 600cc over een hele dag vind ik best weinig vocht.

Wat bieden jullie je baby's aan en hoe zwaar/lang zijn jullie kindjes daarbij?
Mijn zus heeft een kleintje wat even oud is (2 dagen eerder geboren!) en groeit veel minder hard. Hoe kan dit? Veel mensen zeggen ook altijd als ze Loïs zien: "Wat een flinkerd/dikkerd zeg!" Ik vind dat eigenlijk helemaal niet leuk! Wordt er bij baby's nou ook al een lat gelegd?
Is het normaal dat baby's stevig zijn? En zegt dit iets over het gewicht wat ze later krijgen?
Loïs is bijna nooit ziek en heeft een goede weerstand en ze kan tegen een stootje, dat is wel fijn!

Veel vragen, maar ik denk er toch erg veel over na!

Hallo mijn zoontje Willem is ook 6,5 maanden en juist een dunnetje.
68 cm 6,6 kg. Hij krijgt 's ochtends nog borstvoeding. dan fruit hoeveel weet ik niet precies laatst een hele banaan of bijvoorbeeld een halve appel en een halve peer ik weeg het niet maar pureer zelf. dan begin van de middag een fles van 180 cc + 6 schepjes en soms nog rijstebloem 2 eetlepels. Dan een boterham (mocht al van het cb) met stroop of smeerkaas en boter eet hij helemaal ook de korstjes. Aan het eind van de middag groente dat wel uit een potje meestal en dan half potje dus 100 gram ongeveer eerst deed ik dan weer een fles erna maar die doe ik er nu meestal voor. En dan voor het naar bed gaan flesje melk met rijstebloem of kantenklaar pyama papje drinkt hij meestal niet helemaal op maar in zo'n pakje zit ook 250 ml. Over de dag drinkt hij ook nog water of roosvice. Iederen zegt bij hem ook zo hij ziet er goed uit en groeit goed. Hij ziet er ook wel goed uit maar ze zeggen het als of hij te dik is tewijl hij dus aan de dunne kant is.
Ik denk dat het een manier van benaderen is en dat veel mensen denken dat als je de baby flink noemt dat het een compliment is. Goed groeien is voor een baby toch een maatstaaf dat he tgoed gaat op heteerste gezicht tenminste.
Denk dat het wel normaal is dat baby's lekker wat baby/knuffel vet hebben als het niet bove nde norm is dan maakt het niet uiten gaat het wel af als ze gaat lopen.

Volgens mij zeggen mensen standaard bij het zien van een baby "wat een flinkerd"

Mijn zoontje is ook 6,5 maanden en weegt 7 kilo en is 70 cm. Dus lang en dun. Ik hoor standaard dat hij flink is, terwijl dit enorm meevalt! Ene oor in en andere uit.

Hij krijgt in de ochtend fles 200cc, dan vers fruit, fles 200cc, diksap met korstje of liga, fles 150cc groente er achteraan. en in de avond een papfles.

Als je kindje straks gaat kruipen en lopen komt dat echt wel helemaal goed hoor! Het hoort gewoon bij haar! Lekker toch! Weet je in iedergeval zeker dat ze niet te kort komt!

Hoi Bloempje
Dilan is nu ruim 7 maand. Hij is nu 67 cm en weegt 7520 gr.
Dit krijgt hij op een dag: 3 flessen van 180 cc (drinkt hij niet allemaal op) 1 boterham, 200 gram fruit, 100 gram groenten, 1 danoontje en een fles diksap.
Ik vind dat je Lois echt niet te veel geeft. Mensen hebben snel commentaar. En wat mijn voorgangers al zeiden het komt wel goed als ze gaan lopen.
Groetjes nurse

