Een lekkere dikkerd!?

Hoi bloempje,

Ben vandaag op het cb geweest en Khe'shaun is precies 7 maanden en weegt nu 8980gr bij een lengte van 68 cm, dus is ook een flinkerd.

s'morgens drinkt hij pap 200ml,
10:00 fruit,
12:00 boterham en een fles 200ml,
14:00 tussendoortje en roosvice of diksap
16:30 warme maaltijd
18:00 yoghurt
20:00 dunne pap 200ml

Verder drinkt hij de hele dag door steeds een beetje water wat ik altijd bij de hand hou.

Volgens het cb was alles in orde en ligt hij voor qua ontwikkeling. ( hij kruipt en trekt zich op en doet zelfs al stapjes langs de tafel. Ik zou me helemaal niet zo druk maken, Mijn dochter van inmiddels 14 was als baby hardstikke dik en het cb maakte daar ook echt opmerkingen over, maar vanaf het moment dat ze ging lopen kwam het er vanzelf af en was ze niet eens als kleuter niet eens mollig meer

groetjes lou.

ha meiden, fijn dat jullie toch blijven reageren. Ja er wordt gewoon altijd maar naar die gemiddelde lijn gekeken. Het kindje van een goede vriendin van mij is ook echt stevig. Hij is laat gaan lopen en is een lekkere eter. Hij lust gewoon altijd wat. CB wilde hem naar een dietiste doen. Nou, mijn vriendin was verontwaardigd, want het joch had nog niet de kans gekregen om het er af te lopen. "en waar moet ik dan op beknibbelen?" zei ze "Ik geef hem al bijna geen tussendoortjes en moet ik dan ook nog op zijn warme prak minderen of dat ene koekje/snoepje wat ie bijna nooit krijgt ook nog onthouden? hou op.... hij krijgt niets teveel... hij laat gewoon nooit wat staan... andere kinderen vaak wel...."
En zo is het....

Hoe een kindje in het eerste jaar groeits is 100% aanleg, daar kun je echt niets aan doen.
Mijn kindje krijgt ook van die "lekker dikkerd" opmerkingen. Thomas is nu 7,5 maand en ongeveer 10 kg en 77-80 cm lang. Hij eet niet meer en niet minder dan ieder ander kind. Niets aan te doen dus, al hoop ik wel dat hij nu een beetje over zijn groiefase heen is. Als je kindje wat meer gaat bewegen, tijgeren en kruipen en later staan en lopen trekt dit vanzelf bij. Dat is wat ik mezelf voor houd.

Haha jij zit dus in hetzelfde schuitje? Ik merk nu dat ze regelmatig flesvoeding laat staan als ik haar flink groente en fruit aanbied.... misschien dat de verzadiging toch is gekomen.
Ik ga ook blijven proberen als ze niet meer wil, soms probeerde ik het dan een halfuur later nog eens. Tijd is tijd en als ze dan geen zin heeft, jammer dan. Meestal komt ze dan ook niet voor de volgende voeding...
Ik hoop ook dat ze nu niet zo hard meer in gewicht groeit, maar alleen in lengte...

Hai,

Onze dochter van 2 was ook een flinke baby, ik weet dat het helemaal wegtrekt als ze gaan lopen. Ze is nu een lekkere peuter die de laaste keer precies op de gemiddelde lijn zat.
Onze tweeling van 7 maanden eet precies hetzelfde. Hugo is het zwaargewicht en Pepijn de spillebeen.... Ik weet gelukkig dat het allemaal goed komt... hi hi.

Trek je maar niks aan van de opmerkingen hoor.

Groetjes, Floor

Fijn meiden, dat er nog steeds reacties komen. Het maakt me helemaal gerust. Donderdag naar CB, zal hier een verslagje neerzetten.

Fijn dat er nog meiden blijven reageren. Ik ga donderdag naar het CB en zal even verslag doen hier. Weet ik ook precies hoe lang en hoe zwaar ze is. Ben erg benieuwd!

Hoi meiden,

Laat je niet gek maken door het cb, je weet zelf dondersgoed of je kindje goed eet of niet. Zolang je ze niet volpropt met suiker en vetten corrigeerd het gewicht zich meestal vanzelf. Overgewicht wordt over het algemeen pas na het 2e jaar opgebouwd door verkeerde eetgewoonten en teveel tv. Maar als je een baby een goede voeding geeft naar behoefte kan er onder normale omstandigheden weinig mis gaan hoor. En iedereen is anders gebouwd, de grootste eters hoeven ook niet perse de zwaarste te zijn.

Terug
Bovenaan