een miskraam, wat nu?

Hallo, ik zal me eerst voorstellen, want ik ben nieuw.
Ik ben Hilde en 35 jaar. Tot 2 weken geleden was ik zwanger, maar helaas is het babytje na 18 weken en 4 dagen op een vrijwel natuurlijlke manier geboren en was het al overleden. Nog steeds heb ik het er erg moeilijk mee. Ik wilde zo graag moeder worden en was blij dat ik na lange tijd eindelijk zwanger was.
Gelukkig kon mijn partner de eerste week thuis werken, maar nu hij weer echt aan het werk is val ik in een diep gat. Ik ben inmiddels naar de arbo-arts geweest en die stelde voor om toch zo snel mogelijk weer aan het werk te gaan. Volgens hem was ik daar lichamelijk al wel klaar voor, en psychisch zou wachten alleen maar voor meer moeilijkheden zorgen.
Ik vraag me af wat verstandig is. Ik heb namelijk absoluut nog geen zin, al weet ik dat afleiding wel goed kan doen. Vanuit mijn werk wordt er helemaal niet gepushed, zelfs gezegd dat ik het vooral rustig aan moet doen. (ze zijn daar heel lief voor me)
Heeft iemand van jullie ervaring hiermee of anders een goed advies.
De afgelopen week lees ik met belangstelling en veel bewondering dit forum. Het is byzonder dat veel van jullie zo open over emotionele, persoonlijke gebeurtenissen praten. Ik ben blij dat deze gelegenheid bestaat om hierover te praten. Ik merk dat de omgeving hier niet altijd zo open voor staat. Groeten, Hilde

hoi Hilde,

Misschien dat je het gelezen hebt maar ik heb afgelopen dinsdag een miskraam gehad. Ik heb er ook veel verdriet van ook al was ik nog niet zo ver als jij.
Ik snap helemaal dat je je rot voelt en hoe je je voelt. Ik begrijp het maar al te goed.

Ik kan je alleen niet veel advies geven. Jij voelt zelf het beste aan je lijf hoe je je voelt. Als jij je niet goed voelt maar je voelt je wel nutteloos. Probeer dan een paar uurtjes te gaan werken dan weet je vanzelf of het goed gaat of niet. Je zegt zelf dat ze je op je werk steunen dan kan dat vast wel.