Een nieuwe baan en zwanger

Hallo, <br />Ik heb sinds december vorig jaar een nieuwe baan. Nu ben ik er net achtergekomen dat ik zwanger ben. We zijn er ontzettend blij mee. Nu is mijn vraag hoe kan je dit het beste vertellen aan je werkgever?<br />

Ik had 1 sept een nieuwe baan en een paar dagen later raakte ik zwanger. Met iets van 13 a 14 weken verteld aan mn leidinggevende, die heel lief reageerde (jonge vrouwen raken nu eenmaal zwanger) en daarna mn collegas geappt (want thuiswerk), ook daar positieve reacties alom. Geen zorgen dus, het hoort bij t leven en het is maar 4 maanden afwezigheid uiteindelijk!

Dank je wel voor je reactie, ja hoor zo is het uiteindelijk ook. Ik moet alleen nog mijn contract tekenen hebben we niet gedaan ivm de lockdown. Ik weet alleen niet of ik het moet zeggen voor het contract tekenen of erna? Op dit moment 5 weken zwanger.

Ik zou als ik jou was gewoon nog even wachten tot je iets van een echo of eventueel 2 hebt gehad. Wij vertelde het pas rond de 12 weken aan familie. Zou het ook dan pas aan je baas vertellen. Officieel gezien hoef je het pas 4 weken voor je met verlof zou gaan aan je baas te melden, niet dat het dan niet al heel duidelijk is?. We zijn gewoon heel netjes als we het al op tijd melden?.

succes met je nieuwe baan

Ik zou zeker wachten tot op zn minst 12 weken om het te vertellen op je werk. Dit is ook vrij normaal om zo te doen. In het eerste trimester is de kans op een miskraam nog relatief groot. Laten we er natuurlijk niet van uit gaan, maar mocht het nou gebeuren dan kan het heel vervelend zijn als je je collega's al hebt verteld dat je zwanger bent, dan moet namelijk vervolgens iedereen vertellen dat het toch mis is gegaan.... was voor ons ook de reden dat we het onze omgeving pas na 12 weken hebben verteld. Alleen naste familie en beste vrienden wisten het dan wel eerder :)

Hoi Sjoukje,
Kan me voorstellen dat het lastig is. Ik ben 1 januari met een nieuwe baan gestart, inmiddels toen al 8 weken zwanger.... ik heb het na twee weken werken verteld, omdat ik hier open en eerlijk in wil zijn. En aangegeven dat er twee gelukkige gebeurtenissen nu op een ongelukkig moment zijn samen gekomen.
Het eerlijk zijn ookal hoeft dat nog niet werd het meest gewaardeerd.
Denk dat je het zelf moet aanvoelen, ik kon het gewoon niet meer voor me houden omdat ik me zo schuldig voelde.
Doe wat voor jou goed voelt! Ik hoop dat ze er goed op reageren.

Terug
Bovenaan