Een makkelijke moeder..

Ik ben ook wel makkelijk hoor!
(wordt je zowiezo wel bij de 3e )
Ik heb echt geen tijd om bij elk piepje naar marin toe te gaan en ze moet ook echt wel eens even wachten.

Natuurlijk probeer ik wel regelmaat in te bouwen, maar ze moet wel overal mee naar toe, omdat ik haar niet alleen thuis laat. (naar school, zwemles enzo) Wel een heel gesleep, maar ik heb geen zin om altijd oppas te regelen.

Bovendien heeft dit als voordeel dat Marin zelf ook makkelijk is. Ze vindt alles best, wil overal slapen en kan met iedereen goed opschieten.

Ik erger me ook wel aan mensen die zo moeilijk doen met hun kind hoor!
M'n schoonzusje bijv. kind wil niet slapen, niet in de box liggen (want dan denkt ze volgens m'n schoonzus dat ze moet slapen als ze ligt ) en alles moet precies gebeuren zoals dat ukkie het wil!
Elke avond voor het naar bed gaan moet ze in bad, anders slaapt ze niet!
Gisteravond waren ze hier voor de verjaardag van Nadia en toen zat dat ukkie de hele tijd te janken, zo moe was ze. Maar m'n schoonzusje wilde haar niet in Marins bedje leggen, want dat zou ze toch niet willen. Nee, als je het niet probeert gaat ze zeker niet slapen!

Maar goed, ze moet het zelf maar weten. Maar daar erger ik me dus aan, en als je dan zegt hoe wij er mee omgaan, dan zegt ze dat ze alles goed doen en dat wij onze kids verkeerd opvoeden!

Geen idee of ik makkelijk ben. Ik kan soms zo'n stresskip zijn. Natuurlijk heb ik wel ideeen over hoe ik het wil doen en als Lukas wat van de grond raapt, prima wordt ie sterk van. Maar in het begin was ik ook zo'n type wat liever de fles thuis gaf en mijn vriend de hele dag controleerde of alles wel goed ging.

Ik wordt gelukkig wel steeds makkelijer

Niet alleen een makkelijke moeder, maar makkelijke ouders.
Danique regelt alles zelf!

Als ze honger heeft of als ze naar bed wilt etc.
En dan het gekke ervan is dat ze eigenlijk zelf een vast schema maakt.
Het is altijd om dezelfde tijd.
Ze regelt zelf hoeveel flessen en dat gaat echt perfect.
Paar weken geleden zat ze nog op  4 flessen en nu op 3 flessen.
Ze doet het helemaal zelf.

Ook nemen we haar overal naar toe, zelfs als we uit eten gaan en dat   gaat echt perfect nooit huilen maar altijd heerlijk spelen.

Liefs Ilse en Danique

Wij zijn (net als vele hier haha) ook makkelijk. We nemen de kids overal mee naar toe. Zijn flexibel met bedtijden. In de zomer mag mijn zoon regelmatig aan de wandel tijdens de maaltijden... want ja lekker zitten is voor ons gezellig maar voor hem niet. De kleine meid zetten we voor ons huis regelmatig in het zand...is niet erg schoon spul, maar ach word ze groot van denken we dan maar. Ook mag mijn zoon op zijn sokken in de tuin spelen en ach al is hij van top tot teen zwart...maakt me niets uit. Of mijn dochter op der spijkerbroek door de tuin kruipt...vies kun je wassen en kapot is te vervangen. Trouwens anders krijgt het amper de kans om kapot te gaan toch....

Hoihoi,
Ik ben in principe makkelijk,maar niet zo makkelijk als Lillian.
De kids gaan overal mee naar toe,het zijn ook twee makkelijke mannetjes.
Wat eten en slapen betreft,er zit wel regelmaat in maar dat wordt meer door de kleine man zelf geregeld,hij is altijd 1,5 uur wakker na het eten  en daarna 2 tot 2,5 uur slapen.
Bedtijden 's avonds  zijn wél op een vast tijdstip,19.00 gaan beide jongens naar bed,altijd zonder problemen.
Ook schiet ik niet gelijk naar Delano toe als hij begint te jammeren.
Maar op sokken naar buiten ed.dat gebeurt hier écht niet.
Ik maak mijn huis niet voor mijn lol schoon en dat hebben ze te respecteren(de oudste dan natuurlijk),die klopt zijn broek uit als hij thuis komt en de schoenen gaan uit.
Ik laat ze zo veel mogelijk vrij om zich te ontwikkelen tot hun eigen unieke persoontjes.
Groetjes Tanja

Hoi hoi,

Tess is een makkelijk kindje,dus ik denk dat  we daarom ook wel makkelijke  ouders zijn.Maar ook weer niet te makkelijk.Ik houd wel van regelmaat.Maar als Tess aan het ontdekken is houd ik mezelf een beetje op de achtergrond en ik vind het geweldig om te zien hoe ze het allemaal voor elkaar krijgt en hoe ze iets uitvogelt.Ik denk dat dat  echt goed is voor de ontwikkeling en zelfstandigheid voor later.Ook nemen we haar (bijna)overal mee naartoe en dat Tess leuk en wij ook.

Groetjes Kitty en Tess.

Wij zijn opzich ook best gemakkelijk.
Ik ben best een structuurkip en dan vooral in m'n werk, want daar is het nodig.
Thuis ben ik wel wat flexibeler.
Boem is ho. Ik laat Yoëll z'n gangetje gaan en gaat niet overal achteraan met pas op, kijk uit, voorzichtig, enz.
Wel ben ik in de buurt om in te grijpen als het echt fout gaat.
De blauwe plekkenzalf hebben we hier binnen handbereik.. Als hij echt moet huilen, omdat hij zich heeft gestoten neem ik hem even bij me en huppakee het is al weer over.
Opstaan en weer verder gaan he.

Hij gaat heel vaak mee naar de manege en moet aan alle paarden ook echt zitten, een vrouwtje daar zegt dat; ja maar dat is vies, want dalijk stopt hij ze weer in zijn mond.
Ik denk dan so what... Als er maar geen bossen haren in z'n handje zit (zoals bij de kat)

Ik ben er ook nog steeds en heb vroeger heel wat gras, aarde, zand, bloemetjes en beestjes! gegeten hoor, hahahaha.

Pauline

Terug
Bovenaan