<p>Hi allemaal, </p><p>Ik zit sinds kort met een knagend gevoel en ik zou graag wat advies willen over mijn situatie. Ik heb een prachtige dochter van 8 maanden en ze is mijn alles, maar ze was niet gepland.. Ik vind het best eng om mijn verhaal te delen. Buiten mijn persoonlijke kring is dit de eerste keer dat ik er gedeeltes van deel...</p><p>Ik had een korte "relatie" met X. van ongeveer zes maanden en hoewel we ontzettend goede vrienden waren, waren we niet verliefd. Lang verhaal kort, ik raakte zwanger en kwam hier pas bij 13 weken achter. </p><p>Toen ik het hem vertelde kreeg ik botweg de reactie "Of je laat het weghalen, of ik blokkeer je uit mijn leven en wil er niks mee te maken hebben". Hoewel ik niet principieel tegen abortus ben, was het voor mij vrij snel duidelijk dat ik en het kleine mensje wat in mij groeide bij elkaar hoorden. Financiele stabiliteit, woonzekerheid, etc. speelden hierin een grote rol. </p><p>Na een kort gesprek waarin ik voor alles en nog wat ben uitgemaakt, verbrak hij al het contact en blokkeerde hij mij op elke manier mogelijk. Ik heb hier vrij snel vrede mee kunnen sluiten en sta er zeker niet alleen voor. </p><p>Ik weet dat het ontzettend moeilijk voor haar wordt om zonder vader op te groeien, en ik zal al haar vragen altijd eerlijk beantwoorden. Ik zal nooit een vader voor haar kunnen zijn, maar ik zal mijn best doen om het verdriet met haar te delen en altijd open met haar te zijn over onze emoties. Ik heb geen hekel aan X., en zal hem ook niet in een kwaad daglicht schilderen. Ooit was hij mijn beste vriend, en zo zal ik hem ook proberen te herinneren voor mijn baby. (Begrijp me niet verkeerd, ik zal hem nooit als vader erkennen, mocht hij ooit op zijn beslissing terugkomen, dat heeft hij mooi verpest. Mijn dochter mag als die tijd ooit komt zelf besluiten hoe en hoeveel contact ze wil)</p><p>Via via ben ik erachter gekomen dat hij heel veel moeite heeft met het feit dat hij een kind heeft rondlopen waar hij geen contact mee heeft. Dat snap ik. Maar met hem heb ik geen medelijden, dat was zijn eigen keuze. Wel voel ik mij heel "schuldig" of "naar" tegenover zijn ouders. Zij weten namelijk niet dat zij oma en opa zijn geworden. En ooit op een dag zal mijn dochter op zoek gaan naar haar vader. En ik zal alle gegevens die ik heb (achternaam, woonplaats, beroepen ouders) met haar delen. Grote kans dat het haar lukt om in ieder geval X.'s ouders en zus te vinden (via Social Media zijn ze zo gevonden namelijk...) </p><p>Die familie komt er dan opeens achter dat ze een kleinkind/nichtje hebben, waar ze zoveel jaren geen weet van hadden. Nu vind ik het aan de ene kant zeker niet aan mij om dit met hun te delen, maar aan de andere kant vind ik het ook wel heel sneu voor hun (en voor mijn dochter) dat zij dit moeten missen omdat X. ze nooit wat verteld heeft. </p><p>Moet ik iets doen? Moet ik het zo laten? </p>