Ik sluit me zeker aan bij wat anderen zeggen, maar vergeet niet dat zij JOUW moeder is. De liefde die zij voelt voor jouw, is dezelfde die jij straks gaat voelen als je kindje er is. En vergis je niet, want zelfs al denk je dat je weet wat moederliefde is, je weet en voelt t pas echt als je kindje op je borst ligt. Zoals jij daar straks ligt, lag zij tig jaar geleden met jou. Ik snap dat bemoeienissen niet fijn zijn, ik vind dat ook niet fijn, maar ik ben mijn moeder zo dankbaar uiteindelijk. Ik had ook moeite met bepaalde dingen bij haar en de opvoeding enzo, terwijl ik dat nu kan loslaten. Want alles wat ik nu doe, doe ik in liefde, en dat doet zij ook voor mij. Net zoals jij nog steeds je moeders prachtkind bent en zij dus ook dingen doet uit liefde voor jou. Ik zou het gesprek aangaan en juist zeggen dat je dankbaar bent voor wat ze doet, maar dat je het graag samen doet, zodat jij de regie kan hebben, omdat het wel jouw leven is en dat jij daarin je weg moet vinden, en dat ze daar deel van mag zijn, maar geen hoofd...