Een makkelijke moeder..

A

Anoniem

Guest

Hoi mama's,

Ik merk dat ik op zich een heel makkelijke moeder ben.
Ik laat hem veel zelf ontdekken/ervaren en doen zonder er bovenop te zitten. Uiteraard hou ik wel zijn veiligheid in de gaten, maar zit er niet dik bovenop. Of hoe dat wel eens wordt gezegt: "Ik ga er niet spastisch mee om".

Soms lees ik  verhalen en dan denk ik echt van: "Ik geloof dat ik wel érg makkelijk met die dingen om ga".

Uiteraard hebben eigen ervaringen of andere persoonlijke belevingen invloed op hoe je zelf met je kindje omgaat, heel begrijpelijk! Tóch is het de kunst dit niet te projecteren op je eigen kleine unieke kindje.. en das lastig!

Ik zelf  vertrouw heel erg op het kunnen en de capaciteit van het kind, mijn kind. Ze kunnen namelijk veel meer dan je denk. Geef ze de ruimte..

Hoe klein ze ook zijn, mijn motto is;

Je mag je kindje best laten struikelen, maar niet laten vallen..

Daarbij is nog maar de vraag of Kay het over tig jaar ook vind dat hij een makkelijke moeder heeft hahaha..

Meer moeders die voor hun gevoel makkelijk met situaties/dingen omgaan?

Esmé mv Kay

ps: Het is  misschien een gevoelig onderwerp voor sommige, maar weet dat je áltijd een goede moeder bent als je bedoelingen ook goed zijn!

Heel herkenbaar Esmé!
Ik denk ook vaak "o, moet ik me daar druk om maken?"
Heb me best wel eens afgevraagd of ik niet té makkelijk ben, maar aangezien alles tot nu toe toch echt goed gaat, maak ik me geen zorgen. Goedbedoelde adviezen laat ik ook vaak gewoon voor wat ze zijn. Geen zin om me druk te maken. Er is volgens mij maar 1 manier om je kind op te voeden, en dat is zoals JIJ denkt dat goed is... (ik dus haha niet jij...) Leuk om te lezen dat jij dat ook hebt.

Inderdaad denk ik dat je wel moet uitkijken, maar dat ze in principe zelf moeten leren wat wel en wat niet kan. Ze moeten later ook niet bang zijn om eens een foutje te maken. En niet bij voorbaat ergens niet aan beginnen omdat het eng is....toch?

Ben benieuwd hoe de rest hierover denkt..

Liefs Annet

Nou, ik ben ook van de makkelijke hoor!
Was wel streng met het bijvoeden wachten tot 6 maanden, maar verder ben ik erg makkelijk. Maar ik heb ook wel makkelijk praten, want Kian is ook errug makkelijk. Hij kan zichzelf erg goed vermaken.
Ik raak ook niet zo snel in de stress als er iets mis gaat. Koppie stoot, luizie dood!
Liefs Nelleke

Hoi hoi,
Ik denk ook dat ik onder de categorie "makkelijke moeders" val. Ik ben niet zo bang voor een bacterie die misschien op de grond loopt en die Tygo dan lekker opslurpt... Gisteren nog had hubbie hem in zijn wipstoeltje buiten gezet op het terras, Hijzelf aan het grasmaaien. Draaide hij zich om, hing Tygo helemaal over de rand van de wipper en zat smakelijk op een stukje (onschadelijk) onkruid te kauwen met een gezicht van: "wees niet bang.... ik vind het heerlijk" hahahahahaahahaha.
Als Tygo zijn hoofd stoot (zachtjes) en hij speelt rustig verder is er niks aan de hand. Maar gebeurt precies hetzelfde 5 minuten later en begint hij wat te "piepen"... dan spring ik ècht niet in de benen zo van: och... kom maar lieverd, heb je je gestoten???? Nee hoor, je merkt heus wel of er ècht iets aan de hand is.

Groetjes happyM.

.

Mijn man en ik zijn ook vrij makkelijk, wij laten de kinderen veel zelf ontdekken (moet wel verantwoord zijn)
Bij Nick is dit prima bevallen, als hij bijvoorbeeld valt dan zeggen we "opstaan en verder gaan" En natuurlijk troosten we hem wel als hij zih echt zeer heeft gedaan maar we gaan er niet teveel op in. Inmiddels is het zo dat hij alleen bij ons komt als hij zich echt zeer heeft gedaan en anders horen we hem niet.

Groetjes sandra

Kay weet ook dondersgoed dat ik niet in zijn toneelspel trap..

Als hij ineens begint te jammeren of te huilen zonder enige reden en zeg dan tegen hem:"Zeg meneer de acteur,.. Denk je nu écht dat mama daar in trapt?", dan schiet hij altijd in de lach, de boef!

Ben blij dat er meer mama's zijn die er zo mee   om gaan. Ik had inderdaad soms al het gevoel dat ik té makkelijk was haha..

Maar kreeg laatst een mooi compliment van het KDV.. Ze vonden me een erg relaxe moeder. Daar waren ze erg blij mee (ze zagen vaak anders..). Ze zagen dat op de manier hoe ik met Kay en de andere kindjes daar om ging.  Daarbij  konden ze ook aan Kay merken dat hij erg goed in zijn vel zat.

Ik kwam er bv eens iets eerder binnen dan ze verwachtte en Kay zat me er een partijtje te huilen! Zijn eten werd net warm gemaakt en meneer had honger. De leidster voelde zich natuurlijk wat opgelaten omdat hij zo brulde.. Ik haar gelijk gerustgesteld dat kinderen nu eenmaal niet 24 uur per dag lachen en hij maar gewoon netjes op zijn beurt moet wachten! Je zag haar meteen ontspannen haha..

Zo "klote" we maar wat aan hihi

Ook ik ben een makkelijke mama, laat de kids zelf lekker alles ( nou ja, wat verantwoord is ) ontdekken.

Bij Yenna heeft dit altijd goed uitgepakt, ze is dan ook een erg zelfstandig meisje die alles zelf wil proberen, doen dan, ik kan altijd nog helpen als het echt niet lukt.

En als ze valt wrijft ze vaak over de plek waar het pijn doet en zegt dan oeh dat deed zeer en gaat vrolijk weer verder, Ik kijk altijd wel ff stiekum  of er niet iets meer aan de hand is maar meestal gaat ze gewoon weer verder.

Dus ik meld me bij deze aan bij de makkelijke mama's.....

Groetjes Marina.

Ik krijg het ook vaak te horen hoor! Gelukkig....
Wij denken allebei heel makkelijk: het is een kind, laat hem lekker op zijn eigen manier de wereld kennen en verkennen. De tijd om je aan regels te houden op deze aardbol komt al snel genoeg!
We proberen wel onze eigen RRR-regels te hanteren en die dwingen we bij grootouders en tante die oppassen ook wel af, en met resultaat. Frummel mag en kan doen en laten wat ie wil en de grenzen zijn overal hetzelfde.
Wij hadden 2 weken terug een foto-shoot van alle 2006 baby's op het werk. 10 Baby's in 7 maanden. Wat een "spastische" mensen heb je er tussen zeg...Thomas was één van de weinigen die alles leuk vond en iedereen. Op een gegeven moment werd er zelfs snel een eind aan gemaakt omdat sommigen toch liever thuis eten of een flesje gaven. Niets mis mee natuurlijk, maar ik ga net iets makkelijker om met dat soort dingen denk ik inderdaad.

Gr. Marieke

Terug
Bovenaan