Hoi Bloempje

Ik ben bijna jaloers op je! Noah eet maar heel weinig en het is elke dag weer een hele opgave om er wat in te krijgen. Hij is verder wel kerngezond en erg vrolijk en energiek (zeg maar rustig héél erg energiek) dus ik denk niet dat hij er onder zal lijden, maar echt fijn vind ik het niet. Hij is ruim 7 maanden oud, ongeveer 65cm en weegt iets van 6,8 kilo. Alle broeken zakken van z'n kont omdat hij zo'n dun buikje heeft. ;-)
Hij verbrand ook nog eens veel omdat hij werkelijk de hele dag aan het kruipen/rollen/staan/stappen/friemelen is. Hij zit echt geen seconde stil!
Een echt eetschema hebben we niet omdat er soms rustig 5 of 6 uur voorbij gaan voordat Noah weer wat wil eten, dus daarom heb ik die tijden maar een beetje los gelaten, anders wordt het elke keer zo'n strijd om wat eten binnen te 'dwingen' op het juiste tijdstip, en dat wil ik voorkomen.
Meestal drinkt Noah in de ochtend (tussen 6 en 7) een halve fles. Dan ergens tussen 9 en 11 fruit, soms 3/4e potje, soms maar 2 lepeltjes. Tussen 12 en 1 een halve boterham, rond 3/4 uur nog een poging voor wat pap (lukt meestal maar half) en dan rond het avondeten een fles (gaat meestal 3/4 leeg). De laatste tijd geven we hem ook wel eens stukjes van ons eten, een klein beetje rijst bijvoorbeeld. De enige fles die hij steevast nog helemaal leeg drinkt is die van 11 uur 's-avonds. Dat vind ik altijd dan nog wel een troost, dat hij dan in ieder geval nog 200ml opvolgmelk binnen krijgt. Verder krijgt hij tussendoor diksap wat hij zelf uit een bekertje kan drinken. Dit vind hij echt heerlijk en hiervan drinkt hij zo'n 150ml per dag.

Gelukkig lijkt hij het er verder prima op te doen, maar ik vind het best tobben hoor! Zou best wel eens willen dat hij dolblij z'n fles grijpt overdag en deze in één teug leegdrinkt, in plaats van dat het altijd 10 keer proberen is :)
Nou ja, zo heeft ieder kindje wel weer iets denk ik...

Liefs, 10e

Meiden, hartstikke bedankt voor jullie fijne reacties. Ik denk dat ik maar lekker ga genieten van het feit dat ik geen strijd hoef te voeren over het eten. Ik sta gewoon gek te kijken als ze geen zin heeft! daar hoef ik me dus helemaal geen zorgen over te maken. Want als ze niet wil, maakt het niet uit.... ze krijgt toch genoeg.
Het is gewoon een levensgenieter. Ze geniet overal van: eten, drinken, spelen en van mensen om haar heen.... het is zo'n heerlijk kind... bijna nooit ziek... dus wat wil ik nog meer. Dan maar een beetje mollig, maar dan krijgt ze in ieder geval genoeg,

liefs

Hallo!

Elise was 2 weken geleden zo'n 8 kilo en 69cm. Ze ziet er echter veel dikker uit! Er zit echt veel babyvet aan. Maar ik vind dat wel schattig!
Mijn oudste is nu 2 jaar en die vonden we altijd wat aan de dunne kant. Geen grammetje vet te vinden. Nu keek ik in zijn groeiboek en blijkt dat rond dezelfde tijd hij en zn kleine zus even lang en zwaar waren. Alleen zn hoofdje was groter! En als ik naar foto's kijk zien ze er zo anders uit!! Natuurlijk omdat de ene een jongen is en de andere een meid, maar het grootste verschil zit hem denk in het bewegen!!! Jules bewoog de hele dag, deed nog maar één slaapje en zelfs dan bewoog hij volgens mij nog! Elise daarentegen slaapt nog 3 keer per dag en ligt verder wat stil of rolt af en toe eens naar haar buik.
Ze krijgen hetzelfde te eten. Twee keer melkfles, een papfles of bordje pap, fruit, groente, diksap en een liga en een boterham.

Maak je maar niet zo druk, het komt vanzelf goed!!
Gr Antoi

PS Moet je ook weer aan de slag nu de zomervakantie voorbij is??? Heb vanmorgen het lokaal alweer ingeruimd! Wij starten maandag!

Terug
Bovenaan