<p>Lieve Forum helpers,</p><p>Momenteel ben ik 31 weken zwanger van mijn eerste kindje. Het is ook het eerste kleinkind voor mijn ouders.</p><p>Al vanaf het begin bemoeid mijn moeder zich echt enorm met allerlei belangrijke beslissingen. Zelfs zo erg, dat ze keuzes voor mij maakt. Ook doet ze dingen achter mijn rug om die niet prettig zijn. Ik heb nooit echt een hele goede band met mijn moeder gehad, en ik verhuis over een paar weken naar een eigen plek ( momenteel bij me ouders). </p><p>Ook voelt het enorm alsof ik in het donker sta.. en bijna alsof me moeder zwanger is. Dit omdat ze zelfs een hele babykamer aan het inrichten is terwijl ik zelf nog niet eens zeker ben om me kindje ik hen achter te laten voor een nachtje.. </p><p>Momenteel heb ik al vaker met haar geprobeert erover te praten, maar helaas luistert ze totaal niet en negeert ze me zelfs vaak.</p><p>Wat moet ik hiermee doen zodat ik het niet uit de hand laat lopen? Ik loop al vanaf het begin enorm op mijn tenen.. en moet elke dag enorm op mijn tanden bijten, dit levert echt veel stress op. </p><p>Liefs een aankomende alleenstaande mama.</p>