Een moeilijke kwestie voor een alleenstaande moeder...

Poeh. Het lijkt mij heel dubbel.   Waarschijnlijk willen opa en oma dan graag contact.. Dat zou natuurlijk wel leuk zijn.. Maaarrr daarbij loop je het risico dat hun zich ook gaan mengen met x en je daar discussies over krijgt.... Of dat x haar toch wil zien en mee wil bemoeien... Lastig 

Als ik jou was zou ik in ieder geval voor haar een boekje maken met foto’s en gegevens van haar vader en familie. Dan kan ze later altijd zelf beslissen wat ze er mee doet. 
ik zou zelf de schoonfamilie niet inlichten. Dit is zijn beslissing geweest, hoe vreemd ook. Maar het is dan niet aan jou om ze in te lichten vind ik. 
Verder ben je natuurlijk geen vader figuur, maar als ik het zo lees, komt ze niks tekort. En misschien komt hij ooit weer terug in haar leven. Ik zou zelf als hij haar wil zien er wel voor open blijven staan. Ondanks zijn domme reactie blijft het natuurlijk wel zijn kind. 

Ik zou misschien eerder opnieuw proberen open te staan voor de vader... Hem laten weten dat hij altijd contact mag opnemen, zich mag bedenken en alsnog papa kan worden van zijn dochter. 
Hoe moeilijk ook, jouw dochter heeft er het meest aan als jullie het weten bij te leggen met elkaar en goed contact hebben. Zeker als hij je beste vriend was toen je zwanger raakte, moet dit toch haalbaar zijn? 
Jouw woede is totaal terecht, ik begrijp niet hoe iemand zo kan reageren als hij. 
Jullie hebben nog een heel leven voor je, alle tijd voor hem om te erkennen dat hij een ongelooflijke lul is geweest en dat hij jou/jullie nooit in de steek had moeten laten. 

[quote quote=10347499]Ik zou misschien eerder opnieuw proberen open te staan voor de vader… Hem laten weten dat hij altijd contact mag opnemen, zich mag bedenken en alsnog papa kan worden van zijn dochter. Hoe moeilijk ook, jouw dochter heeft er het meest aan als jullie het weten bij te leggen met elkaar en goed contact hebben. Zeker als hij je beste vriend was toen je zwanger raakte, moet dit toch haalbaar zijn? Jouw woede is totaal terecht, ik begrijp niet hoe iemand zo kan reageren als hij. Jullie hebben nog een heel leven voor je, alle tijd voor hem om te erkennen dat hij een ongelooflijke lul is geweest en dat hij jou/jullie nooit in de steek had moeten laten.[/quote]
Ik was iets aan het typen, maar las dit toen en dat is eigenlijk precies wat ik zou willen zeggen! Hoe moeilijk ook..
Wel héél veel respect voor jou!

Hoi lieve mama,

Wat knap dit... en wat sterk!! echt waar.
ik ben zelf opgegroeid zonder vader en ik ben alles behalve zielig. Dat terzijde. 
Uiteraard sta ik niet in jouw schoenen maar als ik zo vluchtig en vrij een besluit zou moeten maken vanuit mijn "luie stoel" dan zou ik het zijn familie wel vertellen en het aan heb laten wat ze ermee doen.
Zij hebben het grootste recht om te weten dat ze een kleinkind hebben en daarbij eigen keuzes te maken. Jouw dochter heeft ook het grootste recht om te weten wie haar familie is en dat ze door hen erkend is. Als ze dit niet doen dan kun jij als mama hier en nu die klap voor haar opvangen!!
 Ik zou ze dus wel vertellen dat ze niets moeten en de bal geheel bij hun ligt. Willen ze geen contact dan is dat prima maar door dat te weten kun jij je dochter een afwijzing besparen! Ik denk dat je hier heel goed over na moet denken want je kunt haar wel enigszins beschermen door het "voorstelrondje" voor haar te doen en er geen groot drama haar leven op z'n kop gooit als ze er later voor kiest om ineens de bom te droppen als je begrijpt wat ik bedoel.  Wat een naar en onvolwassen gedrag .. vreselijk voor jou en je meisje.
   het is goed van jou dat je er zo over nadenkt.. dat siert je want dit moet moeilijk zijn!  heel veel sterkte en wijsheid gewenst voor jou en je kleine meisje ❤️  

Oh en wat mister X betreft: "it takes two to tango". 
Hij is 27 en heeft vast ergens biologie gehad in zijn schooltijd.  Door seks kun je kinderen krijgen.
Dat hij de keuze maakt om weg te rennen en er niks van te willen weten betekent nog niet dat hij die keuze indirect voor zijn familie èn zijn dochter kan maken kan maken.. schandalig dat hij zo met zijn naasten omgaat. Wat mij betreft heeft hij ook 0 rechten of inspraak in of jij zijn ouders wel of niet verteld dat er een lief meisje geboren is... doordat hij jou overal blokkeert en negeert verliest hij ook een beetje zijn inspraak.
maargoed zo denk ik erover. ?

Terug
Bovenaan